Lamborghini limituje výrobu na 8000 kusů. Chce zachovat exkluzivitu

Předseda představenstva automobilky Lamborghini se rozpovídal o prodejních plánech na příští rok. Polovinu prodaných vozů by měl tvořit jen Urus.

Supersportovním a luxusním automobilkám se v poslední době daří. Poptávka roste hlavně po jejich SUV a může za to i nárůst lidí, kteří si takové vozy mohou dovolit. Třeba takové Lamborghini prodalo v loňském roce 5750 vozů, což je oproti předloňskému roku 51% zlepšení.

Lamborghini Huracán EVO oficiálně: Hezčí, rychlejší a ještě chytřejší

Lamborghini Huracán EVO oficiálně: Hezčí, rychlejší a ještě chytřejší

Hlavním tahounem se totiž stalo první supersportovní SUV Urus, které se loni začalo prodávat jako nejlevnější model značky. Podle Stefana Domenicali, šéfa automobilky, je 70 % majitelů modelu Urus u Lamborghini poprvé. Jsou to lidé, kteří kupují tatíkovské Bentley Bentaygy a Rolls-Royce, Urus je tak bezvadný lék na krizi středního věku. Pokud budou prodeje Lamborghini stále růst, bude Ferrari, dosavadní lídr v prodeji supersportů v ohrožení.

Lamborghini Huracán EVO má českou cenu. Stojí podle očekávání

Lamborghini Huracán EVO má českou cenu. Stojí podle očekávání

Domenicali ale v rozhovoru pro CarAdvice poznamenal, že musejí v dodávkách aut zákazníkům najít tu správnou rovnováhu. Jde především o ty mladé, kteří chtějí auto v podstatě hned. Přitom čekání na výrobu supersportu prostě patří k tradici a movití mladíci jí prý nectí. Pro Lamborghini by to tak znamenalo vyrábět skladová auta v různých konfiguracích, která budou čekat na své majitele.

Z toho důvodu bude automobilka pro příští rok limitovat výrobu na 8000 kusů. Polovina z toho by měla patřit Urusu a druhou polovinu by si měly rozdělit supersporty. Ferrari mezitím plánuje jen letos prodat 9000 vozů a v tom příští dokonce 10.000. Pomoci jim k tomu má chystané SUV Purosangue, které je zatím zahaleno tajemstvím.

Automobilce Lamborghini se daří i u nás. Jen v loňském roce zaparkoval nový splašený býk v garážích 35 majitelů. Urus navíc hlásí do konce roku vyprodáno.

Minitest BMW X3 M40d: Opravdu těžká volba!

BMW X3 M40d (minitest)

M40d sice není nejvýkonnější, ale zato nejdražší verzí modelu X3. Srdce by sáhlo po benzinovém šestiválci M40i, dříve nebo později se vám však do rozhodování začne plést mozek.

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků