Lamborghini Gallardo LP 570-4 Spyder Performante oficiálně: nové snímky a informace

Když jsme vám předevčírem ukázali uniknuvší snímky Lamborghini Gallardo Spyder Performante, měli jsme pochybnosti o jejich pravosti. Ty byly rozptýleny hned po pár hodinách, kdy automobilka vůz ukázala v předvečer oficiálního odhalení vybraným hostům. O dalších několik hodin později pak následovalo i oficiální představení, ze kterého můžeme čerpat i pro tento článeček.

Jedním dechem je ale třeba dodat, že mnoho nového dodat nemůžeme, neboť únik informací byl opravdu pořádný a italské novince jsme vám již řekli téměř vše. Dnes tedy přidáváme především kompletní sadu oficiálních fotografií a k nim i pár informací, které jsme zprvu nezmínili.

Zopakujme, že vůz je do jisté míry jakýmsi Gallardem Superleggera bez střechy, nejde ale do takového extrému. Díky lehčím materiálům ale vůz váží jen o 65 kg méně než standardní Gallardo Spyder.

Za snížení hmotnosti vůz vděcí zejména rozsáhlému použití uhlíkových vláken, která se na snížení hmotnosti podílela z plných 40 procent. Tvoří např. kryt úložiště plátěné střechy, motoru a převodovky, zadní spojler, difusor a kryty vnějších zpětných zrcátek. Uvnitř je z karbonu středový tunel, výplně dveří nebo rám sedadel.

Vedle uhlíkových vláken se o snížení hmotnosti zasloužil také hliník, který je u lehčího Spyderu více zastoupen v konstrukci karoserie. Vůz tak ve výsledku váží 1 485 kg, což ale opravdu není nic, co by vás mělo dostat do kolen (kupé Superleggera je o 105 kg lehčí).

Pod kapotou najdeme stejný motor jako u Superleggery, tedy desetiválec o objemu 5,2 litru s výkonem 419 kW (570 koní) dosahovaným při rovných 8 000 ot./min. Výkon je přenášen na kola obou náprav přes šestistupňový automat e-Gear, který má ovšem k dokonalosti hodně daleko. Naštěstí vám automobilka bez příplatku ke Spyderu Performante dodá i šestistupňovou manuálně řazenou skříň.

S touto výbavou vůz na stovku zrychlí za 3,9 sekundy a dosáhne rychlosti až 324 km/h. O krocení tohoto temperamentu se starají kotoučové brzdy a o průměru 365 mm vpředu a 356 mm vzadu. Pro notorické brzdiče budou za příplatek k dispozici i karbon-keramické kotouče pro přední osu o působivém průměru 380 mm.

Za zmínku ještě stojí, že vůz používá odlehčená 19" kola s pneumatikami Pirelli P Zero Corsa, které vozu uštři dalších 13 kg, v tomto případě neodpružené hmotnosti.

Dostupnost i cena novinky jsou zatím neznámými, výrobce ale slibuje brzké doplnění i těchto informací.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Gallardo LP 570-4 Spyder Performante oficiálně

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků