Lamborghini Huracán EVO oficiálně: Hezčí, rychlejší a ještě chytřejší

Lamborghini představuje evoluci modelu Huracán. Facelift se týká verze s pohonem všech kol a změn je více, než se může na první pohled zdát.

Huracán EVO se vzhledově přiblížil nejsilnější verzi Performante, která se začala prodávat v loňském roce. Celkově je agresivnější a nové prvky karoserie se podřizují aerodynamice. Nový přední nárazník má větší nasávací otvory ve tvaru písmene Y, změnou prošel i přední splitter, který auto pomáhá držet při zemi.

Z profilu se moc změn neudálo, za zmínku ale stojí nový design kol, který vychází z kovaných kol Loge, určených pro Performante. Dostaly název Aesir, mají průměr 20 palců a obuta jsou výhradně do pneumatik Pirelli P Zero.

Lamborghini Huracán bylo prodáno za 715.000 eur. Mělo přímo svatého majitele

Lamborghini Huracán bylo prodáno za 715.000 eur. Mělo přímo svatého majitele

Nejvíce změn se odehrálo v zadní části vozu. Nový je výfukový systém, který končí dvěma koncovkami po stranách registrační značky, podobně jako u nejsilnější verze vozu. Bystré oko určitě rozpozná inspiraci zadního nárazníku u modelu Centenario. Na první pohled je vidět i decentní zadní spoiler, který je vyveden pouze vytažením zadní linie nad prostředním brzdovým světlem.

Ještě rychlejší

Pod kapotou se nachází stále stejný desetiválec o objemu 5.2 litru, nyní však s porcí koní navíc. Výkon posílil z 610 koní na 640, což je stejná hodnota jako u Performante. Díky odtučňovací kúře, při které Huracán shodil úctyhodných 122 kg, je nyní schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a rozpálit to až na rychlost přes 325 km/h. Tímto odpovědělo Lamborghini na loňský facelift Audi R8. EVO je o dvacet koní silnější a na stovku o půl vteřiny rychlejší než Audi R8 V10 Performance.

Při jízdě pak slibuje mnohem větší zážitek díky novému systému LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata). Jde o centrální řídící jednotku, která v reálném čase kontroluje všechny dynamické aspekty vozidla a upravuje jeho nastavení tak, aby bylo perfektně nastavené v každé zatáčce. Dále pak obsahuje novou verzi systému LPI, což je sada gyroskopů a senzorů umístěných vespod ve středu vozidla, které monitorují dynamickou polohu a následně posílají informace do magnetoreologických tlumičů, které se okamžitě přizpůsobí situaci.

Lamborghini Huracán Performante Spyder naživo: Měkká je tady pouze střecha

Lamborghini Huracán Performante Spyder naživo: Měkká je tady pouze střecha

Systém kontroly trakce spolupracuje s pohonem všech čtyř kol a vektorováním točivého momentu, aby mělo každé kolo tolik výkonu, kolik potřebuje. Vylepšeno je i řízení, s ohledem na větší agilitu v nižších rychlostech však přibyl také systém natáčení zadních kol. Volič jízdních režimů ANIMA zůstává beze změn. To znamená režim Strada pro běžné ježdění, Sport pro ostřejší jízdu a Corsa pro ty nejdivočejší zážitky.

Ještě chytřejší

Kde Lamborghini nejvíc překvapilo, je interiér. Ten nabízí novinku v podobě nového infotainmentu s úhlopříčkou 8,4 palce, který jsme očekávali až v příští generaci nejmenšího býka. Dotykový displej lze ovládat i gesty a kromě důležitých ovládacích funkcí nabídne i přímý pohled na monitoring LDVI v reálném čase.

Samozřejmostí je pak mobilní konektivita s podporou Apple CarPlay. Multimediální systém umožňuje navigování, poslech internetového rádia (DAB), ale i přehrávání videí. Vůz lze pomocí iPhonu ovládat hlasově přes Apple virtuálního asistenta Siri.

Do aukce jde BMW Z8 Steva Jobse. Uvnitř má i telefon, iPhone to však není

Do aukce jde BMW Z8 Steva Jobse. Uvnitř má i telefon, iPhone to však není

Nový interiér, pojmenovaný taktéž EVO, je určen pouze pro tento vůz a nabídne vyvážený mix kůže a Alcantary. Volitelnou výbavou je telemetrie, umožňující zaznamenávat a analyzovat výsledky z vašich oblíbených okruhů. Veškerá data se ukládají na integrovaný pevný disk. Na přání je interiér možné vyzdobit i karbonovými doplňky.

A jaká bude cena?

Nové Lamborghini Huracán EVO je zřejmě poslední evolucí populárního modelu. Jeho nástupce, který bude podle všeho využívat hybridní pohon, je právě ve fázi vývoje a měl by se ukázat zhruba za tři roky. Do té doby ještě určitě dočkáme labutí písně Huracánu v podobě nějaké finální edice.

EVO už je možné objednávat. K prvním zákazníkům by mělo dorazit už na jaře letošního roku. Základní cena za byla pro evropský trh stanovena na 165.256 liber (v přepočtu zhruba 4.700.000 Kč). 

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 31 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků