Lamborghini Gallardo možná dostane motor z Audi

Spolupráce mezi Audi a Lamobrghini je v plném proudu. Německý sporťák dostane z italského vozu desetiválcový motor a opačným směrem poputuje přímý vstřik paliva a také celá zadní náprava. Jenže tím to nemá skončit.

Dle nejnovějších informací to vypadá, že Gallardo dostane za přední sedačky i osmiválcový motor, který v současnosti používá Audi pro své ostré modely. Osmiválec do V o objemu 4,2 l disponuje výkonem „jen” 420 koní, což není pro daný supersport nic převratného, byť také nic ostudného. Jenže s tímto osmiválcem by měla přijít i verze se zadním náhonem a to celou záležitost vrhá do jiného světla. V současnosti je Gallardo čtyřkolkou, byť většina výkonu směřuje na „sportovnější” zadní kola.

I když se to může zdát jen jako fikce, něco podobného ve vzduchu visí již poměrně dlouho. Téměř od počátku výroby Gallarda se totiž spekuluje o tom, že na silnice by měla přijít i verze se zadním náhonem. Tyto spekulace postupem času nabírají na intenzitě, byť oficiální informace stále nepřichází. Sami zástupci automobilky několikrát řekli, že současný desetiválec je pro daný typ náhonu příliš silný a navíc zákazníci tohoto modelu očekávají něco trochu jiného, než od konkurenčního Ferrari F430, které má pochopitelně pohon zadních kol. Pokud tedy tyto řeči mysleli vážně, pak vypadá spojení slabšího osmiválce a zadního náhonu jako schůdné a vcelku uvěřitelné řešení.

Každopádně v současnosti jsou informace posíleny o fakt, že Lamborghini testuje na okruzích zcela novou verzi Gallarda. Odlehčená verze SuperLeggera je již na světě, výkonnější SE verze je již dávno vyprodána, takže je otázkou, co to Lambo vodí po okruhu. Ti, kteří dané testování viděli, shodně prohlašují, že tento vůz se na okruhu choval jako typická zadokolka a charakter vozu vůbec neodpovídal tradičnímu pojetí Gallarda.

Ať tak či onak, integrace Lamborghini a Audi bude zřejmě opravdu velká. Pro Audi je to určitě přínos, pro Lambo to může být cesta k záhubě...

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků