Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte

Díky hojnému použití karbonových vláken s velkou hustotou propletení bude verze Performante lehčí o 41 kilogramů.

Na blížícím se autosalonu v Ženevě bude hlavní hvězdou stánku rozzuřeného býka model Huracán Performante. Jedná se o odlehčenou, okruhově zaměřenou verzi, podobně jako Superleggera u předchozího modelu Gallardo.

Již standardní Huracán není se svými 1 422 kilogramy žádný cvalík. Díky materiálu s obchodním označením Forged Composites se však v Sant'Agatě podařilo ušetřit 41 kilogramů. Na vývoji tohoto materiálu spolupracovala automobilka se společností Callaway Golf.

Jedná se o nejlehčí, nejpevnější a nejpřesnější materiál, který kdy obě značky použily. Premiéru si odbyl již v roce 2010 na konceptu Sesto Elemento, nyní se dostává do sériové výroby.

V principu jde o evoluci karbonu. Zahrnuje více než 500 000 propletených turbostratických vláken na jednom čtverečním palci. Forged Composite™ má oproti titanu třetinovou hustotu, ale je mnohem pevnější.

Sériová výroba SUV Lamborghini začne už v dubnu tohoto roku

Sériová výroba SUV Lamborghini začne už v dubnu tohoto roku

Podle přiloženého videa bude mít Performante z revolučního materiálu hned několik dílů karoserie, včetně velkého zadního spoileru, který jej vizuálně od "běžného" huracánu odliší nejvíce.

Reproduktor Lamborghini s výfuky. Připravte si více než 600 tisíc korun

Reproduktor Lamborghini s výfuky. Připravte si více než 600 tisíc korun

Mezi nápravami bude známý desetiválec o objemu 5,2 litru, který sdílí také Audi R8 V10. Ve standardní verzi disponuje výkonem 610 koňských sil. Podle posledních zpráv by v Performante měl stále atmosféricky plněný motor disponovat o 25 až 40 koní navíc. Více se dozvíme během švýcarského debutu.

Karbonová vlákna v podání technologie Forged Composites si můžete prohlédnout v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

včera | Jan Mička | 22 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků