Předseda představenstva automobilky Lamborghini se rozpovídal o prodejních plánech na příští rok. Polovinu prodaných vozů by měl tvořit jen Urus.
Supersportovním a luxusním automobilkám se v poslední době daří. Poptávka roste hlavně po jejich SUV a může za to i nárůst lidí, kteří si takové vozy mohou dovolit. Třeba takové Lamborghini prodalo v loňském roce 5750 vozů, což je oproti předloňskému roku 51% zlepšení.
Hlavním tahounem se totiž stalo první supersportovní SUV Urus, které se loni začalo prodávat jako nejlevnější model značky. Podle Stefana Domenicali, šéfa automobilky, je 70 % majitelů modelu Urus u Lamborghini poprvé. Jsou to lidé, kteří kupují tatíkovské Bentley Bentaygy a Rolls-Royce, Urus je tak bezvadný lék na krizi středního věku. Pokud budou prodeje Lamborghini stále růst, bude Ferrari, dosavadní lídr v prodeji supersportů v ohrožení.
Domenicali ale v rozhovoru pro CarAdvice poznamenal, že musejí v dodávkách aut zákazníkům najít tu správnou rovnováhu. Jde především o ty mladé, kteří chtějí auto v podstatě hned. Přitom čekání na výrobu supersportu prostě patří k tradici a movití mladíci jí prý nectí. Pro Lamborghini by to tak znamenalo vyrábět skladová auta v různých konfiguracích, která budou čekat na své majitele.
Z toho důvodu bude automobilka pro příští rok limitovat výrobu na 8000 kusů. Polovina z toho by měla patřit Urusu a druhou polovinu by si měly rozdělit supersporty. Ferrari mezitím plánuje jen letos prodat 9000 vozů a v tom příští dokonce 10.000. Pomoci jim k tomu má chystané SUV Purosangue, které je zatím zahaleno tajemstvím.
Automobilce Lamborghini se daří i u nás. Jen v loňském roce zaparkoval nový splašený býk v garážích 35 majitelů. Urus navíc hlásí do konce roku vyprodáno.