Lamborghini Essenza SCV12 oficiálně: Nejsilnější V12 v historii značky a 1200 kg přítlaku

Čistě okruhová hračka pro milionáře od Lamborghini je oficiálně tady. Majitelé se stanou členy exkluzivního klubu.

Lamborghini již kompletně odhaluje svůj nový okruhový hypersport Essenza SCV12, jehož charakter i zaměření se vyrovnává známému programu XX od Ferrari pro nejváženější zákazníky značky. Omáčka není třeba, klíčovou součástí SCV12 je nepochybně nejsilnější atmosféricky plněný motor V12 v historii značky.

Uprostřed vozu tedy bije z 6,5litrového motoru 830 koní (610 kW), přičemž výkon na rozdíl od silničního Aventadoru míří pouze na zadní kola, a to navíc přes novou šestistupňovou sekvenční převodovku X-trac, která je součástí zadního push-rod zavěšení. S hmotností pod 1400 kg se SCV12 pyšní poměrem váhy a výkonu 1,66 kg/k.

Rok 2020: Své Lamborghini si sestavíte online, zatímco okolo něj běhají lidé s telefony

Rok 2020: Své Lamborghini si sestavíte online, zatímco okolo něj běhají lidé s telefony

Auto rovněž používá nově vyvinutý karbonový monokok, zajišťující vysokou úroveň tuhosti. Ve výsledku tak SCV12 splňuje normy prototypů FIA, ačkoliv uvnitř kabiny nenajdete bezpečnostní rám. Závodním regulím se každopádně Lamborghini nemuselo podřizovat, takže vůz je aerodynamicky účinnější než současné vozy třídy GT3. Při rychlosti 250 km/h je generováno až 1200 kg přítlaku.

Dynamické schopnosti SCV12 zatím Lamborghini nezveřejnilo. Na okruhu ale půjde bezpochyby o pořádnou střelu s vysokou úrovní přilnavosti. Pro auto má totiž značka i speciální obutí od Pirelli, které nasadí na hořčíková kola, 19palcová vpředu a 20palcová vzadu.

Aston Martin Vanquish od Iana Calluma míří do výroby. 25 kusů jistě zmizí rychle

Aston Martin Vanquish od Iana Calluma míří do výroby. 25 kusů jistě zmizí rychle

Pro majitele Essenzy SCV12 chystá automobilka exkluzivní klub zahrnující řidičské tréninky a okruhové dny na těch nejznámějších okruzích světa. Cenovku okruhové hračky neznáme, vyrobeno bude pouze 40 kusů.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

včera | Richard Herbich | 87 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků