Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte

Díky hojnému použití karbonových vláken s velkou hustotou propletení bude verze Performante lehčí o 41 kilogramů.

Na blížícím se autosalonu v Ženevě bude hlavní hvězdou stánku rozzuřeného býka model Huracán Performante. Jedná se o odlehčenou, okruhově zaměřenou verzi, podobně jako Superleggera u předchozího modelu Gallardo.

Již standardní Huracán není se svými 1 422 kilogramy žádný cvalík. Díky materiálu s obchodním označením Forged Composites se však v Sant'Agatě podařilo ušetřit 41 kilogramů. Na vývoji tohoto materiálu spolupracovala automobilka se společností Callaway Golf.

Jedná se o nejlehčí, nejpevnější a nejpřesnější materiál, který kdy obě značky použily. Premiéru si odbyl již v roce 2010 na konceptu Sesto Elemento, nyní se dostává do sériové výroby.

V principu jde o evoluci karbonu. Zahrnuje více než 500 000 propletených turbostratických vláken na jednom čtverečním palci. Forged Composite™ má oproti titanu třetinovou hustotu, ale je mnohem pevnější.

Sériová výroba SUV Lamborghini začne už v dubnu tohoto roku

Sériová výroba SUV Lamborghini začne už v dubnu tohoto roku

Podle přiloženého videa bude mít Performante z revolučního materiálu hned několik dílů karoserie, včetně velkého zadního spoileru, který jej vizuálně od "běžného" huracánu odliší nejvíce.

Reproduktor Lamborghini s výfuky. Připravte si více než 600 tisíc korun

Reproduktor Lamborghini s výfuky. Připravte si více než 600 tisíc korun

Mezi nápravami bude známý desetiválec o objemu 5,2 litru, který sdílí také Audi R8 V10. Ve standardní verzi disponuje výkonem 610 koňských sil. Podle posledních zpráv by v Performante měl stále atmosféricky plněný motor disponovat o 25 až 40 koní navíc. Více se dozvíme během švýcarského debutu.

Karbonová vlákna v podání technologie Forged Composites si můžete prohlédnout v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků