Lamborghini láká na Aventador SVJ. Bude králem Nordschleife?

Italská značka pokračuje v upoutávkách na svůj ještě ostřejší Aventador. Chystaná novinka má podle všeho nabídnout „nejlepší poměr výkonu a hmotnosti“ a očividně se značce pokusí uzmout zpět rekordní čas na Severní smyčce Nürburgringu pro produkční vozy.

Aventador SVJ (Super Veloce Jota) se v maskování po Nürburgringu prohání již delší dobu a právě tohle místo je děním i nejnovějších upoutávek. Nové „hardcore“ Lamborghini bude ještě výkonnější a soustředěnější variantou dosavadního Aventadoru SV, to již víme. Teď ale výrobce prozrazuje první oficiální informace o novince.

SVJ má disponovat „nejlepším poměrem výkonu a hmotnosti“. Přesná čísla dosud neznáme, ale dvanáctiválcový model tedy (dle předpokladů) ještě navýší svůj výkon a zhubne pár kilogramů. Ve srovnání s nynějším SV tak určitě čekejme více jak 552 kW (750 koní) – mluví se až o 574 kW (780 koní) – kdežto hmotnost určitě klesne pod současných 1525 kg.

Na rally v Austrálii vzal nové Lamborghini Aventador SV. Vyjel mimo trať

Na rally v Austrálii vzal nové Lamborghini Aventador SV. Vyjel mimo trať

Místo si nejspíše zachová pohon všech kol a obratnosti pomůže systém řízení zadní nápravy. A zapracuje se také na přilnavosti, mechanické i aerodynamické. Záběry totiž ukazují, že SVJ obuje lepivé pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R.

Na maskované karoserii pak lze zahlédnout přepracovanou příď s novým nárazníkem, větším splitterem a lepším vedením vzduchu, níže jsou rovněž boční prachy, ještě agresivnější je zadní difuzor, kdy jsou koncovky výfuku umístěny nad ním, a rozměrné křídlo používá centrální „ploutev“. Aktivní řešení aerodynamiky vozu je samozřejmostí.

Čtvrtý model Lamborghini se opět odkládá, potvrdil šéf automobilky

Čtvrtý model Lamborghini se opět odkládá, potvrdil šéf automobilky

Tato vylepšení má Lamborghini v plánu využít právě k pokoření nejrychlejšího času na Nordschleife v kategorii produkčních vozů. Rekord italské značce dříve vyfouklo Porsche. Původní čas Huracánu Performante 6:52,01 loni porazila nejnovější 911 GT2 RS, která „Ring“ objela za 6:47,3 sekundy.

Na tento čas má tedy Lamborghini spadeno a záběry upoutávek nasvědčují tomu, že k překonání rekordu opravdu dojde… nebo již došlo a automobilka s časem pouze vyčkává na plánované uvedení Aventadoru SVJ.

Porsche 911 GT2 RS je na Nordschleife rychlejší než Porsche 918!

Porsche 911 GT2 RS je na Nordschleife rychlejší než Porsche 918!

SVJ pak bude ještě exkluzivnější než dřívější SV, jehož se ve verzi kupé vyrobilo 600 kusů a otevřeného Roadsteru jen 500 kusů.

Přídomek Jota pochází mimochodem z minulosti a objevil se již v 70. letech u legendární Miury, která byla upravena ke splnění regulí závodní kategorie Appendix J (písmeno „J“ má ve španělštině výslovnost „Jota“). Ve společnosti s označením „SV“ (Super Veloce – „super rychlý“) se následně objevil taky u speciální verze modelu Diablo.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků