Včera v odpoledních hodinách se oficiálně představilo nejostřejší desetiválcové Lamborghini určené pro silnice. Italský výrobce supersportů se rozhodl využít svých úspěchů v motorsportu a postavil ostrý derivát modelu Huracán, který dostal přídomek STO. Zdroj Lamborghini

Včera v odpoledních hodinách se oficiálně představilo nejostřejší desetiválcové Lamborghini určené pro silnice. Italský výrobce supersportů se rozhodl využít svých úspěchů v motorsportu a postavil ostrý derivát modelu Huracán, který dostal přídomek STO. | Zdroj Lamborghini

Zároveň šlo také o poslední premiéru značky, kterou uvedl Stefano Domenicali. Na jeho místo totiž nyní nastoupil opět  Stephan Winkelmann , který zároveň povede i  Bugatti . Zdroj Lamborghini

Zároveň šlo také o poslední premiéru značky, kterou uvedl Stefano Domenicali. Na jeho místo totiž nyní nastoupil opět Stephan Winkelmann, který zároveň povede i Bugatti. | Zdroj Lamborghini

STO (Super Trofeo Omologata) je supersportem, který si vzal inspiraci ze speciálů Huracán Super Trofeo EVO a GT3 EVO. Uprostřed umístěné desetiválcové srdce o objemu 5,2 litru produkuje výkon 640 koní a 565 N.m točivého momentu. Zdroj Lamborghini

STO (Super Trofeo Omologata) je supersportem, který si vzal inspiraci ze speciálů Huracán Super Trofeo EVO a GT3 EVO. Uprostřed umístěné desetiválcové srdce o objemu 5,2 litru produkuje výkon 640 koní a 565 N.m točivého momentu. | Zdroj Lamborghini

V řeči dynamických čísel je to stovka za 3 sekundy, dvoustovka za 9 sekund a maximální rychlost 310 km/h. Zdroj Lamborghini

V řeči dynamických čísel je to stovka za 3 sekundy, dvoustovka za 9 sekund a maximální rychlost 310 km/h. | Zdroj Lamborghini

Na první pohled to není žádné vzrůšo. Jistě, čísla to jsou zajímavá, ale při pohledu na  dnešní supersporty  to není nic závratného. Kouzlo STO spočívá v něčem jiném. Zdroj Lamborghini

Na první pohled to není žádné vzrůšo. Jistě, čísla to jsou zajímavá, ale při pohledu na dnešní supersporty to není nic závratného. Kouzlo STO spočívá v něčem jiném. | Zdroj Lamborghini

Díky důrazné odtučňovací karbonové kůře je o 43 kg lehčí než již odlehčené  Performante . Od předního nárazníku po zadní pak proběhly úpravy pro co nejlepší aerodynamiku a přítlak, kterého je oproti Performante o 53 % více. Zdroj Lamborghini

Díky důrazné odtučňovací karbonové kůře je o 43 kg lehčí než již odlehčené Performante. Od předního nárazníku po zadní pak proběhly úpravy pro co nejlepší aerodynamiku a přítlak, kterého je oproti Performante o 53 % více. | Zdroj Lamborghini

K zastavení vozu slouží závodní keramické kotouče Brembo, odpružení je nyní tužší rozchod kol širší, lepší je odezva na plynový pedál, reakce převodovky jsou rychlejší a poháněná zadní kola se umí natáčet. Stačí? Připočtěte si k tomu ještě syrovější zvuk a tři nové jízdní režimy. Zdroj Lamborghini

K zastavení vozu slouží závodní keramické kotouče Brembo, odpružení je nyní tužší rozchod kol širší, lepší je odezva na plynový pedál, reakce převodovky jsou rychlejší a poháněná zadní kola se umí natáčet. Stačí? Připočtěte si k tomu ještě syrovější zvuk a tři nové jízdní režimy. | Zdroj Lamborghini

Ani uvnitř si od karbonu neodpočinete, jsou z něj třeba sedadla. Jako potah do polozávodního auta se pak jako ideální materiál jevila Alcantara. Vedle nespočtu barev karoserie lze navíc zvolit i závodní polepy. Zdroj Lamborghini

Ani uvnitř si od karbonu neodpočinete, jsou z něj třeba sedadla. Jako potah do polozávodního auta se pak jako ideální materiál jevila Alcantara. Vedle nespočtu barev karoserie lze navíc zvolit i závodní polepy. | Zdroj Lamborghini

 Jeden kousek vás vyjde na 249.412 eur, tedy v přepočtu 6.572.000 Kč. V své ho garáži můžete mít už na jaře. Zdroj Lamborghini

 Jeden kousek vás vyjde na 249.412 eur, tedy v přepočtu 6.572.000 Kč. V své ho garáži můžete mít už na jaře. | Zdroj Lamborghini

Otázkou je, jak se nyní chystá Lamborghini naložit s tím, že jen pár hodin před uvedením nového modelu byl pokořen jeho čas na Nürburgringu, když  Mercedes-AMG GT Black Series  jen tak tak porazil Aventador SVJ a stal se tak nejrychlejším produkčním vozem na této trati. Zdroj Lamborghini

Otázkou je, jak se nyní chystá Lamborghini naložit s tím, že jen pár hodin před uvedením nového modelu byl pokořen jeho čas na Nürburgringu, když Mercedes-AMG GT Black Series jen tak tak porazil Aventador SVJ a stal se tak nejrychlejším produkčním vozem na této trati. | Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

 Zdroj Lamborghini

| Zdroj Lamborghini

Zároveň šlo také o poslední premiéru značky, kterou uvedl Stefano Domenicali. Na jeho místo totiž nyní nastoupil opět  Stephan Winkelmann , který zároveň povede i  Bugatti . Zdroj Lamborghini
STO (Super Trofeo Omologata) je supersportem, který si vzal inspiraci ze speciálů Huracán Super Trofeo EVO a GT3 EVO. Uprostřed umístěné desetiválcové srdce o objemu 5,2 litru produkuje výkon 640 koní a 565 N.m točivého momentu. Zdroj Lamborghini
V řeči dynamických čísel je to stovka za 3 sekundy, dvoustovka za 9 sekund a maximální rychlost 310 km/h. Zdroj Lamborghini
Na první pohled to není žádné vzrůšo. Jistě, čísla to jsou zajímavá, ale při pohledu na  dnešní supersporty  to není nic závratného. Kouzlo STO spočívá v něčem jiném. Zdroj Lamborghini
38
Fotogalerie

Lamborghini Huracán STO oficiálně: V hlavní roli aerodynamika, přítlak a karbon

Ani Lamborghini si nenechá utéct vlnu produkčních vozů vyladěných podle svých závodních vzorů. STO je uvařené podle osvědčeného receptu.

Včera v odpoledních hodinách se oficiálně představilo nejostřejší desetiválcové Lamborghini určené pro silnice. Italský výrobce supersportů se rozhodl využít svých úspěchů v motorsportu a postavil ostrý derivát modelu Huracán, který dostal přídomek STO. Zároveň šlo také o poslední premiéru značky, kterou uvedl Stefano Domenicali. Na jeho místo totiž nyní nastoupil opět Stephan Winkelmann, který zároveň povede i Bugatti.

STO (Super Trofeo Omologata) je supersportem, který si vzal inspiraci ze speciálů Huracán Super Trofeo EVO a GT3 EVO. Uprostřed umístěné desetiválcové srdce o objemu 5,2 litru produkuje výkon 640 koní a 565 N.m točivého momentu. V řeči dynamických čísel je to stovka za 3 sekundy, dvoustovka za 9 sekund a maximální rychlost 310 km/h.

Na první pohled to není žádné vzrůšo. Jistě, čísla to jsou zajímavá, ale při pohledu na dnešní supersporty to není nic závratného. Kouzlo STO spočívá v něčem jiném. Díky důrazné odtučňovací karbonové kůře je o 43 kg lehčí než již odlehčené Performante. Od předního nárazníku po zadní pak proběhly úpravy pro co nejlepší aerodynamiku a přítlak, kterého je oproti Performante o 53 % více.

K zastavení vozu slouží závodní keramické kotouče Brembo, odpružení je nyní tužší rozchod kol širší, lepší je odezva na plynový pedál, reakce převodovky jsou rychlejší a poháněná zadní kola se umí natáčet. Stačí? Připočtěte si k tomu ještě syrovější zvuk a tři nové jízdní režimy.

Ani uvnitř si od karbonu neodpočinete, jsou z něj třeba sedadla. Jako potah do polozávodního auta se pak jako ideální materiál jevila Alcantara. Vedle nespočtu barev karoserie lze navíc zvolit i závodní polepy. Jeden kousek vás vyjde na 249.412 eur, tedy v přepočtu 6.572.000 Kč. V své ho garáži můžete mít už na jaře.

Otázkou je, jak se nyní chystá Lamborghini naložit s tím, že jen pár hodin před uvedením nového modelu byl pokořen jeho čas na Nürburgringu, když Mercedes-AMG GT Black Series jen tak tak porazil Aventador SVJ a stal se tak nejrychlejším produkčním vozem na této trati.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud