Lamborghini Huracan s kompresorem se jmenuje LP850-4 Lucifero

Ukažte nám někoho, komu přijde nové Lamborghini Huracan pomalé. Nebo někoho, kdo tvrdí, že akutně potřebuje tuning, aby nebylo na silnici pro ostudu.

Německý tuner s podivným názvem Wheelsandmore (volně přeloženo Kola a něco k tomu) připravil sadu úprav pro italský supersport Lamborghini Huracan. Výkon motoru může poskočit až na šílených 850 koní.

Na první pohled to může vypadat jako nějaký vtípek, který nikdo nemůže myslet vážně. Opravdu je Lamborghini Huracan se svými 610 koni a 590 Nm pomalé auto? Úpravce Wheelsandmore, nebo tedy aspoň jeho zákazníci, si to evidetně myslí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opravdu potřebuje Lamborghini Huracan tuning? No když myslíte...

Všechno to začíná u exkluzivních kol o rozměru 9,5 x 20" vpředu a 11,5 x 21" vzadu s centrální maticí. Na ta zadní se pak obouvají pneumatiky 305/25 R21, jejichž schopnost pohlcovat drobné nerovnosti okresních silnic bude přinejlepším velmi diskutabilní.

První úroveň úprav pohonné jednotky obsahuje speciální (a hlavně hlasitější) ručně vyráběný výfukový systém, modifikované sání a přeprogramovanou řídící jednotku. Výsledkem je o 30 koní vyšší výkon a 40 Nm lepší točivý moment.

Japonská mafie si potrpí na světélkující Lamborghini

Japonská mafie si potrpí na světélkující Lamborghini

Druhý stupeň už je o poznání akčnější. Tuner nasadil na vidlicový desetiválec 5,2 l kompresor, což zvedlo výkon na 777 koní a točivý moment na 700 Nm. Kvůli tomu bylo nutné také zesílit spojku, rozvodovku a samosvorný diferenciál.

Ale to pořád není všechno. V doprovodné zprávě pak úpravce Wheelsandmore uvádí doslova následující: „Až začne těch 777 koní a 700 Nm finančně způsobilého zákazníka nudit, Wheelsandmore nabízí ještě konečný třetí stupeň úprav zvyšující hodnoty na brutálních 850 koní a 730 Nm.“

Ještě se prý připravuje hydraulicky ovládaný závodní podvozek, ale otázkou zůstává, jestli tuner vložil do odladění všech komponent srovnatelné množství inženýrského úsilí jako automobilka Lamborghini. Nebo se bude ve skutečnosti jednat o nepoužitelné auto, které bude dobré leda tak k předhánění se v tabulkových hodnotách se stejně postiženými kamarády?

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků