Výrobce ze Sant'Agaty už prostě nemá zájem vystavovat na klasických autosalonech. Přednost dá radši soukromým prezentacím.
Ženeva nebo třeba Frankfurt, až se budete chtít kouknout na nejnovější modely Lamborghini na některém z velkých autosalonů, budete mít smůlu. Italská značka oznamuje, že způsob klasického vystavování opouští a před autosalony dá přednost raději menším a soukromě pořádaným akcím, namířeným na svou cílovou skupinu.
Koncept tradičních autosalonů se stánky automobilek a návštěvníky pod jednou střechou jednoduše zastarává. Stále více výrobců upřednostňuje, ať z finančních či virálních důvodů, on-line prezentace nebo soukromé události pro vybrané publikum.
Ostatně krok Lamborghini není překvapivý. V případě letošního autosalonu v Ženevě byli Italové jednou z prvních značek oznamujících neúčast dlouho předtím, než byla výstava z bezpečnostních důvodů okolo pandemie koronaviru zrušena.
Mluvčí Lamborghini uvedla magazínu Autocar, že internet a sociální sítě od základu změnily roli tradičních autosalonů. Podle značky je důležitější navázat bližší kontakt s potencionálními zákazníky a této představě už dnešní motoristické show neodpovídají.
Znamená to, že Sián FKP 37 bude nejspíš posledním modelem Lamborghini, který byl představen v rámci tradičního autosalonu, přesněji minulý rok ve Frankfurtu. V Ženevě v březnu 2019 se dříve ukázal Huracán Evo Spyder a také Aventador SVJ Roadster. V tuto chvíli plánuje značka čistě okruhový hypersport vycházející z Aventadoru, právě ten už bude odhalen čistě on-line cestou nebo v rámci soukromé prezentace pro hosty automobilky.
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus