Lamborghini Huracán EVO RWD přijíždí jako Spyder. S plátnem zvládne 324 km/h

I poslední zadokolka od Lamborghini se dočkala verze bez střechy.

Zatímco u sourozence Audi R8 RWD se nám najednou představilo kupé i otevřený Spyder, v případě poslední verze Huracánu s pohonem pouze zadních kol si na verzi bez střechy museli zájemci chvíli počkat. Nejnovější Huracán EVO RWD Spyder tedy staví technice již představené letos v lednu, navíc ale přihazuje skládací plátno.

Elektrická plátěná střecha nového Spyderu se složí/natáhne za 17 vteřin a tento proces lze provádět i za jízdy do rychlosti 50 km/h. V rámci personalizace je samozřejmě na výběr z několika odstínů zbarvení střechy. A když mluvíme o osobním vkusu, na výběr jsou také standardní 19palcová kola nebo příplatková 20palcová.

Audi R8 RWD má české ceny. Puristická zadokolka je nejlevnější R8 v nabídce

Audi R8 RWD má české ceny. Puristická zadokolka je nejlevnější R8 v nabídce

Stejný scénář jako u kupé varianty Huracánu EVO RWD přichází také v případě pohonného ústrojí. Na místě je atmosférický 5,2litrový desetiválec, který se ovšem v zadokolce spoléhá na lehce nižší výkon. Zatímco standardní Huracán EVO s pohonem všech kol zajišťuje 471 kW (640 koní), RWD má tuto jednotku naladěnou na 455 kW (610 koní) a 560 N.m točivého momentu.

Dynamické schopnosti jsou však stále skvělé. Na 100 km/h akceleruje Spyder za 3,5 vteřiny, přičemž maximálně dosáhne rychlost 324 km/h. V porovnání s kupé RWD jde o minimální zpomalení (0-100 km/h za 3,3 vteřiny a maximálně 325 km/h).

Maserati ještě žije. Chystá návrat slavného jména, konkurenta Ferrari i crossover

Maserati ještě žije. Chystá návrat slavného jména, konkurenta Ferrari i crossover

Ačkoliv zahozením pohonu předních kol Huracán EVO RWD o něco zhubl, nutné vyztužení Spyderu zase pár kilo přidalo, ačkoliv Lamborghini použilo lehké díly z hliníku na šasi či karbonu na konstrukci střechy. Sečteno podtrženo, otevřená zadokolka váží 1509 kg (suchá hmotnost). Vůči kupé RWD je tedy těžší o 120 kg, jeho suchá hmotnost čítá 1389 kg.

První kusy Huracánu EVO RWD Spyder si zákazníci převezmou už v létě, a to za cenu od 175.838 eur. V přepočtu asi 4,76 milionu korun.

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

3.  6.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků