Lamborghini Huracán Performante: V hlavní roli aktivní aerodynamika

Lamborghini odhalilo odlehčenou a posílenou verzi modelu Huracán, která už nenese přídomek Superleggera, jako tou bylo v minulosti, nýbrž Performante.

Lamborghini nemohlo odlehčenému Huracánu udělat lepší PR, než tím, že pár dní před oficiálním přestavením vypustilo do světa rychlých kol doslova bombu. Lamborghini Huracán Performante v maskování zajel rekordní čas na okruhu Nürburgring v čase 6 minut a 52 sekund. Tím sesadil dřívějšího krále sériových vozů Porsche 918, které to v roce 2013 zvládlo za 6 minut a 57 sekund. Okolo rekordního času se vyrojilo hned několik podvratných teorií, a nutno uznat, že například blogger Misha Charoudin má v rukávu několik velmi těžko vyvratitelných důkazů. Ale to je trochu jiný příběh.

Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte

Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte

Atmosférický vidlicový desetiválec o obejmu 5,2 litru nového Lamborghini Huracán Performante posílil na 471 kW, tedy 640 koní, což z něj činí nejvýkonnější model Lamborghini s desetiválcovou pohonnou jednotkou. Úpravy pocházejí ze světa motorsportu, kde se Lambo už drahnou dobu angažuje. Mezi nejvýraznější přednosti upraveného motoru patří bronzový kryt sání, jeho upravené vedení, titanové ventily a zcela nový výfukový systém. Výkon poskočil na 640 koní (o 30 koní víc) a 600 Nm točivého momentu, jehož 70 % je k dispozici již od 1000 min/-1. To znamená zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, 200 km/h za 8,9 sekundy a maximální rychlost 325 km/h.

Podvozek je také výrazně přepracovanější a je o dost pevnější. Pružiny a ramena jsou o 10 % pevnější a Performante je o 15 % tužší v torzím zkrutu. Přepracovaný je také systém ANIMA, který má na starost tuhost podvozku.

Sériová výroba SUV Lamborghini začne už v dubnu tohoto roku

Sériová výroba SUV Lamborghini začne už v dubnu tohoto roku

Nejzajímavějším prvkem nového Huracánu Perfromante a podle automobilky také důvod, proč bylo Performante tak rychle na Nordschleife, je systém Aerodynamica Lamborghini Attiva (ALA), který tvoří systém aktivních klapek v přední i zadní části vozu.

Klapky jsou vpředu umístěny v nástavci předního spoileru a v zavřené poloze generují se zadním přítlačným spoilerem více přítlaku. Jejich otevření napomáhá zvýšit maximální rychlost. Vzadu se klapky nacházejí v dutém karbonovém přítlačném křídle, konkrétně v jeho vzpěrách. Aerodynamické klapky jsou tak schopné pracovat nezávisle na sobě a měnit přítlak na každém kole zvlášť.

BMW M2 je po úpravě od Manhartu výkonnější než Lamborghini Huracan

BMW M2 je po úpravě od Manhartu výkonnější než Lamborghini Huracan

Hmotnost vozu klesla na 1 328 kg (o 40 kg méně), design přebírá z pohárových soutěžních vozu Super Trofeo a vše soustředí okolo aktivních klapek. Na voze je mnoho dílů z leštěného a matného karbonu, „kovaného kompozitu“, což je technologie, kterou Lambo představilo už v roce 2011. Výfuk je umístěn výš, než u standardní verze a součástí je také italská trikolora na boku vozu. Celek pak dotvářejí 20palcová kovaná kola s pneumatikami Pirelli P Zero Corsa, případně můžete zvolit Pirelli Trofeo R.

Uvnitř vozu najdete také množství „kovaného kompozitu“ na výdeších ventilace, pádlech převodovky, kterou je optimalizovaná 7stupňová dvouspojková skříň, madlech dveří a středové konzole. Skořepiny jsou čalouněny alacantarou.

Projděte si následující fotogalerii omlazeného Lamborghini Huracán Performante:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

dnes | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků