Lamborghini: hybrid a turbo jen tehdy, když nás donutí legislativa

Lamborghini: hybrid a turbo jen tehdy, když nás donutí legislativa

Automobilka Lamborghini se brání přeplňování a hybridnímu pohonu ve svých supersportech, protože její zákazníci prostě chtějí klasické velkoobjemové a vysokootáčkové motory s atmosférickým sáním.

Dokud tedy legislativa nedonutí automobilku přejít k efektivnějšímu pohonu s nižšími emisemi, Lamborghini se touto cestou nevydá. Britskému magazínu Car to řekl šéf vývoje značky Lamborghini Maurizio Reggiani.

Lamborghini LPI910-4 Asterion se umí změnit v předokolku

Lamborghini LPI910-4 Asterion se umí změnit v předokolku

Hybridní pohon odbyl slovy, že něco takového má smysl jen v čtyřdveřovém sedanu nebo v SUV. Oba modely sice Lamborghini chce vyrábět, ale třeba projekt SUV stále čeká na schválení mateřským Volkswagenem.

Přeplňování spolu s downsizingem je sice cesta k nižším emisím, ale dokud značku nedonutí legislativa nebo poptávka v zemích, kde budou příliš vysoké daně podle emisí nebo objemu motoru, nebude Lamborghini vyrábět motory s turbem.

Průměrný majitel Bugatti Veyron má jachtu, tři letadla a 84 aut

Průměrný majitel Bugatti Veyron má jachtu, tři letadla a 84 aut

Přesto Maurizio Reggiani vyjádřil obavu o budoucnost klasických velkoobjemových motorů, kterým dává podle svého přesvědčení zhruba tak čtyři roky života, než budou muset být nahrazeny menšími přeplňovanými pohonnými jednotkami.

Další variantou snížení emisí jsou menší a lehčí modely s pohonem pouze zadních kol. I když s nimi značka ve svých plánech počítá, všechny vozy s výkonem okolo 600 a více koní se budou ve svém základním provedení držet pohonu všech kol, řekl Reggiani. Zadokolky budou jen speciální limitované edice.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků