Lamborghini láká na Aventador SVJ. Bude králem Nordschleife?

Italská značka pokračuje v upoutávkách na svůj ještě ostřejší Aventador. Chystaná novinka má podle všeho nabídnout „nejlepší poměr výkonu a hmotnosti“ a očividně se značce pokusí uzmout zpět rekordní čas na Severní smyčce Nürburgringu pro produkční vozy.

Aventador SVJ (Super Veloce Jota) se v maskování po Nürburgringu prohání již delší dobu a právě tohle místo je děním i nejnovějších upoutávek. Nové „hardcore“ Lamborghini bude ještě výkonnější a soustředěnější variantou dosavadního Aventadoru SV, to již víme. Teď ale výrobce prozrazuje první oficiální informace o novince.

SVJ má disponovat „nejlepším poměrem výkonu a hmotnosti“. Přesná čísla dosud neznáme, ale dvanáctiválcový model tedy (dle předpokladů) ještě navýší svůj výkon a zhubne pár kilogramů. Ve srovnání s nynějším SV tak určitě čekejme více jak 552 kW (750 koní) – mluví se až o 574 kW (780 koní) – kdežto hmotnost určitě klesne pod současných 1525 kg.

Na rally v Austrálii vzal nové Lamborghini Aventador SV. Vyjel mimo trať

Na rally v Austrálii vzal nové Lamborghini Aventador SV. Vyjel mimo trať

Místo si nejspíše zachová pohon všech kol a obratnosti pomůže systém řízení zadní nápravy. A zapracuje se také na přilnavosti, mechanické i aerodynamické. Záběry totiž ukazují, že SVJ obuje lepivé pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R.

Na maskované karoserii pak lze zahlédnout přepracovanou příď s novým nárazníkem, větším splitterem a lepším vedením vzduchu, níže jsou rovněž boční prachy, ještě agresivnější je zadní difuzor, kdy jsou koncovky výfuku umístěny nad ním, a rozměrné křídlo používá centrální „ploutev“. Aktivní řešení aerodynamiky vozu je samozřejmostí.

Čtvrtý model Lamborghini se opět odkládá, potvrdil šéf automobilky

Čtvrtý model Lamborghini se opět odkládá, potvrdil šéf automobilky

Tato vylepšení má Lamborghini v plánu využít právě k pokoření nejrychlejšího času na Nordschleife v kategorii produkčních vozů. Rekord italské značce dříve vyfouklo Porsche. Původní čas Huracánu Performante 6:52,01 loni porazila nejnovější 911 GT2 RS, která „Ring“ objela za 6:47,3 sekundy.

Na tento čas má tedy Lamborghini spadeno a záběry upoutávek nasvědčují tomu, že k překonání rekordu opravdu dojde… nebo již došlo a automobilka s časem pouze vyčkává na plánované uvedení Aventadoru SVJ.

Porsche 911 GT2 RS je na Nordschleife rychlejší než Porsche 918!

Porsche 911 GT2 RS je na Nordschleife rychlejší než Porsche 918!

SVJ pak bude ještě exkluzivnější než dřívější SV, jehož se ve verzi kupé vyrobilo 600 kusů a otevřeného Roadsteru jen 500 kusů.

Přídomek Jota pochází mimochodem z minulosti a objevil se již v 70. letech u legendární Miury, která byla upravena ke splnění regulí závodní kategorie Appendix J (písmeno „J“ má ve španělštině výslovnost „Jota“). Ve společnosti s označením „SV“ (Super Veloce – „super rychlý“) se následně objevil taky u speciální verze modelu Diablo.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků