Lamborghini Gallardo možná dostane motor z Audi

Lamborghini Gallardo možná dostane motor z Audi

Spolupráce mezi Audi a Lamobrghini je v plném proudu. Německý sporťák dostane z italského vozu desetiválcový motor a opačným směrem poputuje přímý vstřik paliva a také celá zadní náprava. Jenže tím to nemá skončit.

Dle nejnovějších informací to vypadá, že Gallardo dostane za přední sedačky i osmiválcový motor, který v současnosti používá Audi pro své ostré modely. Osmiválec do V o objemu 4,2 l disponuje výkonem „jen” 420 koní, což není pro daný supersport nic převratného, byť také nic ostudného. Jenže s tímto osmiválcem by měla přijít i verze se zadním náhonem a to celou záležitost vrhá do jiného světla. V současnosti je Gallardo čtyřkolkou, byť většina výkonu směřuje na „sportovnější” zadní kola.

I když se to může zdát jen jako fikce, něco podobného ve vzduchu visí již poměrně dlouho. Téměř od počátku výroby Gallarda se totiž spekuluje o tom, že na silnice by měla přijít i verze se zadním náhonem. Tyto spekulace postupem času nabírají na intenzitě, byť oficiální informace stále nepřichází. Sami zástupci automobilky několikrát řekli, že současný desetiválec je pro daný typ náhonu příliš silný a navíc zákazníci tohoto modelu očekávají něco trochu jiného, než od konkurenčního Ferrari F430, které má pochopitelně pohon zadních kol. Pokud tedy tyto řeči mysleli vážně, pak vypadá spojení slabšího osmiválce a zadního náhonu jako schůdné a vcelku uvěřitelné řešení.

Každopádně v současnosti jsou informace posíleny o fakt, že Lamborghini testuje na okruzích zcela novou verzi Gallarda. Odlehčená verze SuperLeggera je již na světě, výkonnější SE verze je již dávno vyprodána, takže je otázkou, co to Lambo vodí po okruhu. Ti, kteří dané testování viděli, shodně prohlašují, že tento vůz se na okruhu choval jako typická zadokolka a charakter vozu vůbec neodpovídal tradičnímu pojetí Gallarda.

Ať tak či onak, integrace Lamborghini a Audi bude zřejmě opravdu velká. Pro Audi je to určitě přínos, pro Lambo to může být cesta k záhubě...

bazar

Audi A3 1,8
Rok výroby: 1998
Stav: 153 237 km
Cena: 40 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2011
Stav: 155 197 km
Cena: 590 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 280 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 950 km
Cena: 174 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 866 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků