Lamborghini Gallardo od Underground Racing: 1 500 koní na kolech

33 komentářů

Dzouk
12. prosince • 23:03

Nie je to nahodou tak, ze ked po strate 25 percent mam vykon 1500 koni, tak pred stratou som musel mat koni presne 2000. Pretoze 2000 x 0,75 co je 25 percent strata, je 1500.

Radek Ondrášík
13. prosince • 9:42

tak ta ztrata by se mela pocitat zhora, to souhlasim. ubyde ze zakladniho motoroveho vykonu.

Radek Ondrášík
12. prosince • 10:58

abych to auto bral vazne, tak to meli vzit do emiratu, najet do poledni kolony a loudat se mestem v zacpe. pokud by to vydrzelo chlazeni a auto jako takove, pak reknu, ze dobra prace. Ono nechat udelat streva motoru, oturbit to a nechat to projet kratkodobe nejakou trasu problem neni, ale jenom mistri umi takovy vykon dostat do bezneho zivota.A to je prave rozdil mezi Veyronem a temtito tuningy, ktere by se v emiratech po chvili uvarily. a to byl taky problem, proc vyvoj Bugatky byl tak dlouhy.

Composite
13. prosince • 11:35

neviem ako to lambo, ale sériove superšporty majú aj "ekorežim" :-D
čiže "vypnú" sa turbá, resp,. sa zníži ich výkon, znížia sa otážky, priškrtí sa privádzané palivo, zdvih, časovanie,... čiže zníži sa celkový výkon a náročnosť motora na palivo a teplo, čiže netreba tak chladiť + štart/stop a je to pohode

Michal Voska
12. prosince • 11:06

Radku to máte pravdu, ono udělat obrovské výkony není problém když jsou peníze, ale dá se to bud udělat vyturbením, či cestou letitého výzkumu ala Veyron. Já jsem nejednou viděl všemožné "masakry" např. Oktávku 1.8T s 360koníky, ale jak dlouho to vydrží.... ale na druhou stranu... zámožný klient, jenž si objednal tuto bestii zřejmě nemá hluboko do kapsy a když mu vůz za pár tis.km klekne, rozhodně se z toho nezhroutí... nemluvě o cenách závodního benzínu... trochu by mě zajímal jeho dojezd... poté natankuje co ? Natural ? To bude zajímavé... :-)

Radek Ondrášík
12. prosince • 11:17

Souhlasím s Vámi. Pamatuji na kamaráda, koupil si Corrado 2,8 V6, oturbil, poupravil. Přestavba stála cca 50tis. + auto za cca v té době 150tis. + pár hodin v práce a měl auto s výkonem 500 koní. Jenže jezdit s tím pořádně nešlo, životnost motoru byla snad 3000 km. Dal pár sprintů a měnil spojku apod. A o tom já mluvím.ale jak píšete, toto je reklama pro tu dílnu a o to jde.

BHudak
12. prosince • 13:12

proč by to auto nemělo vydržet popojíždět v koloně? Pokud to auto nevyužívá svuj potenciál, tak v nízkých otáčkách při popojíždění je motor plněn defakto stejně jako atmosféra. Tojest v sání podtlak. A vzhledem k velikosti turb to ten motor začne přeplnovat až kolem 3tis ot. To znamená, že do těchhle otáček při využitá max plynu to pojede defakto jako atmosfera. Při nevyužití plnýho plynu to nebude přeplnovat nějak extra ani ve výšších otáčkách. Jediny co na chlazení předělat by byl dodatečný chladič oleje, kvůli turbum. Jinak v tom nevidim extra problém.

Radek Ondrášík
12. prosince • 14:55

Ano, proto VW resil 3 roky problemy s chlazenim v beznem mestskem provozu apod. Proto formule nemuze stat na miste, jinak se uvari, byt jeden a volnobeh apod....skoda ze vas u VW nemeli driv, tri roky resili to, co se dalo rozhodnout za 2 minuty psani prispevku

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Composite
13. prosince • 11:39

M3 nemá problém ani v kolonach.
po dialnici čo to dá plný výkon, pred BA v kolonach všetko sa povypína a žiadne problémy s chladením, ale porovnávať BMW s VW :-D amatérmi je zbytočné.ale VW ide cestou turbodúchadlami,... bez ktorých má motor úbohý výkon a preto ísť bez turba nie je možné, resp. je ale potom ten výkon.formula nie je na jazdenie v kolonách ;-) motory sú robené na 1-2 závody (neviem aké sú nové pravidlá, že musia vydržať motory).

Radek Ondrášík
13. prosince • 17:53

boze ty jsi pripad. dej na tu M3 2 velke turba, zvys vykon na 1000 koni a pak prijd mluvit o tom, jake ma problemy s chlazenim.

BHudak
12. prosince • 15:04

tak veyron má malý turba, který plněj skoro už od volnoběhu a jeho motor je dost masivní. Naproti tomu tohle se bude chovat do třech tis skoro jako atmosfera. Nevidim v tom problém. Velký výhřev bych viděl až pri větší zátěži. A od toho by měly být instalovány větší olejové chladiče nebo vodou chlazené chladiče oleje.

Radek Ondrášík
12. prosince • 15:18

:) jak jednoduche, dyt to rikam

BHudak
12. prosince • 15:25

no ono to asi tak i funguje, protože jich po světě jezdí dost. Viz youtube.

Radek Ondrášík
12. prosince • 15:42

Ale dyt jo, kamos mel z USA dovezenou Supru 1400 PS a taky s tim jezdil bezne :) tak proc ne gallardo ze jo :) hlavne v lete v kolone to bylo uzasne :úmusim napsat do nejakeho F1 tymu, ze jsou troubove, kdyz to chladi pridavynm chlazemi, dyt to nema ani turbo, tim padem to nefouka, takze se to nemuze zahrivat :)jak rikam, zatim vsichni konkurenti, kteri byli takto staveni meli problemy s chlazenim a zde neverim, ze to bude jinak.

Composite
13. prosince • 11:45

prečo stále píšeš o F1, dá sa s F1 jazdiť na bežných cestách? NEDÁ! (nemyslím exhibície).
čiže F1 je na štarte nahodia motory, dajú vetráky do prieduchov, pred štartom vytiahnu, a idú. Skončia a zas ide motor na nútené chladenie.
Podľa obrázkov sfarbenia motora odhadujem teplotu 900-1350°C pri max. výkone, čiže tie časti vydržia naozaj veľa.
výkonné motory, kt. nevyrábajú amatéry sa pri pojíždení kolonach chovajú ako atmosferické bez výkonu turba, ktoré sa točí na prázdno. žiadne veľké výbuchy, žiadne veľké injektáže paliva, ...ono VW by mal inovovať motory, lebo tie ich staré hrče čo používajú je strach, ked už dávno sú lepšie typy motorov. Ale nie oni dajú starý typ + turbo a tým to hasne

Radek Ondrášík
13. prosince • 17:56

ano, VW ma desne zasarala motory :) jenom nesmis zit v tom, ze 1,8 20V a soucasny 1,8 TSI maji neco spolecneho mimo ten psany objem 1,8 litru. to same 1,4 MPI a 1,4 TSI to same 2,0 FSI a 2,0 TSI apod. jsou to uplne nove agregaty, ale chapu, ze pro nekoho je 2,0 a 2,0 to same, tudiz vsechno ostatni je taky to same :)takze pro nektere mene chapave vsechny motory FSI jsou naprosto nove agregaty, ktere s byvalymi MPI apod. nemaji nic spolecneho. jsou to nove vyvinu motory s novymi bloky, hlavami, vnitrnostmi, vstrikovanim, spalovanim apod. jejich odvozene turbo verze jsou pak evoluci techno motoru nove generace.

asdf
14. prosince • 9:47

no proste je to furt ten samej stopadesat let starej pistovej moturek. se divim ze kapacita a *R*E*S*P*E*C*T*ovana bedna v oboru jako si ty nedela nekde ve vyvoji, ale prodava picifuky B-]

BHudak
14. prosince • 7:38

Nemá 1,4tsi stejnej blok jako 1,4 16v? :) A 1,8tsi min stejnou kliku jako 1,8T 20v? :-P

Composite
12. prosince • 10:35

pekné, výkonné, no neskutočné ;-)

mclown
12. prosince • 10:35

tak to je moc :-O to chcem

tato
12. prosince • 10:31

mňa zaujal údaj o absolvovaní štvrťmíľového šprintu za 9 sekúnd-to s takýmto delom išiel asi na spiatočku:-))

Composite
12. prosince • 10:44

po 9 sec ísť 260 km/h nie je zlý výsledok

Petrik
12. prosince • 1:47

ztrata 25% v prevodovem ustroji, coz je tedy 375kW vykonu, ktery se premeni na teplo.... Myslim, ze je kazdemu jasne, ze ta prevodovka by se za par vterin pravdepodobne vyparila, nebo alespon roztekla. Je to samozrejme nesmysl, ztrata v prevodoce byva par procent.

Composite
12. prosince • 10:41

nemusí to byť len teplom, strata teplom je tak 25-35% z tých 375 kW, ach tá fyzika.
Aj keby to bolo 100% len teplo, aké teploty sú tam? max. 2200°C čo nie je problém dnes vydržať, možno by bol problém s olejom, ale ani to nie je problém dnes a keďže tam olej ostáva, tak to nebude ani tých 2200°C.
takže teplo odvedie olej, mechanické straty, ...

Petrik
12. prosince • 11:52

Proboha a na co jineho nez na teplo se to tedy premeni? Pokud na zvuk, tak by pravdepodobne zabilo kazdeho v okoli 10m. Leda by to ty ztraty ukladalo treba do nejake miniaturni cerne diry :)ted vazne, kdyz tech 375kW neni pouze v prevodovce, kde to tedy je? Diferencial je zde na 99% soucasti prevodovky, takze kde jinde? v loziskach? Zadne kovove lozisko by trvale nevydrzelo vice nez par rekneme 2kW a i to uz je masakr. Nic jneho, nez loziska, diferak a prevodovka tam neni, takze muzeme treba podle hmotnosti tetou soustavy spocitat tepelnou kapacitu a zjistime, ze tech 2200 stupnu, pri kterych vetsina kovovych materialu uz tece, ze pane Composite, dosahne behem nekolika malo vterin, protoze kov ma velmi malou tepelnou kapacitu, tedy staci relativne malo energie na jeho zahrati o jeden stupen. Navic prepdokladam ze to auto muze jen maximalni rychlosti nejakou dobu, takze je potreba tu prevodovku, loziska a diferak nejak chladit....jak se prosim vas chladi 375kW? je to nesmysl a to dost strasny....to by to museli chladit tekutym dusikem. Jen pro predstavu, 375kW ohreje cca 2.3kg oleje (tedy neco pod 3l) z 20stupnu na 100stupnu celsia za 1s (slovy jedna sekunda). Pokud tam bude rekneme 5l, coz je na prevodovku docela dost a kdyz k tomu pripoctu lokalni prehrati kovu a fakt, ze oleje ztraci sve mazaci schopnosti pri teplotach nad 120-150stupnu, tak to auto muze jet max rychlosti tedy na plny vykon) maximalne nekolik vterin

Composite
13. prosince • 11:30

naštuduj si straty a zistíš, že len teplo tam nie je. Ak by to bolo iba teplom, tak sa dá povedať o mechanickej dokonalosti a ideálnom stave prenosovej sústavy, čiže ideálne dokonale vyrobené ozubené kolesá, dokonalé spoje, dokonalé hriadele, dokonalý prenos na vozovku,...takže opakujem z tých 375kW nie je 100% teplo.
Písal som, že max. 2200 °C, ktoré sa tam nedosahujú, opakujem nedosahujú, lebo z tých 375kW nie je 100% strata teplom, 2200°C nie je problém pre W-Ta kovy s prídavkom Ti, ale zbytočne, kedže sa tam tieto teploty nedosahujú. Podľa zafarbenia je to tak 1100-1350°C čo už v dnešnej dobe nie je vôbec problém.
ale podľa teba, že 100% strata je teplom, by boli teploty viac ako 1350°C.
Znova opakujem z tých 375kW nie je 100% strata teplom, preto nei je problém to chladiť.Do M3 sa len do motora dáva cca. 8-9 L, bez problémov ide 320 km/h (upravená verzia) aj hodinu (obtiažne dosiahnuteľné, aby to išlo stále takouto rýchlosťou).

Radek Ondrášík
12. prosince • 12:23

Mate castecne pravdu, nicmene znovu. Celkove ztraty mezi motorem a koly cini u prdokoloek 15-17%, u zadokolek 18-23% a u 4 kolek at haldex ci full time okolo 25%.Takze pokud ma vase auto udavany vykon treba 100 kW, pak na kolech mate v pripade predokolky jenom nejakych 85 kW. Zbytek se "ztrati" cestou v prevodovce + diferaku, v lozicich apod. smirte se s tim.Takze u auta co ma 1000 kW to pak bude delat klidne 200-250 kW v zavislosti na pouzitem pohonu apod.to je realita.

mumak
13. prosince • 12:53

prdokolky :-D to je vyborne :-D

Radek Ondrášík
12. prosince • 12:26

pridam odkaz na realne auto: http://bhudak.sweb.cz/Skodik/graf.JPGpekne ztraty co?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dtsmaniac
14. prosince • 12:07

A kurva! :-O To musí bejt bestiální oktávka, nebylo by víc podrobností? Díkes.

dtsmaniac
15. prosince • 13:01

aha, kdybych nebyl šulín a chodil na fórum, tak bych ju nepřehlíd http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=835&t=1088787&st=0&sk=t&sd=a&sid=e0cad66f303b8d31fe827c022903f335&start=90
halt jsem jen vocas..ale hudovo fabku bych chtěl vidět raději...

flashpeter
12. prosince • 10:09

To je pěkné, ale je taky potřeba vědět, že převodové ústrojí není jen převodovka. Převodové ústrojí je vše, co stojí mezi klikou a pneumatikou.

Radek Ondrášík
12. prosince • 9:00

25% bude celkova ztrata mezi klikou a koly. Coz je na 4kolku/zadokolku tak nejak standardni. byva tech 23-30%

Doporučujeme

Články odjinud