Lamborghini Diablo GT

Když si představíte, že Diablo GT je ještě o 45 koní silnější než Diablo SV, není pak těžké pochopit proč je GTtéčko považováno za nejrychlejší sériový vůz na světe.
Lamborghini Diablo GT
Když si představíte, že Diablo GT je ještě o 45 koní silnější než Diablo SV, není pak těžké pochopit proč je GTtéčko považováno za nejrychlejší sériový vůz na světe.

Velmi výmluvně to také dokumentují parametry zrychlení a maximální rychlosti. Diablo GT zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,7 vteřiny a dokáže uhánět maximální rychlostí přesahující 330 km/h.

O výborné výkonové parametry se stará šestilitrový 12 válcový motor, nabízející výkon 575 koní a točivý moment 630 Nm.

Podíváme-li se na Diablo GT ze předu upoutá naši pozornost zajímavě řešená přední partie, především pak velké otvory pro přívod vzduchu k brzdám a samozřejmě také ke chladičům. Když už jsem se zmínil o brzdách, mají úctyhodný průměr 355 mm. Co zejména ve spojení se širokými pneumatikami znamená velmi krátkou brzdnou dráhu.

Dalším zajímavým prvkem karoserie je kryt motoru, s mohutným otvorem pro přístup vzduchu. Ten sice zásobuje motor dostatkem kyslíku, znemožňuje však výhled do zadu prostřednictvím vnitřního zrcátka. To byste ve voze ostatně marně hledali. Důvod je jednoduchý – prostě zde není. Tento problém je u Diabla GT vyřešen velmi elegantně instalací videokamery.

Po odklopení dveří vzhůru Vás přivítá kvalitně zpracovaný interiér, kterému vévodí sportovní skořepinová sedadla a čtyřbodové bezpečnostní pásy. Obecně lze říci, že v interiéru je vše potřebné, přesněji to, co byste očekávali u vozu této kategorie.

Jízdní vlastnosti jsou vynikající. Není se ani čemu divit uvědomíte-li si, že v podstatě řídíte závodní Lamborghini určené na „běžné“ silnice. Uvozovky u slova "běžné" jsou plně na místě protože jen těžko si lze představit, že by někdo „Lambo“ koupil manželce k ježdění na nákupy. Také by to musela být statná manželka, protože řízení (spojkový pedál) i řazení vyžadují opravdovou sílu. Navíc Diablo GT se necítí zrovna příjemně na silnicích, kde jedna zatáčka střídá druhou. Je to dáno vyšší váhou a vůbec konstrukcí vozu.

Setkání s Lamborghini Diablo GT nás utvrdilo v tom, že ještě stále se vyrábějí auta, která výborně jedou, sedí i brzdí a jsou také poměrně málo praktická. O praktičnosti však zcela určitě nepřemýšlí 80 budoucích majitelů Diabla GT

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků