Lamborghini Gallardo možná dostane motor z Audi

Spolupráce mezi Audi a Lamobrghini je v plném proudu. Německý sporťák dostane z italského vozu desetiválcový motor a opačným směrem poputuje přímý vstřik paliva a také celá zadní náprava. Jenže tím to nemá skončit.

Dle nejnovějších informací to vypadá, že Gallardo dostane za přední sedačky i osmiválcový motor, který v současnosti používá Audi pro své ostré modely. Osmiválec do V o objemu 4,2 l disponuje výkonem „jen” 420 koní, což není pro daný supersport nic převratného, byť také nic ostudného. Jenže s tímto osmiválcem by měla přijít i verze se zadním náhonem a to celou záležitost vrhá do jiného světla. V současnosti je Gallardo čtyřkolkou, byť většina výkonu směřuje na „sportovnější” zadní kola.

I když se to může zdát jen jako fikce, něco podobného ve vzduchu visí již poměrně dlouho. Téměř od počátku výroby Gallarda se totiž spekuluje o tom, že na silnice by měla přijít i verze se zadním náhonem. Tyto spekulace postupem času nabírají na intenzitě, byť oficiální informace stále nepřichází. Sami zástupci automobilky několikrát řekli, že současný desetiválec je pro daný typ náhonu příliš silný a navíc zákazníci tohoto modelu očekávají něco trochu jiného, než od konkurenčního Ferrari F430, které má pochopitelně pohon zadních kol. Pokud tedy tyto řeči mysleli vážně, pak vypadá spojení slabšího osmiválce a zadního náhonu jako schůdné a vcelku uvěřitelné řešení.

Každopádně v současnosti jsou informace posíleny o fakt, že Lamborghini testuje na okruzích zcela novou verzi Gallarda. Odlehčená verze SuperLeggera je již na světě, výkonnější SE verze je již dávno vyprodána, takže je otázkou, co to Lambo vodí po okruhu. Ti, kteří dané testování viděli, shodně prohlašují, že tento vůz se na okruhu choval jako typická zadokolka a charakter vozu vůbec neodpovídal tradičnímu pojetí Gallarda.

Ať tak či onak, integrace Lamborghini a Audi bude zřejmě opravdu velká. Pro Audi je to určitě přínos, pro Lambo to může být cesta k záhubě...

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků