Lamborghini láká na okruhový speciál SCV12. Přinese nejsilnější V12 v historii značky

Okruhová hračka od Lamborghini se pomalu odhaluje. K fotkám maskovaného prototypu máme i pár technických detailů.

O čistě okruhovém hyperautě na základě Aventadoru se u Lamborghini mluvilo již delší dobu. Dřívější upoutávky nyní konečně doplňuje hrstka oficiálních informací a taky pár fotografií maskovaného modelu, který dostane označení SCV12. V autě se objeví vůbec nejsilnější atmosféricky plněný V12 v historii značky.

Když mluvíme o výhradně okruhové hračce, není překvapením, že na vývoji se podílelo závodní oddělení Lamborghini. Bez nutnosti dodržovat pravidla jakékoliv závodní série bude SCV12 nabízet větší aerodynamický přítlak než vozy kategorie GT3, což ostatně agresivně řezaná karoserie s nespočtem průduchů a velkým křídlem nasvědčuje i pod maskováním.

Lamborghini kašle na autosalony. Na velkých akcích už vystavovat nebude

Lamborghini kašle na autosalony. Na velkých akcích už vystavovat nebude

Atmosférický dvanáctiválec nepochybně vycházející z konstrukce 6,5litrového motoru z Aventadoru má zajistit výkon přes 830 koní (610 kW) – pro srovnání, dosud nejostřejší Aventador SVJ produkuje 770 koní (566 kW). Hmotnost SCV12 zatím neznáme, ale šasi z karbonu stejně jako další díly mají vozu zajistit působivý poměr výkonu a hmotnosti.

Okruhovému využití napovídá i použití klasické šestistupňové sekvenční převodovky, a to v rámci zadního push-rod zavěšení, přičemž oproti Aventadoru bude SCV12 využívat pohon jen zadních kol. Lamborghini bude mít pro auto také speciální obutí od Pirelli, které nasadí na hořčíková kola, 19palcová vpředu a 20palcová vzadu.

Lamborghini Sián je další úžasnou stavebnicí Lego. Model 1:8 přijde na deset tisíc

Lamborghini Sián je další úžasnou stavebnicí Lego. Model 1:8 přijde na deset tisíc

Pro majitele SCV12 chystá automobilka speciální klub zahrnující řidičské tréninky a okruhové dny na těch nejznámějších okruzích světa. Nepochybně astronomickou cenovku si zatím Lambo nechává pro sebe. Kompletní odhalení vozu proběhne později v létě.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

včera | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků