Lamborghini LP700-4: unikla brožura pro dealery, víme prakticky vše

Nástupce Lamborghini Murciélago sice zatím oficiálně nemá své jméno, my jsme si však téměř jisti, že se bude jmenovat Aventador. Oficiální je nicméně jeho kódové označení LP700-4, které samo o sobě leccos naznačuje, poznat jsme navíc mohli jeho motor a nesmíme opomenout ani řadu špionážních snímků a videí, které nám leccos řekly o jeho vzhledu či zvuku.

Ke kompletnímu představení má tohle všechno pořád daleko, dnes se mu ale zase o kousek přiblížíme. Automobilka totiž neuhlídala prodejní brožuru pro dealery, která je sice prosta jakýchkoli snímků, obsahuje ale veškeré podstatné technické informace a řadu dalších detailů. Přejděme tedy od spekulací k faktům.

Motor byl již odhalen oficiálně, ten pro dnešek ponechme stranou. Jisté je nyní navíc to, že LP700-4 bude vážit 1 575 kg. To je na sedmisetkoňové auto slušná cifra, navíc je o 230 kg nižší než u Murciélaga. Není pak překvapením, že vůz zrychlí na stovku za 2,9 sekundy (o půlsekundu rychleji než dosud) a dosáhne rychlosti až 350 km/h (+10 km/h oproti Murciélagu).

Brzdy mají kotouče o průměru 400 mm vpředu a 380 mm vzadu, třmeny jsou šesti- resp. čtyřpístkové. Pneumatiky se chlubí rozměry 255/35 R19 vpředu a 335/30 R20 vzadu.

Převodovka je podle očekávání bohužel výlučně automatická robotizovaná, která zvládne přeřadit jen za 50 milisekund. Jak už jsme ale mohli mnohokrát v minulosti poznat, čas na samotné přeřazení a čas dělící moment, kdy se výkon motoru přestane a kdy se znovu začne přenášet na silnici je mnohdy zásadně odlišný, a tak si počkejme na reálné zkušenosti. Fungování dosavadního E-Gearu je i přes zajímavé papírové hodnoty jedním slovem tragické - převodovka řadí i ve sportovním režimu pomalu a přitom hrubě.

V momentě začátku prodejů bude vůz mabízen ve 13 barvách karoserie a 12 odstínech interiéru, základní výbava bude podle očekávání bohatá vč. třeba navigačního systému.

Více můžete vykoumat z přiložených scanů brožury. Oficiální představení vozu by na každý pád mělo být na spadnutí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini LP700-4 v mnoha detailech v uniklé brožura pro dealery
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků