Lamborghini Huracán EVO RWD přijíždí jako Spyder. S plátnem zvládne 324 km/h

I poslední zadokolka od Lamborghini se dočkala verze bez střechy.

Zatímco u sourozence Audi R8 RWD se nám najednou představilo kupé i otevřený Spyder, v případě poslední verze Huracánu s pohonem pouze zadních kol si na verzi bez střechy museli zájemci chvíli počkat. Nejnovější Huracán EVO RWD Spyder tedy staví technice již představené letos v lednu, navíc ale přihazuje skládací plátno.

Elektrická plátěná střecha nového Spyderu se složí/natáhne za 17 vteřin a tento proces lze provádět i za jízdy do rychlosti 50 km/h. V rámci personalizace je samozřejmě na výběr z několika odstínů zbarvení střechy. A když mluvíme o osobním vkusu, na výběr jsou také standardní 19palcová kola nebo příplatková 20palcová.

Audi R8 RWD má české ceny. Puristická zadokolka je nejlevnější R8 v nabídce

Audi R8 RWD má české ceny. Puristická zadokolka je nejlevnější R8 v nabídce

Stejný scénář jako u kupé varianty Huracánu EVO RWD přichází také v případě pohonného ústrojí. Na místě je atmosférický 5,2litrový desetiválec, který se ovšem v zadokolce spoléhá na lehce nižší výkon. Zatímco standardní Huracán EVO s pohonem všech kol zajišťuje 471 kW (640 koní), RWD má tuto jednotku naladěnou na 455 kW (610 koní) a 560 N.m točivého momentu.

Dynamické schopnosti jsou však stále skvělé. Na 100 km/h akceleruje Spyder za 3,5 vteřiny, přičemž maximálně dosáhne rychlost 324 km/h. V porovnání s kupé RWD jde o minimální zpomalení (0-100 km/h za 3,3 vteřiny a maximálně 325 km/h).

Maserati ještě žije. Chystá návrat slavného jména, konkurenta Ferrari i crossover

Maserati ještě žije. Chystá návrat slavného jména, konkurenta Ferrari i crossover

Ačkoliv zahozením pohonu předních kol Huracán EVO RWD o něco zhubl, nutné vyztužení Spyderu zase pár kilo přidalo, ačkoliv Lamborghini použilo lehké díly z hliníku na šasi či karbonu na konstrukci střechy. Sečteno podtrženo, otevřená zadokolka váží 1509 kg (suchá hmotnost). Vůči kupé RWD je tedy těžší o 120 kg, jeho suchá hmotnost čítá 1389 kg.

První kusy Huracánu EVO RWD Spyder si zákazníci převezmou už v létě, a to za cenu od 175.838 eur. V přepočtu asi 4,76 milionu korun.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

dnes | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků