Lamborghini Huracán STO oficiálně: V hlavní roli aerodynamika, přítlak a karbon

Ani Lamborghini si nenechá utéct vlnu produkčních vozů vyladěných podle svých závodních vzorů. STO je uvařené podle osvědčeného receptu.

Včera v odpoledních hodinách se oficiálně představilo nejostřejší desetiválcové Lamborghini určené pro silnice. Italský výrobce supersportů se rozhodl využít svých úspěchů v motorsportu a postavil ostrý derivát modelu Huracán, který dostal přídomek STO. Zároveň šlo také o poslední premiéru značky, kterou uvedl Stefano Domenicali. Na jeho místo totiž nyní nastoupil opět Stephan Winkelmann, který zároveň povede i Bugatti.

STO (Super Trofeo Omologata) je supersportem, který si vzal inspiraci ze speciálů Huracán Super Trofeo EVO a GT3 EVO. Uprostřed umístěné desetiválcové srdce o objemu 5,2 litru produkuje výkon 640 koní a 565 N.m točivého momentu. V řeči dynamických čísel je to stovka za 3 sekundy, dvoustovka za 9 sekund a maximální rychlost 310 km/h.

Lamborghini Essenza SCV12 oficiálně: Nejsilnější V12 v historii značky a 1200 kg přítlaku

Lamborghini Essenza SCV12 oficiálně: Nejsilnější V12 v historii značky a 1200 kg přítlaku

Na první pohled to není žádné vzrůšo. Jistě, čísla to jsou zajímavá, ale při pohledu na dnešní supersporty to není nic závratného. Kouzlo STO spočívá v něčem jiném. Díky důrazné odtučňovací karbonové kůře je o 43 kg lehčí než již odlehčené Performante. Od předního nárazníku po zadní pak proběhly úpravy pro co nejlepší aerodynamiku a přítlak, kterého je oproti Performante o 53 % více.

K zastavení vozu slouží závodní keramické kotouče Brembo, odpružení je nyní tužší rozchod kol širší, lepší je odezva na plynový pedál, reakce převodovky jsou rychlejší a poháněná zadní kola se umí natáčet. Stačí? Připočtěte si k tomu ještě syrovější zvuk a tři nové jízdní režimy.

Nové Ferrari SF90 Spider oficiálně: První svého druhu nabídne 999 koní a 800 N.m

Nové Ferrari SF90 Spider oficiálně: První svého druhu nabídne 999 koní a 800 N.m

Ani uvnitř si od karbonu neodpočinete, jsou z něj třeba sedadla. Jako potah do polozávodního auta se pak jako ideální materiál jevila Alcantara. Vedle nespočtu barev karoserie lze navíc zvolit i závodní polepy. Jeden kousek vás vyjde na 249.412 eur, tedy v přepočtu 6.572.000 Kč. V své ho garáži můžete mít už na jaře.

Otázkou je, jak se nyní chystá Lamborghini naložit s tím, že jen pár hodin před uvedením nového modelu byl pokořen jeho čas na Nürburgringu, když Mercedes-AMG GT Black Series jen tak tak porazil Aventador SVJ a stal se tak nejrychlejším produkčním vozem na této trati.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 67 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků