Lamborghini Huracán Performante: V hlavní roli aktivní aerodynamika

Lamborghini odhalilo odlehčenou a posílenou verzi modelu Huracán, která už nenese přídomek Superleggera, jako tou bylo v minulosti, nýbrž Performante.

Lamborghini nemohlo odlehčenému Huracánu udělat lepší PR, než tím, že pár dní před oficiálním přestavením vypustilo do světa rychlých kol doslova bombu. Lamborghini Huracán Performante v maskování zajel rekordní čas na okruhu Nürburgring v čase 6 minut a 52 sekund. Tím sesadil dřívějšího krále sériových vozů Porsche 918, které to v roce 2013 zvládlo za 6 minut a 57 sekund. Okolo rekordního času se vyrojilo hned několik podvratných teorií, a nutno uznat, že například blogger Misha Charoudin má v rukávu několik velmi těžko vyvratitelných důkazů. Ale to je trochu jiný příběh.

Video | Premiéry | Technika | Lamborghini | Ženeva 2017

Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte

Atmosférický vidlicový desetiválec o obejmu 5,2 litru nového Lamborghini Huracán Performante posílil na 471 kW, tedy 640 koní, což z něj činí nejvýkonnější model Lamborghini s desetiválcovou pohonnou jednotkou. Úpravy pocházejí ze světa motorsportu, kde se Lambo už drahnou dobu angažuje. Mezi nejvýraznější přednosti upraveného motoru patří bronzový kryt sání, jeho upravené vedení, titanové ventily a zcela nový výfukový systém. Výkon poskočil na 640 koní (o 30 koní víc) a 600 Nm točivého momentu, jehož 70 % je k dispozici již od 1000 min/-1. To znamená zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, 200 km/h za 8,9 sekundy a maximální rychlost 325 km/h.

Podvozek je také výrazně přepracovanější a je o dost pevnější. Pružiny a ramena jsou o 10 % pevnější a Performante je o 15 % tužší v torzím zkrutu. Přepracovaný je také systém ANIMA, který má na starost tuhost podvozku.

Zajímavosti | Lamborghini

Sériová výroba SUV Lamborghini začne už v dubnu tohoto roku

Nejzajímavějším prvkem nového Huracánu Perfromante a podle automobilky také důvod, proč bylo Performante tak rychle na Nordschleife, je systém Aerodynamica Lamborghini Attiva (ALA), který tvoří systém aktivních klapek v přední i zadní části vozu.

Klapky jsou vpředu umístěny v nástavci předního spoileru a v zavřené poloze generují se zadním přítlačným spoilerem více přítlaku. Jejich otevření napomáhá zvýšit maximální rychlost. Vzadu se klapky nacházejí v dutém karbonovém přítlačném křídle, konkrétně v jeho vzpěrách. Aerodynamické klapky jsou tak schopné pracovat nezávisle na sobě a měnit přítlak na každém kole zvlášť.

Tuning | BMW | Zajímavosti

BMW M2 je po úpravě od Manhartu výkonnější než Lamborghini Huracan

Hmotnost vozu klesla na 1 328 kg (o 40 kg méně), design přebírá z pohárových soutěžních vozu Super Trofeo a vše soustředí okolo aktivních klapek. Na voze je mnoho dílů z leštěného a matného karbonu, „kovaného kompozitu“, což je technologie, kterou Lambo představilo už v roce 2011. Výfuk je umístěn výš, než u standardní verze a součástí je také italská trikolora na boku vozu. Celek pak dotvářejí 20palcová kovaná kola s pneumatikami Pirelli P Zero Corsa, případně můžete zvolit Pirelli Trofeo R.

Uvnitř vozu najdete také množství „kovaného kompozitu“ na výdeších ventilace, pádlech převodovky, kterou je optimalizovaná 7stupňová dvouspojková skříň, madlech dveří a středové konzole. Skořepiny jsou čalouněny alacantarou.

Projděte si následující fotogalerii omlazeného Lamborghini Huracán Performante:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků