Lamborghini HuraCAM: Tohle je asi nejrychlejší kamerové vozidlo na světě

Kamerová vozidla nejsou ve světě filmu ničím novým. Když ovšem připevníte super drahou kameru na supersport, nejspíše vznikne vůbec nejrychlejší kamerový vůz na světě.

Natáčet v reálných podmínkách ta nejrychlejší auta při jejich maximálním nasazení. Tohle byl důvod vzniku příznačně nazvaného Lamborghini „HuraCAM“, které má na své přídi instalovanou kameru pro natáčení jízdních záběrů v těch nejvyšších rychlostech. Společnost Incline Dynamic Outlet se odvážných prohlášení nebojí a svůj výtvor nazývá přímo „nejrychlejším kamerovým vozidlem na světě“.

Cílem umístění kamery na rychlý italský supersport je tedy nejlepší možné zachycení reality. Jestliže je nutné natočit rychlé se pohybující auto na trati, musíte být samozřejmě vybaveni i stejně rychlým kamerovým vozem. Filmaři se tak nemusí schylovat k trikům a efektům, čímž si někdy lidé z průmyslu pomáhají, aby uměle vytvořili pocit rychlosti jedoucího auta – třeba natáčení v nižší snímkovací frekvenci, kdy se záběry poté v postprodukci lehce zrychlí, nebo použití rychlého střihu mezi záběry.

Rekord Nordschleife padl! Už nepatří Lamborghini, ale upravenému Porsche 911

Rekord Nordschleife padl! Už nepatří Lamborghini, ale upravenému Porsche 911

Kamerový Huracán dokáže mnohem schopněji držet krok i s těmi nejrychlejšími vozy světa. Italský supersport je kromě rychlosti také obratnější než normálně používaná SUV s kamerou na pohyblivém rameni. IDO sice neuvádí, o kolik kamerový „rig“ navýšil hmotnost Lamborghini, pohodlně a stabilně lze prý natáčet i v rychlostech kolem 200 km/h.

Jen pro připomenutí, bez kamery umí Huracán LP 610-4 zrychlit na 100 km/h za 3,2 vteřiny a maximálně dosáhne 325 km/h. Uprostřed má umístěný 5,2litrový atmosférický desetiválec o výkonu 449 kW (610 koní) a točivém momentu 560 Nm.

Kamery místo zrcátek nabídne i Lexus. Předběhne tak nakonec Audi?

Kamery místo zrcátek nabídne i Lexus. Předběhne tak nakonec Audi?

Gyroskopicky stabilizovaná kamera je umístěna v původním kufru Huracánu a její pohyb ovládá skrze konstrukci pohyblivých ramen a kloubů pasažér uvnitř vozu. A jestliže si myslíte, že samotný supersport je zde nejdražším kusem techniky, mýlíte se. Hodnota speciálního kamerového „rigu“ přesahuje půl milionu dolarů (asi 11,3 milionu korun). Cena Lamborghini je tak poloviční.

Stabilizovaný kamerový systém z Huracamu už mimochodem IDO využilo také na helikoptérách a dříve své speciální kamery instalovalo i na čluny, čtyřkolky nebo dokonce stíhačky. Nejde však o první případ umístění kamery na supersport. Jinou společností bylo využíváno i Ferrari 458 Italia během natáčení filmu Need for Speed z roku 2014. Systém na Huracamu je ale viditelně sofistikovanější.

VW si utahoval ze zakázaných reklam, tu jeho v Austrálii zakázali taky

VW si utahoval ze zakázaných reklam, tu jeho v Austrálii zakázali taky

Mezi klienty Incline Dynamic Outlet se objevují nejen hollywoodské produkce, ale také samotné automobilky, využívající Huracam pro tvorbu propagačních videí a reklam. K některým záběrům tak bylo kamerové Lambo využito i během natáčení promo videa nového McLarenu 600LT (viz níže).

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků