Zástupci Lamborghini nedávno potvrdili snahu zachovat pořádné motory, pokud to jen půjde. Šanci by jim mohla dát e-paliva.
Řada automobilek a nejen těch z absolutní špičky bere opatrnou zpátečku vůči překotné elektrifikaci. Například Mercedes nedávno odpískal vývoj platformy pro největší luxusní sedany, šéf Bugatti Mate Rimac prosadil vývoj sporťáku s motorem V16 místo chystaného elektrického crossoveru.
A když už jsme načali Rimac, tomu se nepodařilo prodat všech 150 kusů své čtyřmotorové bateriové placky Nevera s výkonem 1408 kW. Na druhou stranu Ferrari hodlá v příštím roce otevřít novou továrnu v Maranellu, v níž mají vznikat hybridní i čistě elektrické vozy.
Šéf Lamborghini Stephan Winkelmann je ohledně bateriových sporťáků skeptický. „Zatím se příliš neprodávají. Je příliš brzy a musíme se podívat do budoucnosti, jestli a kdy se tak stane,“ uvedl v rozhovoru. I jeho značka chystá elektromobil, půjde však o dvoudveřový crossover s názvem Lanzador, který přijde na trh nejdříve v roce 2028.
Winkelmann připomněl, že zatímco výkon není u e-pohonu problém, emocionální stránka věci se z vozů se spalovacími motory úplně replikovat nedá. Jistou nadějí by mohla být syntetická e-paliva, na než se zaměřuje sesterské Porsche, rovněž spadající pod koncern Volkswagen. „Mohla by to být příležitost, pokud se věci změní,“ uvedl Winkelmann – za dva roky totiž bude EU přezkoumávat plán faktického zákazu prodeje vozů se spalovacími motory po roce 2035.
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus