Lamborghini Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale: nejrychlejší Gallardo

Lamborghini prezentuje ve Frankfurtu dvě důležité novinky. První se týká modelu Sesto Elemento (o ní podrobněji v samostatném článku), tou druhou je nejsilnější verze Gallarda určená pro běžný provoz. Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale je totiž v podstatě převlečený závodní speciál Super Trofeo.

O pohon se stará stejný desetiválcový motor naladěný na 570 koní a 540 Nm. Tyto parametry stačí ke zrychlení z nuly na stovku za 3,4 s, rychlost 200 km/h je otázkou 10,4 s a maximálka činí 320 km/h. Velice zajímavý je také údaj o poměru výkon/hmotnost. Vzhledem k tomu, že automobil váží pouhých 1340 kilogramů, připadá na jednu koňskou sílu pouze 2,35 kg.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Jak prozrazuje označení tohoto modelu, vůz využívá pohon všech kol. Motor spolupracuje se šestistupňovou robotizovanou převodovkou e-Gear údajně vybavenou speciálním softwarem. Nechybí ani funkce launch control. Stejně jako u závodního speciálu, také v případě jeho sériové varianty je vzadu umístěn masivní ručně vyráběný a nastavitelný spoiler.

Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale stojí na devatenáctipalcových kolech obutých do pneumatik Pirelli P Zero Corsa. Jeden disk váží pouze 13 kilogramů. Za koly jsou ukryty brzdné kotouče o průměru 365 mm vpředu, respektive 356 mm vzadu. Kdyby vám to nestačilo, můžete si připlatit za keramické kotouče, které mají vpředu průměr dokonce 380 mm. A když už jsme u těch příplatků, pro opravdové gurmány je připraven paket Racing. Ten obsahuje bezpečnostní klec, čtyřbodové pásy nebo hasicí přístroj. Lamborghini počítá s výrobou série čítající 150 kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky