Lamborghini Huracán EVO oficiálně: Hezčí, rychlejší a ještě chytřejší

Lamborghini představuje evoluci modelu Huracán. Facelift se týká verze s pohonem všech kol a změn je více, než se může na první pohled zdát.

Huracán EVO se vzhledově přiblížil nejsilnější verzi Performante, která se začala prodávat v loňském roce. Celkově je agresivnější a nové prvky karoserie se podřizují aerodynamice. Nový přední nárazník má větší nasávací otvory ve tvaru písmene Y, změnou prošel i přední splitter, který auto pomáhá držet při zemi.

Z profilu se moc změn neudálo, za zmínku ale stojí nový design kol, který vychází z kovaných kol Loge, určených pro Performante. Dostaly název Aesir, mají průměr 20 palců a obuta jsou výhradně do pneumatik Pirelli P Zero.

Lamborghini Huracán bylo prodáno za 715.000 eur. Mělo přímo svatého majitele

Lamborghini Huracán bylo prodáno za 715.000 eur. Mělo přímo svatého majitele

Nejvíce změn se odehrálo v zadní části vozu. Nový je výfukový systém, který končí dvěma koncovkami po stranách registrační značky, podobně jako u nejsilnější verze vozu. Bystré oko určitě rozpozná inspiraci zadního nárazníku u modelu Centenario. Na první pohled je vidět i decentní zadní spoiler, který je vyveden pouze vytažením zadní linie nad prostředním brzdovým světlem.

Ještě rychlejší

Pod kapotou se nachází stále stejný desetiválec o objemu 5.2 litru, nyní však s porcí koní navíc. Výkon posílil z 610 koní na 640, což je stejná hodnota jako u Performante. Díky odtučňovací kúře, při které Huracán shodil úctyhodných 122 kg, je nyní schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a rozpálit to až na rychlost přes 325 km/h. Tímto odpovědělo Lamborghini na loňský facelift Audi R8. EVO je o dvacet koní silnější a na stovku o půl vteřiny rychlejší než Audi R8 V10 Performance.

Při jízdě pak slibuje mnohem větší zážitek díky novému systému LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata). Jde o centrální řídící jednotku, která v reálném čase kontroluje všechny dynamické aspekty vozidla a upravuje jeho nastavení tak, aby bylo perfektně nastavené v každé zatáčce. Dále pak obsahuje novou verzi systému LPI, což je sada gyroskopů a senzorů umístěných vespod ve středu vozidla, které monitorují dynamickou polohu a následně posílají informace do magnetoreologických tlumičů, které se okamžitě přizpůsobí situaci.

Lamborghini Huracán Performante Spyder naživo: Měkká je tady pouze střecha

Lamborghini Huracán Performante Spyder naživo: Měkká je tady pouze střecha

Systém kontroly trakce spolupracuje s pohonem všech čtyř kol a vektorováním točivého momentu, aby mělo každé kolo tolik výkonu, kolik potřebuje. Vylepšeno je i řízení, s ohledem na větší agilitu v nižších rychlostech však přibyl také systém natáčení zadních kol. Volič jízdních režimů ANIMA zůstává beze změn. To znamená režim Strada pro běžné ježdění, Sport pro ostřejší jízdu a Corsa pro ty nejdivočejší zážitky.

Ještě chytřejší

Kde Lamborghini nejvíc překvapilo, je interiér. Ten nabízí novinku v podobě nového infotainmentu s úhlopříčkou 8,4 palce, který jsme očekávali až v příští generaci nejmenšího býka. Dotykový displej lze ovládat i gesty a kromě důležitých ovládacích funkcí nabídne i přímý pohled na monitoring LDVI v reálném čase.

Samozřejmostí je pak mobilní konektivita s podporou Apple CarPlay. Multimediální systém umožňuje navigování, poslech internetového rádia (DAB), ale i přehrávání videí. Vůz lze pomocí iPhonu ovládat hlasově přes Apple virtuálního asistenta Siri.

Do aukce jde BMW Z8 Steva Jobse. Uvnitř má i telefon, iPhone to však není

Do aukce jde BMW Z8 Steva Jobse. Uvnitř má i telefon, iPhone to však není

Nový interiér, pojmenovaný taktéž EVO, je určen pouze pro tento vůz a nabídne vyvážený mix kůže a Alcantary. Volitelnou výbavou je telemetrie, umožňující zaznamenávat a analyzovat výsledky z vašich oblíbených okruhů. Veškerá data se ukládají na integrovaný pevný disk. Na přání je interiér možné vyzdobit i karbonovými doplňky.

A jaká bude cena?

Nové Lamborghini Huracán EVO je zřejmě poslední evolucí populárního modelu. Jeho nástupce, který bude podle všeho využívat hybridní pohon, je právě ve fázi vývoje a měl by se ukázat zhruba za tři roky. Do té doby ještě určitě dočkáme labutí písně Huracánu v podobě nějaké finální edice.

EVO už je možné objednávat. K prvním zákazníkům by mělo dorazit už na jaře letošního roku. Základní cena za byla pro evropský trh stanovena na 165.256 liber (v přepočtu zhruba 4.700.000 Kč). 

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

dnes | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků