Lamborghini Gallardo dostane další díly z Audi

Necelé čtyři roky od uvedení modelu Gallardo na trh se chystá razantní omlazení. Mimo nový styling vozu přijdou na řadu i potřebné technické změny, které mají vozu zaručit lepší jízdní vlastnosti.

Příslušnost pod křídla koncernu Volkswagen a hlavně automobilky Audi se projeví i v chystaném faceliftu. Nepůjde však o žádné detaily, ale o použití poměrně zásadních prvků, které vyvinula automobilka Audi pro svůj supersport Audi R8 (a to co se nezmění má již dnes R8 z Gallarda).

Stejně jako putoval desetiválec z Gallarda do Audi S6 a S8, bude putovat přímý vstřik paliva koncernu do tohoto motoru, který bude určen pro omlazený sporťák. Nasazení jiného vstřikování a mírné přepracování elektroniky zaručí nárůst výkonu o 30 koní na výsledných 550 koní. Stovku by tak mělo Gallardo zvládnout za 3,9 s místo současných 4s a také maximální rychlost má mírně vzrůst. Tím se odpoutá od velkého rivala v podobně Ferrari F430.

Další prvek z Audi se objeví mezi zadními koly. Přesněji, celá zadní náprava, včetně odpružení, bude převzata z Audi R8 a jen mírně modifikována pro potřeby Gallarda. Modernější a sofistikovanější provedení má zaručit zlepšení již tak výborných jízdních vlastností.

Pokud bylo dnes Audi R8 označováno za Gallardo se čtyřmi kruhy, pak po faceliftu „italské verze” si oba vozy budou ještě blíže. Že by se poté začalo Gallardu říkat Audi s býkem na kapotě? Uvidíme...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborgnihi Gallardo
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků