Lamborghini Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale: nejrychlejší Gallardo

Lamborghini prezentuje ve Frankfurtu dvě důležité novinky. První se týká modelu Sesto Elemento (o ní podrobněji v samostatném článku), tou druhou je nejsilnější verze Gallarda určená pro běžný provoz. Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale je totiž v podstatě převlečený závodní speciál Super Trofeo.

O pohon se stará stejný desetiválcový motor naladěný na 570 koní a 540 Nm. Tyto parametry stačí ke zrychlení z nuly na stovku za 3,4 s, rychlost 200 km/h je otázkou 10,4 s a maximálka činí 320 km/h. Velice zajímavý je také údaj o poměru výkon/hmotnost. Vzhledem k tomu, že automobil váží pouhých 1340 kilogramů, připadá na jednu koňskou sílu pouze 2,35 kg.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Jak prozrazuje označení tohoto modelu, vůz využívá pohon všech kol. Motor spolupracuje se šestistupňovou robotizovanou převodovkou e-Gear údajně vybavenou speciálním softwarem. Nechybí ani funkce launch control. Stejně jako u závodního speciálu, také v případě jeho sériové varianty je vzadu umístěn masivní ručně vyráběný a nastavitelný spoiler.

Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale stojí na devatenáctipalcových kolech obutých do pneumatik Pirelli P Zero Corsa. Jeden disk váží pouze 13 kilogramů. Za koly jsou ukryty brzdné kotouče o průměru 365 mm vpředu, respektive 356 mm vzadu. Kdyby vám to nestačilo, můžete si připlatit za keramické kotouče, které mají vpředu průměr dokonce 380 mm. A když už jsme u těch příplatků, pro opravdové gurmány je připraven paket Racing. Ten obsahuje bezpečnostní klec, čtyřbodové pásy nebo hasicí přístroj. Lamborghini počítá s výrobou série čítající 150 kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků