Lamborghini Gallardo možná dostane motor z Audi

Spolupráce mezi Audi a Lamobrghini je v plném proudu. Německý sporťák dostane z italského vozu desetiválcový motor a opačným směrem poputuje přímý vstřik paliva a také celá zadní náprava. Jenže tím to nemá skončit.

Dle nejnovějších informací to vypadá, že Gallardo dostane za přední sedačky i osmiválcový motor, který v současnosti používá Audi pro své ostré modely. Osmiválec do V o objemu 4,2 l disponuje výkonem „jen” 420 koní, což není pro daný supersport nic převratného, byť také nic ostudného. Jenže s tímto osmiválcem by měla přijít i verze se zadním náhonem a to celou záležitost vrhá do jiného světla. V současnosti je Gallardo čtyřkolkou, byť většina výkonu směřuje na „sportovnější” zadní kola.

I když se to může zdát jen jako fikce, něco podobného ve vzduchu visí již poměrně dlouho. Téměř od počátku výroby Gallarda se totiž spekuluje o tom, že na silnice by měla přijít i verze se zadním náhonem. Tyto spekulace postupem času nabírají na intenzitě, byť oficiální informace stále nepřichází. Sami zástupci automobilky několikrát řekli, že současný desetiválec je pro daný typ náhonu příliš silný a navíc zákazníci tohoto modelu očekávají něco trochu jiného, než od konkurenčního Ferrari F430, které má pochopitelně pohon zadních kol. Pokud tedy tyto řeči mysleli vážně, pak vypadá spojení slabšího osmiválce a zadního náhonu jako schůdné a vcelku uvěřitelné řešení.

Každopádně v současnosti jsou informace posíleny o fakt, že Lamborghini testuje na okruzích zcela novou verzi Gallarda. Odlehčená verze SuperLeggera je již na světě, výkonnější SE verze je již dávno vyprodána, takže je otázkou, co to Lambo vodí po okruhu. Ti, kteří dané testování viděli, shodně prohlašují, že tento vůz se na okruhu choval jako typická zadokolka a charakter vozu vůbec neodpovídal tradičnímu pojetí Gallarda.

Ať tak či onak, integrace Lamborghini a Audi bude zřejmě opravdu velká. Pro Audi je to určitě přínos, pro Lambo to může být cesta k záhubě...

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků