Lamborghini Gallardo - 500koňový prcek

Zdá se, že Lamborghini se ne a ne pustit temperamentního Španělska, jakožto předlohy pro výběr názvů pro své modely. Začalo to Murciélagem (historicky proslulý španělský býk) a pokračuje Gallardem (speciální plemeno bojových býků, pojmenované po známém šlechtiteli Franciscu Gallardovi). Právě Lamborghini Gallardo si svou premiéru odbylo na letošním ženevském autosalonu.

Jedná se o menší a levnější supersport, který bude doplňovat logicky větší a dražší Murciélago. Gallardo je dvoumístný sportovní vůz, jehož srdcem je desetiválcový pětilitr o výkonu 365 kW/500 koní při 7800 ot/min. Točivý moment se chlubí hodnotou 510 Nm/4500 ot. S takovou porcí výkonu dokáže malé Lambo sprintovat z 0 - 100 km/h za 4,2 s. Maximální rychlost je 310 km/h.

O velkou zábavu se jistě postará šestistupňová ručně řazená převodovka. Rozlet emocí a případné selhání pudu sebezáchovy jistí vedle systému ABS také systém automatické stabilizace a kontroly trakce. Délkou 4300 mm je Lamborghini Gallardo právem nazýváno Baby-Lambem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přídi dominují protažená světla a mohutné otvory pro přívod vzduchu,
rovná záď je pro Lamborghini typická

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Příbuznost s větším Murciélagem designéři popřít rozhodně nechtěli

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ani interiér se od Murciélaga příliš neliší --- desetiválec 5.0 nabízí rovných 500 koní

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 54 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků