Lamborghini Jota: nový supersport dolaďuje formu na 'Ringu (spy photos)

Podle dosavadních informací, bychom nástupce Lamborghini Murciélago mohli spatřit již za týden v Paříži. Jisti si tím ale být nemůžeme a je také možné, že poblíž Eiffelova ocelového pomníku bude k vidění jen zatím poněkud tajemný koncept čehosi budoucího.

Ať tak či onak, testy Lamborghini Jota, jak se má nový model jmenovat, jsou v plném proudu. A do konce jízdních zkoušek zjevně mnoho času nezbývá. Svědčí o tom poslední fotografie, které naši trpěliví špióni pořídili na velmi tradičním místě - výjezdu z města Nürburg, ráje všech automobilových nadšenců.

Kamufláž vozu je sice stále kompletní, jde ale již jen o jakousi „přikrývku”, přes kterou lze dobře vidět většinu klíčových tvarů vozu. Ten se navíc podařilo nafotografovat hned s Murciélagem v závěsu, a tak si oba modely můžete hezky srovnat. Patrný je značně odlišný tvar předních světlometů, jinak tvarovaný přední nárazník či aerodynamické prvky na dveřích. Všimněte si též ladnějšího přechodu střechy v koncové partie, který skrývá mohutné přívody vzduchu k motoru. Samotná záď je jedinou výrazněji maskovanou částí, jasněji vidíme jen spodní část nárazníku se snad ještě masivnější koncovkou výfuku než jsme u velkých Lamborghini posledních let zvyklí.

Zdá se, že Jota je ještě o něco nižší než Murciélago, měla by být také lehčí díky (ještě) většímu využítí hliníku a karbonových vláken. Pod kapotou by se měl ukrývat nadále atmosféricky plněný dvanáctiválec s výkonem okolo 700 koní. Máme se tedy na co těšit...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Nové Lamborghini Jota opět o něco blíže realitě

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků