Lamborghini Diablo GT

Když si představíte, že Diablo GT je ještě o 45 koní silnější než Diablo SV, není pak těžké pochopit proč je GTtéčko považováno za nejrychlejší sériový vůz na světe.
Lamborghini Diablo GT
Když si představíte, že Diablo GT je ještě o 45 koní silnější než Diablo SV, není pak těžké pochopit proč je GTtéčko považováno za nejrychlejší sériový vůz na světe.

Velmi výmluvně to také dokumentují parametry zrychlení a maximální rychlosti. Diablo GT zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,7 vteřiny a dokáže uhánět maximální rychlostí přesahující 330 km/h.

O výborné výkonové parametry se stará šestilitrový 12 válcový motor, nabízející výkon 575 koní a točivý moment 630 Nm.

Podíváme-li se na Diablo GT ze předu upoutá naši pozornost zajímavě řešená přední partie, především pak velké otvory pro přívod vzduchu k brzdám a samozřejmě také ke chladičům. Když už jsem se zmínil o brzdách, mají úctyhodný průměr 355 mm. Co zejména ve spojení se širokými pneumatikami znamená velmi krátkou brzdnou dráhu.

Dalším zajímavým prvkem karoserie je kryt motoru, s mohutným otvorem pro přístup vzduchu. Ten sice zásobuje motor dostatkem kyslíku, znemožňuje však výhled do zadu prostřednictvím vnitřního zrcátka. To byste ve voze ostatně marně hledali. Důvod je jednoduchý – prostě zde není. Tento problém je u Diabla GT vyřešen velmi elegantně instalací videokamery.

Po odklopení dveří vzhůru Vás přivítá kvalitně zpracovaný interiér, kterému vévodí sportovní skořepinová sedadla a čtyřbodové bezpečnostní pásy. Obecně lze říci, že v interiéru je vše potřebné, přesněji to, co byste očekávali u vozu této kategorie.

Jízdní vlastnosti jsou vynikající. Není se ani čemu divit uvědomíte-li si, že v podstatě řídíte závodní Lamborghini určené na „běžné“ silnice. Uvozovky u slova "běžné" jsou plně na místě protože jen těžko si lze představit, že by někdo „Lambo“ koupil manželce k ježdění na nákupy. Také by to musela být statná manželka, protože řízení (spojkový pedál) i řazení vyžadují opravdovou sílu. Navíc Diablo GT se necítí zrovna příjemně na silnicích, kde jedna zatáčka střídá druhou. Je to dáno vyšší váhou a vůbec konstrukcí vozu.

Setkání s Lamborghini Diablo GT nás utvrdilo v tom, že ještě stále se vyrábějí auta, která výborně jedou, sedí i brzdí a jsou také poměrně málo praktická. O praktičnosti však zcela určitě nepřemýšlí 80 budoucích majitelů Diabla GT

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků