Lamborghini Gallardo: jeho éra končí, včera byl vyroben poslední vůz

Pro značku Lamborghini se uzavírá jedna významná etapa. Výroba modelu Gallardo, jenž se stal prodejně nejúspěšnějším v celých dějinách Lamborghini, byla po deseti letech ukončena.

Ještě na sklonku 20. století patřila automobilka Lamborghini, proslavená především svými progresivně řešenými supersportovními vozy, k vysloveně malosériovým výrobcům. V roce 1998 spadla pod křídla VW Group, potažmo značky Audi, a situace se začala rychle měnit. Jistě, v řádu tisíců aut ročně začalo Lamborghini své vozy prodávat už s Diablem, ovšem skutečný zvrat přineslo až v roce 2003 Gallardo. Ztráta exkluzivity? Možná, ale rostoucí výrobní počty na druhou stranu zajistily automobilce Lamborghini jistotu do dalších let.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lamborghini Gallardo: poslední vyrobený vůz této řady

Už na počátku roku 2007, tedy po necelých čtyřech letech produkce, opustilo výrobní linku Lamborghini Gallardo s pořadovým číslem 5 000, takže už tehdy se stalo Gallardo prodejně nejúspěšnějším automobilem značky Lamborghini v celých jejích dějinách.

Lamborghini: do 50. roku existence značky za 1:12

Lamborghini: do 50. roku existence značky za 1:12

Včera byla výroba modelu Gallardo po desíti letech ukončena a počítadlo se v tu chvíli zastavilo na čísle 14 022 jednotek. Pro porovnání: od roku 1963 do současnosti vzniklo jen něco málo přes 30 000 automobilů se značkou Lamborghini! Posledním vyrobeným vozem se stalo rudě lakované Lamborghini Gallardo v provedení LP 570-4 Spyder objednané jistým sběratelem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lamborghini Gallardo LP-4 Superleggera, 2010 

Připomeňme ještě, že kupé Lamborghini Gallardo bylo v roce 2005 následováno otevřenou verzí Spyder, o další dva roky později přišlo odlehčené a posílené provedení Gallardo Superleggera. Rok nato přišel decentní facelift (další se objevil v roce 2012), nové motory s přímým vstřikováním a celá škála dalších verzí a speciálních edicí. Poslední novinkou v řadě Gallardo se stalo provedení Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse.

Svého nástupce se Gallardo dočká zřejmě v průběhu příštího roku.
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků