Lamborghini kvůli SUV rozšiřuje továrnu a nabírá nové zaměstnance

Výroba sériové verze SUV s rozzuřeným býkem ve znaku se blíží. Zaměstná 700 nových zaměstnanců a významně rozšíří továrnu.

Bez SUV se dnes obejde málokterá značka. Lamborghini se k tomuto tématu nestaví zády jako Ferrari a pseudoterénní model Urus se začne vyrábět již na konci příštího roku. Produkce takového vozu však výrobním tempem v tradičním italském závodě pořádně zamává.

V boloňské Sant'Agatě se tak rozšíří výrobní kapacity, včetně nové části pro lakování karoserií, která zaměstná dvě stovky nových lidí. Dalších pět stovek zaměstnanců doplní zbývající pozice v továrně, která se zvětší na celkových 160 tisíc metrů čtverečních. Na přiložené grafické podobě je vidět i nová testovací dráha a velké logistické centrum:

Klepněte pro větší obrázek

Podle šéfa značky Stefane Domenicaliho chce ještě v roce 2018 Lamborghini vyrobit na tisíc kusů nového SUV. V dalším roce činí plánovaná produkce tři a půl tisíce kusů.

Ohledně novinky, která již byla představena jako koncept v roce 2012, už víme to nejpodstatnější. Jmenovat se bude stejně jako koncept, tedy Urus. Pod kapotou očekávejme čtyřlitrový osmiválec o výkonu 650 koňských sil. V půlce roku 2019 jej doplní první elektrifikovaný "býk" - hybridní varianta.

Video: Jak funguje aktivní aerodynamika Lamborghini Huracán Performante?

Video: Jak funguje aktivní aerodynamika Lamborghini Huracán Performante?

Termín zahájení sériové výroby stanovený na konec roku 2018 jsme již zmínili. Prodej by měl být zahájen v první polovině téhož roku. Světové premiéry bychom se mohli dočkat již na zářiovém autosalonu ve Frankfurtu.

Prohlédněte si koncept vozu v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 22 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků