Lamborghini Gallardo LP 570-4 Spyder Performante oficiálně: nové snímky a informace

Když jsme vám předevčírem ukázali uniknuvší snímky Lamborghini Gallardo Spyder Performante, měli jsme pochybnosti o jejich pravosti. Ty byly rozptýleny hned po pár hodinách, kdy automobilka vůz ukázala v předvečer oficiálního odhalení vybraným hostům. O dalších několik hodin později pak následovalo i oficiální představení, ze kterého můžeme čerpat i pro tento článeček.

Jedním dechem je ale třeba dodat, že mnoho nového dodat nemůžeme, neboť únik informací byl opravdu pořádný a italské novince jsme vám již řekli téměř vše. Dnes tedy přidáváme především kompletní sadu oficiálních fotografií a k nim i pár informací, které jsme zprvu nezmínili.

Zopakujme, že vůz je do jisté míry jakýmsi Gallardem Superleggera bez střechy, nejde ale do takového extrému. Díky lehčím materiálům ale vůz váží jen o 65 kg méně než standardní Gallardo Spyder.

Za snížení hmotnosti vůz vděcí zejména rozsáhlému použití uhlíkových vláken, která se na snížení hmotnosti podílela z plných 40 procent. Tvoří např. kryt úložiště plátěné střechy, motoru a převodovky, zadní spojler, difusor a kryty vnějších zpětných zrcátek. Uvnitř je z karbonu středový tunel, výplně dveří nebo rám sedadel.

Vedle uhlíkových vláken se o snížení hmotnosti zasloužil také hliník, který je u lehčího Spyderu více zastoupen v konstrukci karoserie. Vůz tak ve výsledku váží 1 485 kg, což ale opravdu není nic, co by vás mělo dostat do kolen (kupé Superleggera je o 105 kg lehčí).

Pod kapotou najdeme stejný motor jako u Superleggery, tedy desetiválec o objemu 5,2 litru s výkonem 419 kW (570 koní) dosahovaným při rovných 8 000 ot./min. Výkon je přenášen na kola obou náprav přes šestistupňový automat e-Gear, který má ovšem k dokonalosti hodně daleko. Naštěstí vám automobilka bez příplatku ke Spyderu Performante dodá i šestistupňovou manuálně řazenou skříň.

S touto výbavou vůz na stovku zrychlí za 3,9 sekundy a dosáhne rychlosti až 324 km/h. O krocení tohoto temperamentu se starají kotoučové brzdy a o průměru 365 mm vpředu a 356 mm vzadu. Pro notorické brzdiče budou za příplatek k dispozici i karbon-keramické kotouče pro přední osu o působivém průměru 380 mm.

Za zmínku ještě stojí, že vůz používá odlehčená 19" kola s pneumatikami Pirelli P Zero Corsa, které vozu uštři dalších 13 kg, v tomto případě neodpružené hmotnosti.

Dostupnost i cena novinky jsou zatím neznámými, výrobce ale slibuje brzké doplnění i těchto informací.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Gallardo LP 570-4 Spyder Performante oficiálně
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků