Lamborghini limituje výrobu na 8000 kusů. Chce zachovat exkluzivitu

Předseda představenstva automobilky Lamborghini se rozpovídal o prodejních plánech na příští rok. Polovinu prodaných vozů by měl tvořit jen Urus.

Supersportovním a luxusním automobilkám se v poslední době daří. Poptávka roste hlavně po jejich SUV a může za to i nárůst lidí, kteří si takové vozy mohou dovolit. Třeba takové Lamborghini prodalo v loňském roce 5750 vozů, což je oproti předloňskému roku 51% zlepšení.

Lamborghini Huracán EVO oficiálně: Hezčí, rychlejší a ještě chytřejší

Lamborghini Huracán EVO oficiálně: Hezčí, rychlejší a ještě chytřejší

Hlavním tahounem se totiž stalo první supersportovní SUV Urus, které se loni začalo prodávat jako nejlevnější model značky. Podle Stefana Domenicali, šéfa automobilky, je 70 % majitelů modelu Urus u Lamborghini poprvé. Jsou to lidé, kteří kupují tatíkovské Bentley Bentaygy a Rolls-Royce, Urus je tak bezvadný lék na krizi středního věku. Pokud budou prodeje Lamborghini stále růst, bude Ferrari, dosavadní lídr v prodeji supersportů v ohrožení.

Lamborghini Huracán EVO má českou cenu. Stojí podle očekávání

Lamborghini Huracán EVO má českou cenu. Stojí podle očekávání

Domenicali ale v rozhovoru pro CarAdvice poznamenal, že musejí v dodávkách aut zákazníkům najít tu správnou rovnováhu. Jde především o ty mladé, kteří chtějí auto v podstatě hned. Přitom čekání na výrobu supersportu prostě patří k tradici a movití mladíci jí prý nectí. Pro Lamborghini by to tak znamenalo vyrábět skladová auta v různých konfiguracích, která budou čekat na své majitele.

Z toho důvodu bude automobilka pro příští rok limitovat výrobu na 8000 kusů. Polovina z toho by měla patřit Urusu a druhou polovinu by si měly rozdělit supersporty. Ferrari mezitím plánuje jen letos prodat 9000 vozů a v tom příští dokonce 10.000. Pomoci jim k tomu má chystané SUV Purosangue, které je zatím zahaleno tajemstvím.

Automobilce Lamborghini se daří i u nás. Jen v loňském roce zaparkoval nový splašený býk v garážích 35 majitelů. Urus navíc hlásí do konce roku vyprodáno.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků