Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte

Díky hojnému použití karbonových vláken s velkou hustotou propletení bude verze Performante lehčí o 41 kilogramů.

Na blížícím se autosalonu v Ženevě bude hlavní hvězdou stánku rozzuřeného býka model Huracán Performante. Jedná se o odlehčenou, okruhově zaměřenou verzi, podobně jako Superleggera u předchozího modelu Gallardo.

Již standardní Huracán není se svými 1 422 kilogramy žádný cvalík. Díky materiálu s obchodním označením Forged Composites se však v Sant'Agatě podařilo ušetřit 41 kilogramů. Na vývoji tohoto materiálu spolupracovala automobilka se společností Callaway Golf.

Jedná se o nejlehčí, nejpevnější a nejpřesnější materiál, který kdy obě značky použily. Premiéru si odbyl již v roce 2010 na konceptu Sesto Elemento, nyní se dostává do sériové výroby.

V principu jde o evoluci karbonu. Zahrnuje více než 500 000 propletených turbostratických vláken na jednom čtverečním palci. Forged Composite™ má oproti titanu třetinovou hustotu, ale je mnohem pevnější.

Sériová výroba SUV Lamborghini začne už v dubnu tohoto roku

Sériová výroba SUV Lamborghini začne už v dubnu tohoto roku

Podle přiloženého videa bude mít Performante z revolučního materiálu hned několik dílů karoserie, včetně velkého zadního spoileru, který jej vizuálně od "běžného" huracánu odliší nejvíce.

Reproduktor Lamborghini s výfuky. Připravte si více než 600 tisíc korun

Reproduktor Lamborghini s výfuky. Připravte si více než 600 tisíc korun

Mezi nápravami bude známý desetiválec o objemu 5,2 litru, který sdílí také Audi R8 V10. Ve standardní verzi disponuje výkonem 610 koňských sil. Podle posledních zpráv by v Performante měl stále atmosféricky plněný motor disponovat o 25 až 40 koní navíc. Více se dozvíme během švýcarského debutu.

Karbonová vlákna v podání technologie Forged Composites si můžete prohlédnout v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků