Lamborghini kvůli SUV rozšiřuje továrnu a nabírá nové zaměstnance

Výroba sériové verze SUV s rozzuřeným býkem ve znaku se blíží. Zaměstná 700 nových zaměstnanců a významně rozšíří továrnu.

Bez SUV se dnes obejde málokterá značka. Lamborghini se k tomuto tématu nestaví zády jako Ferrari a pseudoterénní model Urus se začne vyrábět již na konci příštího roku. Produkce takového vozu však výrobním tempem v tradičním italském závodě pořádně zamává.

V boloňské Sant'Agatě se tak rozšíří výrobní kapacity, včetně nové části pro lakování karoserií, která zaměstná dvě stovky nových lidí. Dalších pět stovek zaměstnanců doplní zbývající pozice v továrně, která se zvětší na celkových 160 tisíc metrů čtverečních. Na přiložené grafické podobě je vidět i nová testovací dráha a velké logistické centrum:

Klepněte pro větší obrázek

Podle šéfa značky Stefane Domenicaliho chce ještě v roce 2018 Lamborghini vyrobit na tisíc kusů nového SUV. V dalším roce činí plánovaná produkce tři a půl tisíce kusů.

Ohledně novinky, která již byla představena jako koncept v roce 2012, už víme to nejpodstatnější. Jmenovat se bude stejně jako koncept, tedy Urus. Pod kapotou očekávejme čtyřlitrový osmiválec o výkonu 650 koňských sil. V půlce roku 2019 jej doplní první elektrifikovaný "býk" - hybridní varianta.

Video: Jak funguje aktivní aerodynamika Lamborghini Huracán Performante?

Video: Jak funguje aktivní aerodynamika Lamborghini Huracán Performante?

Termín zahájení sériové výroby stanovený na konec roku 2018 jsme již zmínili. Prodej by měl být zahájen v první polovině téhož roku. Světové premiéry bychom se mohli dočkat již na zářiovém autosalonu ve Frankfurtu.

Prohlédněte si koncept vozu v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

včera | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků