Lamborghini Gallardo - 500koňový prcek

Zdá se, že Lamborghini se ne a ne pustit temperamentního Španělska, jakožto předlohy pro výběr názvů pro své modely. Začalo to Murciélagem (historicky proslulý španělský býk) a pokračuje Gallardem (speciální plemeno bojových býků, pojmenované po známém šlechtiteli Franciscu Gallardovi). Právě Lamborghini Gallardo si svou premiéru odbylo na letošním ženevském autosalonu.

Jedná se o menší a levnější supersport, který bude doplňovat logicky větší a dražší Murciélago. Gallardo je dvoumístný sportovní vůz, jehož srdcem je desetiválcový pětilitr o výkonu 365 kW/500 koní při 7800 ot/min. Točivý moment se chlubí hodnotou 510 Nm/4500 ot. S takovou porcí výkonu dokáže malé Lambo sprintovat z 0 - 100 km/h za 4,2 s. Maximální rychlost je 310 km/h.

O velkou zábavu se jistě postará šestistupňová ručně řazená převodovka. Rozlet emocí a případné selhání pudu sebezáchovy jistí vedle systému ABS také systém automatické stabilizace a kontroly trakce. Délkou 4300 mm je Lamborghini Gallardo právem nazýváno Baby-Lambem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přídi dominují protažená světla a mohutné otvory pro přívod vzduchu,
rovná záď je pro Lamborghini typická

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Příbuznost s větším Murciélagem designéři popřít rozhodně nechtěli

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ani interiér se od Murciélaga příliš neliší --- desetiválec 5.0 nabízí rovných 500 koní

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků