Okruhová hračka od Lamborghini se pomalu odhaluje. K fotkám maskovaného prototypu máme i pár technických detailů.
O čistě okruhovém hyperautě na základě Aventadoru se u Lamborghini mluvilo již delší dobu. Dřívější upoutávky nyní konečně doplňuje hrstka oficiálních informací a taky pár fotografií maskovaného modelu, který dostane označení SCV12. V autě se objeví vůbec nejsilnější atmosféricky plněný V12 v historii značky.
Když mluvíme o výhradně okruhové hračce, není překvapením, že na vývoji se podílelo závodní oddělení Lamborghini. Bez nutnosti dodržovat pravidla jakékoliv závodní série bude SCV12 nabízet větší aerodynamický přítlak než vozy kategorie GT3, což ostatně agresivně řezaná karoserie s nespočtem průduchů a velkým křídlem nasvědčuje i pod maskováním.
Atmosférický dvanáctiválec nepochybně vycházející z konstrukce 6,5litrového motoru z Aventadoru má zajistit výkon přes 830 koní (610 kW) – pro srovnání, dosud nejostřejší Aventador SVJ produkuje 770 koní (566 kW). Hmotnost SCV12 zatím neznáme, ale šasi z karbonu stejně jako další díly mají vozu zajistit působivý poměr výkonu a hmotnosti.
Okruhovému využití napovídá i použití klasické šestistupňové sekvenční převodovky, a to v rámci zadního push-rod zavěšení, přičemž oproti Aventadoru bude SCV12 využívat pohon jen zadních kol. Lamborghini bude mít pro auto také speciální obutí od Pirelli, které nasadí na hořčíková kola, 19palcová vpředu a 20palcová vzadu.
Pro majitele SCV12 chystá automobilka speciální klub zahrnující řidičské tréninky a okruhové dny na těch nejznámějších okruzích světa. Nepochybně astronomickou cenovku si zatím Lambo nechává pro sebe. Kompletní odhalení vozu proběhne později v létě.
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus