Lamborghini Huracán s pohonem zadních kol je lehčí a slabší

Lamborghini Huracán přišlo o třicet koní výkonu, ale dostalo pohon zadních kol a zhublo 33 kg.

Stejně jako v případě minulé generace „základního“ sportovního modelu Gallardo představilo Lamborghini současný Huracán s pohonem zadních kol. Jmenuje se LP580-2 a jak název napovídá, má o 30 koní slabší atmosférický desetiválec 5,2 l. Také ale váží o 33 kg méně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Desetiválec Huracánu s pohonem zadních kol je sice o 30 koní slabší, ale i tak nabízí 75 % točivého momentu už v 1000 ot./min. Umí vypnout i jednu řadu válců, aby snížil spotřebu a emise

Lamborghini tvrdí, že upravilo podvozek, řízení, stabilizační systém a geometrii tak, aby více vynikl přetáčivý charakter zadokolky, ať už zvolíte jden ze tří jízdních režimů Strada, Sport nebo Corsa. Zajímavé také je, že 60 % hmoty auta sedí na zadní nápravě, takže nedostatek trakce opravdu nehrozí.

SUV od Lamborghini dostalo definitivně zelenou. Přijede za tři roky

SUV od Lamborghini dostalo definitivně zelenou. Přijede za tři roky

Tradiční atmosférický desetiválec o objemu 5,2 l tedy zůstal a nekoná se downsizing v podobě pětiválce. I když... Motor umí vypnout jednu řadu válců, takže se z něj při částečném zatížení pětiválec stane. Pod plným plynem ale vždy běží na všech deset válců.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V manuálu tento Huracán není. Celkem je ale o 33 kg lehčí než čtyřkolka LP610-4 a Lamborghini slibuje výraznější přetáčivý charakter. Základní cena je 150 000 eur bez daně

Dostane ze sebe nejvyšší výkon 426 kW (580 k) v 8000 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 540 Nm v 6500 ot./min. Motor plní normu Euro 6 a v kombinaci spotřebuje 11,9 l/100 km. Převodovka je opět sedmistupňová dvouspojková. Základní dynamické parametry jsou následující: 320 km/h nejvyšší rychlost, 3,4 s zrychlení z 0 na 100 km/h a 10,1 s zrychlení z 0 na 200 km/h.

Výbava ubráním jedné poháněné nápravy nestrádá. Pořád můžete vesele připlácet za spoustu hraček a luxusních prvků, takže základní cenovka 150 000 eur bez daně (4 050 000 korun) se může pěkně zvednout.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků