Lamborghini: hybrid a turbo jen tehdy, když nás donutí legislativa

Lamborghini: hybrid a turbo jen tehdy, když nás donutí legislativa

Automobilka Lamborghini se brání přeplňování a hybridnímu pohonu ve svých supersportech, protože její zákazníci prostě chtějí klasické velkoobjemové a vysokootáčkové motory s atmosférickým sáním.

Dokud tedy legislativa nedonutí automobilku přejít k efektivnějšímu pohonu s nižšími emisemi, Lamborghini se touto cestou nevydá. Britskému magazínu Car to řekl šéf vývoje značky Lamborghini Maurizio Reggiani.

Zajímavosti | Technika | Sportovní auta | Hybridy | Lamborghini

Lamborghini LPI910-4 Asterion se umí změnit v předokolku

Hybridní pohon odbyl slovy, že něco takového má smysl jen v čtyřdveřovém sedanu nebo v SUV. Oba modely sice Lamborghini chce vyrábět, ale třeba projekt SUV stále čeká na schválení mateřským Volkswagenem.

Přeplňování spolu s downsizingem je sice cesta k nižším emisím, ale dokud značku nedonutí legislativa nebo poptávka v zemích, kde budou příliš vysoké daně podle emisí nebo objemu motoru, nebude Lamborghini vyrábět motory s turbem.

Zajímavosti | Život řidiče | Sportovní auta | Ostatní značky

Průměrný majitel Bugatti Veyron má jachtu, tři letadla a 84 aut

Přesto Maurizio Reggiani vyjádřil obavu o budoucnost klasických velkoobjemových motorů, kterým dává podle svého přesvědčení zhruba tak čtyři roky života, než budou muset být nahrazeny menšími přeplňovanými pohonnými jednotkami.

Další variantou snížení emisí jsou menší a lehčí modely s pohonem pouze zadních kol. I když s nimi značka ve svých plánech počítá, všechny vozy s výkonem okolo 600 a více koní se budou ve svém základním provedení držet pohonu všech kol, řekl Reggiani. Zadokolky budou jen speciální limitované edice.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků