Lamborghini Huracán Performante: V hlavní roli aktivní aerodynamika

Lamborghini odhalilo odlehčenou a posílenou verzi modelu Huracán, která už nenese přídomek Superleggera, jako tou bylo v minulosti, nýbrž Performante.

Lamborghini nemohlo odlehčenému Huracánu udělat lepší PR, než tím, že pár dní před oficiálním přestavením vypustilo do světa rychlých kol doslova bombu. Lamborghini Huracán Performante v maskování zajel rekordní čas na okruhu Nürburgring v čase 6 minut a 52 sekund. Tím sesadil dřívějšího krále sériových vozů Porsche 918, které to v roce 2013 zvládlo za 6 minut a 57 sekund. Okolo rekordního času se vyrojilo hned několik podvratných teorií, a nutno uznat, že například blogger Misha Charoudin má v rukávu několik velmi těžko vyvratitelných důkazů. Ale to je trochu jiný příběh.

Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte

Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte

Atmosférický vidlicový desetiválec o obejmu 5,2 litru nového Lamborghini Huracán Performante posílil na 471 kW, tedy 640 koní, což z něj činí nejvýkonnější model Lamborghini s desetiválcovou pohonnou jednotkou. Úpravy pocházejí ze světa motorsportu, kde se Lambo už drahnou dobu angažuje. Mezi nejvýraznější přednosti upraveného motoru patří bronzový kryt sání, jeho upravené vedení, titanové ventily a zcela nový výfukový systém. Výkon poskočil na 640 koní (o 30 koní víc) a 600 Nm točivého momentu, jehož 70 % je k dispozici již od 1000 min/-1. To znamená zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, 200 km/h za 8,9 sekundy a maximální rychlost 325 km/h.

Podvozek je také výrazně přepracovanější a je o dost pevnější. Pružiny a ramena jsou o 10 % pevnější a Performante je o 15 % tužší v torzím zkrutu. Přepracovaný je také systém ANIMA, který má na starost tuhost podvozku.

Sériová výroba SUV Lamborghini začne už v dubnu tohoto roku

Sériová výroba SUV Lamborghini začne už v dubnu tohoto roku

Nejzajímavějším prvkem nového Huracánu Perfromante a podle automobilky také důvod, proč bylo Performante tak rychle na Nordschleife, je systém Aerodynamica Lamborghini Attiva (ALA), který tvoří systém aktivních klapek v přední i zadní části vozu.

Klapky jsou vpředu umístěny v nástavci předního spoileru a v zavřené poloze generují se zadním přítlačným spoilerem více přítlaku. Jejich otevření napomáhá zvýšit maximální rychlost. Vzadu se klapky nacházejí v dutém karbonovém přítlačném křídle, konkrétně v jeho vzpěrách. Aerodynamické klapky jsou tak schopné pracovat nezávisle na sobě a měnit přítlak na každém kole zvlášť.

BMW M2 je po úpravě od Manhartu výkonnější než Lamborghini Huracan

BMW M2 je po úpravě od Manhartu výkonnější než Lamborghini Huracan

Hmotnost vozu klesla na 1 328 kg (o 40 kg méně), design přebírá z pohárových soutěžních vozu Super Trofeo a vše soustředí okolo aktivních klapek. Na voze je mnoho dílů z leštěného a matného karbonu, „kovaného kompozitu“, což je technologie, kterou Lambo představilo už v roce 2011. Výfuk je umístěn výš, než u standardní verze a součástí je také italská trikolora na boku vozu. Celek pak dotvářejí 20palcová kovaná kola s pneumatikami Pirelli P Zero Corsa, případně můžete zvolit Pirelli Trofeo R.

Uvnitř vozu najdete také množství „kovaného kompozitu“ na výdeších ventilace, pádlech převodovky, kterou je optimalizovaná 7stupňová dvouspojková skříň, madlech dveří a středové konzole. Skořepiny jsou čalouněny alacantarou.

Projděte si následující fotogalerii omlazeného Lamborghini Huracán Performante:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků