Lamborghini láká na Aventador SVJ. Bude králem Nordschleife?

Italská značka pokračuje v upoutávkách na svůj ještě ostřejší Aventador. Chystaná novinka má podle všeho nabídnout „nejlepší poměr výkonu a hmotnosti“ a očividně se značce pokusí uzmout zpět rekordní čas na Severní smyčce Nürburgringu pro produkční vozy.

Aventador SVJ (Super Veloce Jota) se v maskování po Nürburgringu prohání již delší dobu a právě tohle místo je děním i nejnovějších upoutávek. Nové „hardcore“ Lamborghini bude ještě výkonnější a soustředěnější variantou dosavadního Aventadoru SV, to již víme. Teď ale výrobce prozrazuje první oficiální informace o novince.

SVJ má disponovat „nejlepším poměrem výkonu a hmotnosti“. Přesná čísla dosud neznáme, ale dvanáctiválcový model tedy (dle předpokladů) ještě navýší svůj výkon a zhubne pár kilogramů. Ve srovnání s nynějším SV tak určitě čekejme více jak 552 kW (750 koní) – mluví se až o 574 kW (780 koní) – kdežto hmotnost určitě klesne pod současných 1525 kg.

Na rally v Austrálii vzal nové Lamborghini Aventador SV. Vyjel mimo trať

Na rally v Austrálii vzal nové Lamborghini Aventador SV. Vyjel mimo trať

Místo si nejspíše zachová pohon všech kol a obratnosti pomůže systém řízení zadní nápravy. A zapracuje se také na přilnavosti, mechanické i aerodynamické. Záběry totiž ukazují, že SVJ obuje lepivé pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R.

Na maskované karoserii pak lze zahlédnout přepracovanou příď s novým nárazníkem, větším splitterem a lepším vedením vzduchu, níže jsou rovněž boční prachy, ještě agresivnější je zadní difuzor, kdy jsou koncovky výfuku umístěny nad ním, a rozměrné křídlo používá centrální „ploutev“. Aktivní řešení aerodynamiky vozu je samozřejmostí.

Čtvrtý model Lamborghini se opět odkládá, potvrdil šéf automobilky

Čtvrtý model Lamborghini se opět odkládá, potvrdil šéf automobilky

Tato vylepšení má Lamborghini v plánu využít právě k pokoření nejrychlejšího času na Nordschleife v kategorii produkčních vozů. Rekord italské značce dříve vyfouklo Porsche. Původní čas Huracánu Performante 6:52,01 loni porazila nejnovější 911 GT2 RS, která „Ring“ objela za 6:47,3 sekundy.

Na tento čas má tedy Lamborghini spadeno a záběry upoutávek nasvědčují tomu, že k překonání rekordu opravdu dojde… nebo již došlo a automobilka s časem pouze vyčkává na plánované uvedení Aventadoru SVJ.

Porsche 911 GT2 RS je na Nordschleife rychlejší než Porsche 918!

Porsche 911 GT2 RS je na Nordschleife rychlejší než Porsche 918!

SVJ pak bude ještě exkluzivnější než dřívější SV, jehož se ve verzi kupé vyrobilo 600 kusů a otevřeného Roadsteru jen 500 kusů.

Přídomek Jota pochází mimochodem z minulosti a objevil se již v 70. letech u legendární Miury, která byla upravena ke splnění regulí závodní kategorie Appendix J (písmeno „J“ má ve španělštině výslovnost „Jota“). Ve společnosti s označením „SV“ (Super Veloce – „super rychlý“) se následně objevil taky u speciální verze modelu Diablo.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků