Lamborghini Gallardo SE: Special Edition jen pro 250 zákazníků

Italská automobilka s býkem ve znaku bude od letošního září nabízet 250 vozů modelu Gallardo SE (Special Edition) za cenu 141 500 eur (bez daně). Vidlicový desetiválec o objemu 5.0 l bude naladěn na 383 kW (520 k) při 7 800 ot/min, což je o 15 kW/20 k více než standardní verze. Díky modifikované šestirychlostní převodovce, kde bude prvních pět stupňů kratších, se přiostří dynamika vozu a Gallardo SE vystřelí z klidu na stovku za rovné 4 s, což je zlepšení o 0,2 s.  Nejvyšší rychlost se posune o 6 km/h na hranici 315 km/h.

Pro lepší jízdní vlastnosti vyvinuli inženýři v Sant´Agate nové odpružení a nastavení podvozku. O přenos síly motoru na asfalt se bude starat čtveřice příplatkových pneumatik Pirelli P Zero Corsa o rozměrech 235/35 ZR 19 vpředu a 295/30 ZR 19 vzadu. Special Edition dostane nový design disků, které nosou mystický název Callisto. Zákazníci si budou moci vybrat z šesti barevných provedení v kombinaci s černými doplňky: dvě šedé metalízy, žlutá Giallo Midas, oranžová Arancio Borealis, zelená Verde Ithaca, bílá Balloon white.

Interiér dostane celokožené dvoubarevné čalounění s viditelnými, precizně zpracovanými švy. V základní výbavě limitované edice bude kromě systémů ABD, ABS, ASR, ESP i klimatizace, 4 airbagy a speciální kryt na vůz. V příplatkovém seznamu najdete zmiňovaná kola, robotizovanou převodovku E-Gear, satelitní navigaci nebo zpětnou kameru, která pomáhá při couvání. Každý vůz bude mít typový štítek s pořadovým číslem limitované edice.

Tip: Lamborghini dále plánuje postavit Gallardo roadster a zcela nový vůz Lagartijo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků