Lamborghini: hybrid a turbo jen tehdy, když nás donutí legislativa

Lamborghini: hybrid a turbo jen tehdy, když nás donutí legislativa

Automobilka Lamborghini se brání přeplňování a hybridnímu pohonu ve svých supersportech, protože její zákazníci prostě chtějí klasické velkoobjemové a vysokootáčkové motory s atmosférickým sáním.

Dokud tedy legislativa nedonutí automobilku přejít k efektivnějšímu pohonu s nižšími emisemi, Lamborghini se touto cestou nevydá. Britskému magazínu Car to řekl šéf vývoje značky Lamborghini Maurizio Reggiani.

Lamborghini LPI910-4 Asterion se umí změnit v předokolku

Lamborghini LPI910-4 Asterion se umí změnit v předokolku

Hybridní pohon odbyl slovy, že něco takového má smysl jen v čtyřdveřovém sedanu nebo v SUV. Oba modely sice Lamborghini chce vyrábět, ale třeba projekt SUV stále čeká na schválení mateřským Volkswagenem.

Přeplňování spolu s downsizingem je sice cesta k nižším emisím, ale dokud značku nedonutí legislativa nebo poptávka v zemích, kde budou příliš vysoké daně podle emisí nebo objemu motoru, nebude Lamborghini vyrábět motory s turbem.

Průměrný majitel Bugatti Veyron má jachtu, tři letadla a 84 aut

Průměrný majitel Bugatti Veyron má jachtu, tři letadla a 84 aut

Přesto Maurizio Reggiani vyjádřil obavu o budoucnost klasických velkoobjemových motorů, kterým dává podle svého přesvědčení zhruba tak čtyři roky života, než budou muset být nahrazeny menšími přeplňovanými pohonnými jednotkami.

Další variantou snížení emisí jsou menší a lehčí modely s pohonem pouze zadních kol. I když s nimi značka ve svých plánech počítá, všechny vozy s výkonem okolo 600 a více koní se budou ve svém základním provedení držet pohonu všech kol, řekl Reggiani. Zadokolky budou jen speciální limitované edice.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků