Lamborghini Gallardo: jeho éra končí, včera byl vyroben poslední vůz

Pro značku Lamborghini se uzavírá jedna významná etapa. Výroba modelu Gallardo, jenž se stal prodejně nejúspěšnějším v celých dějinách Lamborghini, byla po deseti letech ukončena.

Ještě na sklonku 20. století patřila automobilka Lamborghini, proslavená především svými progresivně řešenými supersportovními vozy, k vysloveně malosériovým výrobcům. V roce 1998 spadla pod křídla VW Group, potažmo značky Audi, a situace se začala rychle měnit. Jistě, v řádu tisíců aut ročně začalo Lamborghini své vozy prodávat už s Diablem, ovšem skutečný zvrat přineslo až v roce 2003 Gallardo. Ztráta exkluzivity? Možná, ale rostoucí výrobní počty na druhou stranu zajistily automobilce Lamborghini jistotu do dalších let.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lamborghini Gallardo: poslední vyrobený vůz této řady

Už na počátku roku 2007, tedy po necelých čtyřech letech produkce, opustilo výrobní linku Lamborghini Gallardo s pořadovým číslem 5 000, takže už tehdy se stalo Gallardo prodejně nejúspěšnějším automobilem značky Lamborghini v celých jejích dějinách.

Lamborghini: do 50. roku existence značky za 1:12

Lamborghini: do 50. roku existence značky za 1:12

Včera byla výroba modelu Gallardo po desíti letech ukončena a počítadlo se v tu chvíli zastavilo na čísle 14 022 jednotek. Pro porovnání: od roku 1963 do současnosti vzniklo jen něco málo přes 30 000 automobilů se značkou Lamborghini! Posledním vyrobeným vozem se stalo rudě lakované Lamborghini Gallardo v provedení LP 570-4 Spyder objednané jistým sběratelem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lamborghini Gallardo LP-4 Superleggera, 2010 

Připomeňme ještě, že kupé Lamborghini Gallardo bylo v roce 2005 následováno otevřenou verzí Spyder, o další dva roky později přišlo odlehčené a posílené provedení Gallardo Superleggera. Rok nato přišel decentní facelift (další se objevil v roce 2012), nové motory s přímým vstřikováním a celá škála dalších verzí a speciálních edicí. Poslední novinkou v řadě Gallardo se stalo provedení Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse.

Svého nástupce se Gallardo dočká zřejmě v průběhu příštího roku.
 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 51 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků