Lamborghini Diablo GT

Když si představíte, že Diablo GT je ještě o 45 koní silnější než Diablo SV, není pak těžké pochopit proč je GTtéčko považováno za nejrychlejší sériový vůz na světe.
Lamborghini Diablo GT
Když si představíte, že Diablo GT je ještě o 45 koní silnější než Diablo SV, není pak těžké pochopit proč je GTtéčko považováno za nejrychlejší sériový vůz na světe.

Velmi výmluvně to také dokumentují parametry zrychlení a maximální rychlosti. Diablo GT zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,7 vteřiny a dokáže uhánět maximální rychlostí přesahující 330 km/h.

O výborné výkonové parametry se stará šestilitrový 12 válcový motor, nabízející výkon 575 koní a točivý moment 630 Nm.

Podíváme-li se na Diablo GT ze předu upoutá naši pozornost zajímavě řešená přední partie, především pak velké otvory pro přívod vzduchu k brzdám a samozřejmě také ke chladičům. Když už jsem se zmínil o brzdách, mají úctyhodný průměr 355 mm. Co zejména ve spojení se širokými pneumatikami znamená velmi krátkou brzdnou dráhu.

Dalším zajímavým prvkem karoserie je kryt motoru, s mohutným otvorem pro přístup vzduchu. Ten sice zásobuje motor dostatkem kyslíku, znemožňuje však výhled do zadu prostřednictvím vnitřního zrcátka. To byste ve voze ostatně marně hledali. Důvod je jednoduchý – prostě zde není. Tento problém je u Diabla GT vyřešen velmi elegantně instalací videokamery.

Po odklopení dveří vzhůru Vás přivítá kvalitně zpracovaný interiér, kterému vévodí sportovní skořepinová sedadla a čtyřbodové bezpečnostní pásy. Obecně lze říci, že v interiéru je vše potřebné, přesněji to, co byste očekávali u vozu této kategorie.

Jízdní vlastnosti jsou vynikající. Není se ani čemu divit uvědomíte-li si, že v podstatě řídíte závodní Lamborghini určené na „běžné“ silnice. Uvozovky u slova "běžné" jsou plně na místě protože jen těžko si lze představit, že by někdo „Lambo“ koupil manželce k ježdění na nákupy. Také by to musela být statná manželka, protože řízení (spojkový pedál) i řazení vyžadují opravdovou sílu. Navíc Diablo GT se necítí zrovna příjemně na silnicích, kde jedna zatáčka střídá druhou. Je to dáno vyšší váhou a vůbec konstrukcí vozu.

Setkání s Lamborghini Diablo GT nás utvrdilo v tom, že ještě stále se vyrábějí auta, která výborně jedou, sedí i brzdí a jsou také poměrně málo praktická. O praktičnosti však zcela určitě nepřemýšlí 80 budoucích majitelů Diabla GT

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků