Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera

Očekávaný supersport Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera byl představen a s premiérou zmizly i poslední spekulace.

O jednom z vrcholů modelové řady Gallardo jsme vás informovali již dříve s tím, že první oficiální fotografie a detaily budeme znát ještě před zahájením ženevského autosalonu. Nakonec se tak nestalo a v moři spekulací kolem této novinky jsme museli zůstat takřka až do poslední chvíle. Nyní už je ale všechno jasné, a tak se pojďme podívat, co tento malý, ale silný býk přináší.

Již podle předchozích dohadů měl najít pod kapotou tohoto modelu místo výkonný 5,2 litrový desetiválec naladěný na výkon 419 kW/570 koní při 8 000 ot./min. a maximální točivý moment 540 Nm při 6 500 ot./min. Standardem je přitom šestistupňový automat, ovšem výrobce nabízí zákazníkům i manuální převodovku jako bezplatnou alternativu. To je u vrcholných verzí všech modelů značky příjemná novinka, dosud byl mnohdy protivný automat E-Gear paradoxně právě u nich povinností.

Údaje o zrychlení jsou doslova impozantní, stovku z nuly dosahuje tento zdivočelý býk za pouhé 3,4 sekundy, přičemž hranici dvoustovek pokoří již za 10,2 sekundy. Maximální rychlost činí v tomto případě 325 km/h a zajímavostí je, že oproti předchozí verzi tohoto modelu se úspornost zvýšila až o 20 procent, i když nějaké to deci na spotřebě u tohoto vozu moc podstatné není.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Konstrukce modelu vychází z předchozích verzí, i když ani zde nemůžeme opomenout pár celkem podstatných změn. Hliníkové tělo doplňují karbonové prvky a lehké kompozitní materiály, díky nimž se podařilo snížit hmotnost vozu o 70 kg, čímž se vůz může chlubit tím, že ze svého rodu je nejlehčím sériově vyráběným Lamborghini. Konstruktéři dále zapracovali i na aerodynamice, nalezneme zde vylepšený a ostřejší bodykit, účelné zadní křídlo a boční lišty. Jak už ze čtyřky v názvu vyplívá, Gallardo LP570-4 disponuje permanentním pohonem všech čtyř kol a samosvorem na zadní osy. Kontakt se silnicí mají na starosti pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 235/35 R19 vepředu, vzadu pak najdeme širší 295/30 R19.

Karbon najdeme i v interiéru, který se opět nese v okázalém luxusním a sportovním stylu, celý kokpit je přitom zdoben alcantarou, jak se to u Lamborghini stává pomalu zvykem. Zákazníci budou zde mít navíc k dispozici velmi solidní výbavu čítající satelitní navigaci, nebo zadní parkovací kameru.

Novinka se dostane do prodeje ještě letos za zatím neznámou cenu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

23.  11.  2017 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků