Lamborghini limituje výrobu na 8000 kusů. Chce zachovat exkluzivitu

Předseda představenstva automobilky Lamborghini se rozpovídal o prodejních plánech na příští rok. Polovinu prodaných vozů by měl tvořit jen Urus.

Supersportovním a luxusním automobilkám se v poslední době daří. Poptávka roste hlavně po jejich SUV a může za to i nárůst lidí, kteří si takové vozy mohou dovolit. Třeba takové Lamborghini prodalo v loňském roce 5750 vozů, což je oproti předloňskému roku 51% zlepšení.

Lamborghini Huracán EVO oficiálně: Hezčí, rychlejší a ještě chytřejší

Lamborghini Huracán EVO oficiálně: Hezčí, rychlejší a ještě chytřejší

Hlavním tahounem se totiž stalo první supersportovní SUV Urus, které se loni začalo prodávat jako nejlevnější model značky. Podle Stefana Domenicali, šéfa automobilky, je 70 % majitelů modelu Urus u Lamborghini poprvé. Jsou to lidé, kteří kupují tatíkovské Bentley Bentaygy a Rolls-Royce, Urus je tak bezvadný lék na krizi středního věku. Pokud budou prodeje Lamborghini stále růst, bude Ferrari, dosavadní lídr v prodeji supersportů v ohrožení.

Lamborghini Huracán EVO má českou cenu. Stojí podle očekávání

Lamborghini Huracán EVO má českou cenu. Stojí podle očekávání

Domenicali ale v rozhovoru pro CarAdvice poznamenal, že musejí v dodávkách aut zákazníkům najít tu správnou rovnováhu. Jde především o ty mladé, kteří chtějí auto v podstatě hned. Přitom čekání na výrobu supersportu prostě patří k tradici a movití mladíci jí prý nectí. Pro Lamborghini by to tak znamenalo vyrábět skladová auta v různých konfiguracích, která budou čekat na své majitele.

Z toho důvodu bude automobilka pro příští rok limitovat výrobu na 8000 kusů. Polovina z toho by měla patřit Urusu a druhou polovinu by si měly rozdělit supersporty. Ferrari mezitím plánuje jen letos prodat 9000 vozů a v tom příští dokonce 10.000. Pomoci jim k tomu má chystané SUV Purosangue, které je zatím zahaleno tajemstvím.

Automobilce Lamborghini se daří i u nás. Jen v loňském roce zaparkoval nový splašený býk v garážích 35 majitelů. Urus navíc hlásí do konce roku vyprodáno.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 2 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků