Šéf Lamborghini Stephan Winkelmann je ohledně bateriových sporťáků poměrně skeptický. „Zatím se příliš neprodávají. Je příliš brzy a musíme se podívat do budoucnosti, jestli a kdy se tak stane,“ uvedl v rozhovoru. Zdroj: Lamborghini

Šéf Lamborghini Stephan Winkelmann je ohledně bateriových sporťáků poměrně skeptický. „Zatím se příliš neprodávají. Je příliš brzy a musíme se podívat do budoucnosti, jestli a kdy se tak stane,“ uvedl v rozhovoru. | Zdroj: Lamborghini

I jeho značka chystá elektromobil, půjde však o dvoudveřový crossover s názvem Lanzador, který přijde na trh nejdříve v roce 2028. Zdroj: Lamborghini

I jeho značka chystá elektromobil, půjde však o dvoudveřový crossover s názvem Lanzador, který přijde na trh nejdříve v roce 2028. | Zdroj: Lamborghini

Winkelmann také připomněl, že zatím co výkon není u elektrického pohonu problém, emocionální stránka věci se z vozů se spalovacími motory úplně replikovat nedá. Zdroj: Lamborghini

Winkelmann také připomněl, že zatím co výkon není u elektrického pohonu problém, emocionální stránka věci se z vozů se spalovacími motory úplně replikovat nedá. | Zdroj: Lamborghini

Jistou nadějí by mohla být syntetická e-paliva, na než se zaměřuje sesterské Porsche, rovněž spadající pod koncern Volkswagen. „Mohla by to být příležitost, pokud se věci změní,“ uvedl Winkelmann – za dva roky totiž bude EU přezkoumávat plán faktického zákazu prodeje vozů se spalovacími motory po roce 2035. Zdroj: Lamborghini

Jistou nadějí by mohla být syntetická e-paliva, na než se zaměřuje sesterské Porsche, rovněž spadající pod koncern Volkswagen. „Mohla by to být příležitost, pokud se věci změní,“ uvedl Winkelmann – za dva roky totiž bude EU přezkoumávat plán faktického zákazu prodeje vozů se spalovacími motory po roce 2035. | Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

I jeho značka chystá elektromobil, půjde však o dvoudveřový crossover s názvem Lanzador, který přijde na trh nejdříve v roce 2028. Zdroj: Lamborghini
Winkelmann také připomněl, že zatím co výkon není u elektrického pohonu problém, emocionální stránka věci se z vozů se spalovacími motory úplně replikovat nedá. Zdroj: Lamborghini
Jistou nadějí by mohla být syntetická e-paliva, na než se zaměřuje sesterské Porsche, rovněž spadající pod koncern Volkswagen. „Mohla by to být příležitost, pokud se věci změní,“ uvedl Winkelmann – za dva roky totiž bude EU přezkoumávat plán faktického zákazu prodeje vozů se spalovacími motory po roce 2035. Zdroj: Lamborghini
 Zdroj: Lamborghini
41
Fotogalerie

Lamborghini elektřině nedůvěřuje. Na bateriové supersporty je příliš brzy, soudí šéf Winkelmann

Zástupci Lamborghini nedávno potvrdili snahu zachovat pořádné motory, pokud to jen půjde. Šanci by jim mohla dát e-paliva.

Řada automobilek a nejen těch z absolutní špičky bere opatrnou zpátečku vůči překotné elektrifikaci. Například Mercedes nedávno odpískal vývoj platformy pro největší luxusní sedany, šéf Bugatti Mate Rimac prosadil vývoj sporťáku s motorem V16 místo chystaného elektrického crossoveru.

A když už jsme načali Rimac, tomu se nepodařilo prodat všech 150 kusů své čtyřmotorové bateriové placky Nevera s výkonem 1408 kW. Na druhou stranu Ferrari hodlá v příštím roce otevřít novou továrnu v Maranellu, v níž mají vznikat hybridní i čistě elektrické vozy.

Šéf Lamborghini Stephan Winkelmann je ohledně bateriových sporťáků skeptický. „Zatím se příliš neprodávají. Je příliš brzy a musíme se podívat do budoucnosti, jestli a kdy se tak stane,“ uvedl v rozhovoru. I jeho značka chystá elektromobil, půjde však o dvoudveřový crossover s názvem Lanzador, který přijde na trh nejdříve v roce 2028.

Winkelmann připomněl, že zatímco výkon není u e-pohonu problém, emocionální stránka věci se z vozů se spalovacími motory úplně replikovat nedá. Jistou nadějí by mohla být syntetická e-paliva, na než se zaměřuje sesterské Porsche, rovněž spadající pod koncern Volkswagen. „Mohla by to být příležitost, pokud se věci změní,“ uvedl Winkelmann – za dva roky totiž bude EU přezkoumávat plán faktického zákazu prodeje vozů se spalovacími motory po roce 2035.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud