Lamborghini Gallardo LP550-2: bez skrupulí

Návrat ke kořenům? I tak by se dala nazvat série Gallardo LP550-2 Valentino Balboni, která je výjimečná dvěma dříve obyčejnými věcmi.

Moderní supersportovní automobily jsou schopny podávat tak enormní jízdní výkony, že je třeba pro velkou část jejich majitelů vybavit je řadou elektronických systémů, aby se nezabili. Proto zde máme sofistikované systémy pohunu všech kol, automatické převodovky a pochopitelně i paletu elektronických asistenčních systémů.

Ale pro zkušené řidiče, kteří si chtějí jízdu opravdu užít, jsou tyto suplementy často překážkou v jejich vášni. Lamborghini pro ně proto připravilo omezenou sérii vozů Gallardo s označením LP550-2 Valentino Balboni, která jim má přiít k duhu, alespoň na první pohled. Tato edice dostala jméno podle slavného testovacího jezdce firmy, který pomáhá s laděním vozů Lamborghini již čtyři dekády. Disponuje desetiválcem s objemem 5,2 l, jenž se nachází pod kapotami vozů Gallardo LP560-4 a LP560-4 Spyder, a výkonem mírně sníženým na 550 koní, který je skrze manuální převodovku posílán pouze na kola zadní nápravy. Výkon je tedy přenášen veskrze klasickým způsobem, který je dnes ovšem u výkonných aut stále více raritní záležitostí. A u Lamborghini obzvlášť.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli by to tak mohlo vypadat, konverze na pohon zadních kol nebyla nijak snadným úkolem. Kromě zásadních technologických aspektů bylo třeba také nově odladit pružiny, tlumiče, stabilizátory i pneumatiky. Přední část vozu dostala pozměněný spoiler, aby se proudění vzduchu přizpůsobilo změně v přenosu hnací síly. Ačkoli je za příplatek k mání převodovka E-Gear, standardem je opravdu manuálně řazená skříň, jež snižuje pohotovostní hmotnost o 30 kg.

Stabilizační systém je na palubě přítomen taktéž, ale v režimu Corsa nabízí řidiči zajímavou, ale bezpečnou jízdu „dveřmi napřed“. Výkon se na zadní kola přenáší skrze samosvorný diferenciál s poměrně tuhým režimem 45 %. Lamborghini Gallardo LP550-2 Valentino Balboni zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,9 s a pokoří hranici 320 km/h, v konfrontaci s pohotovostní hmotností jen 1 380 kg se Gallardo LP550-2 Valentino Balboni stává vrcholnou verzí řady Gallardo, a to i přesto, že postrádá pohon předních kol.

Označení Balboni s sebou nese exteriérové i interiérové prvky odkazující na slavné vozy Lamborghini sedmdesátých let. Tato zvláštní série je nabízena v osmi odstínech laku, s nimiž koresponují ráfky Scorpius v matně šedém zbarvení, brzdiče mohou být lakovány černě, oranžově nebo žlutě v závislosti na použitém odstínu laku. Celokožený interiér je čalouněn černou kůží s bílými pruhy, štítek pod levým bočním oknem nese podpis Valentina Balboniho a pořadové číslo vozu. Celkem jich bude vyrobeno zhruba 250 a i přes cenu 219 800 dolarů se po nich zřejmě jen zapráší, pročež byste si v případě zájmu měli co nejdříve udělat výlet do Sant Agaty...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Gallardo LP550-2
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků