Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte

Díky hojnému použití karbonových vláken s velkou hustotou propletení bude verze Performante lehčí o 41 kilogramů.

Na blížícím se autosalonu v Ženevě bude hlavní hvězdou stánku rozzuřeného býka model Huracán Performante. Jedná se o odlehčenou, okruhově zaměřenou verzi, podobně jako Superleggera u předchozího modelu Gallardo.

Již standardní Huracán není se svými 1 422 kilogramy žádný cvalík. Díky materiálu s obchodním označením Forged Composites se však v Sant'Agatě podařilo ušetřit 41 kilogramů. Na vývoji tohoto materiálu spolupracovala automobilka se společností Callaway Golf.

Jedná se o nejlehčí, nejpevnější a nejpřesnější materiál, který kdy obě značky použily. Premiéru si odbyl již v roce 2010 na konceptu Sesto Elemento, nyní se dostává do sériové výroby.

V principu jde o evoluci karbonu. Zahrnuje více než 500 000 propletených turbostratických vláken na jednom čtverečním palci. Forged Composite™ má oproti titanu třetinovou hustotu, ale je mnohem pevnější.

Sériová výroba SUV Lamborghini začne už v dubnu tohoto roku

Sériová výroba SUV Lamborghini začne už v dubnu tohoto roku

Podle přiloženého videa bude mít Performante z revolučního materiálu hned několik dílů karoserie, včetně velkého zadního spoileru, který jej vizuálně od "běžného" huracánu odliší nejvíce.

Reproduktor Lamborghini s výfuky. Připravte si více než 600 tisíc korun

Reproduktor Lamborghini s výfuky. Připravte si více než 600 tisíc korun

Mezi nápravami bude známý desetiválec o objemu 5,2 litru, který sdílí také Audi R8 V10. Ve standardní verzi disponuje výkonem 610 koňských sil. Podle posledních zpráv by v Performante měl stále atmosféricky plněný motor disponovat o 25 až 40 koní navíc. Více se dozvíme během švýcarského debutu.

Karbonová vlákna v podání technologie Forged Composites si můžete prohlédnout v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků