Lamborghini kvůli SUV rozšiřuje továrnu a nabírá nové zaměstnance

Výroba sériové verze SUV s rozzuřeným býkem ve znaku se blíží. Zaměstná 700 nových zaměstnanců a významně rozšíří továrnu.

Bez SUV se dnes obejde málokterá značka. Lamborghini se k tomuto tématu nestaví zády jako Ferrari a pseudoterénní model Urus se začne vyrábět již na konci příštího roku. Produkce takového vozu však výrobním tempem v tradičním italském závodě pořádně zamává.

V boloňské Sant'Agatě se tak rozšíří výrobní kapacity, včetně nové části pro lakování karoserií, která zaměstná dvě stovky nových lidí. Dalších pět stovek zaměstnanců doplní zbývající pozice v továrně, která se zvětší na celkových 160 tisíc metrů čtverečních. Na přiložené grafické podobě je vidět i nová testovací dráha a velké logistické centrum:

Klepněte pro větší obrázek

Podle šéfa značky Stefane Domenicaliho chce ještě v roce 2018 Lamborghini vyrobit na tisíc kusů nového SUV. V dalším roce činí plánovaná produkce tři a půl tisíce kusů.

Ohledně novinky, která již byla představena jako koncept v roce 2012, už víme to nejpodstatnější. Jmenovat se bude stejně jako koncept, tedy Urus. Pod kapotou očekávejme čtyřlitrový osmiválec o výkonu 650 koňských sil. V půlce roku 2019 jej doplní první elektrifikovaný "býk" - hybridní varianta.

Video: Jak funguje aktivní aerodynamika Lamborghini Huracán Performante?

Video: Jak funguje aktivní aerodynamika Lamborghini Huracán Performante?

Termín zahájení sériové výroby stanovený na konec roku 2018 jsme již zmínili. Prodej by měl být zahájen v první polovině téhož roku. Světové premiéry bychom se mohli dočkat již na zářiovém autosalonu ve Frankfurtu.

Prohlédněte si koncept vozu v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků