Lamborghini Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale: nejrychlejší Gallardo

Lamborghini prezentuje ve Frankfurtu dvě důležité novinky. První se týká modelu Sesto Elemento (o ní podrobněji v samostatném článku), tou druhou je nejsilnější verze Gallarda určená pro běžný provoz. Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale je totiž v podstatě převlečený závodní speciál Super Trofeo.

O pohon se stará stejný desetiválcový motor naladěný na 570 koní a 540 Nm. Tyto parametry stačí ke zrychlení z nuly na stovku za 3,4 s, rychlost 200 km/h je otázkou 10,4 s a maximálka činí 320 km/h. Velice zajímavý je také údaj o poměru výkon/hmotnost. Vzhledem k tomu, že automobil váží pouhých 1340 kilogramů, připadá na jednu koňskou sílu pouze 2,35 kg.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Jak prozrazuje označení tohoto modelu, vůz využívá pohon všech kol. Motor spolupracuje se šestistupňovou robotizovanou převodovkou e-Gear údajně vybavenou speciálním softwarem. Nechybí ani funkce launch control. Stejně jako u závodního speciálu, také v případě jeho sériové varianty je vzadu umístěn masivní ručně vyráběný a nastavitelný spoiler.

Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale stojí na devatenáctipalcových kolech obutých do pneumatik Pirelli P Zero Corsa. Jeden disk váží pouze 13 kilogramů. Za koly jsou ukryty brzdné kotouče o průměru 365 mm vpředu, respektive 356 mm vzadu. Kdyby vám to nestačilo, můžete si připlatit za keramické kotouče, které mají vpředu průměr dokonce 380 mm. A když už jsme u těch příplatků, pro opravdové gurmány je připraven paket Racing. Ten obsahuje bezpečnostní klec, čtyřbodové pásy nebo hasicí přístroj. Lamborghini počítá s výrobou série čítající 150 kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků