Lamborghini Diablo GT

Když si představíte, že Diablo GT je ještě o 45 koní silnější než Diablo SV, není pak těžké pochopit proč je GTtéčko považováno za nejrychlejší sériový vůz na světe.
Lamborghini Diablo GT
Když si představíte, že Diablo GT je ještě o 45 koní silnější než Diablo SV, není pak těžké pochopit proč je GTtéčko považováno za nejrychlejší sériový vůz na světe.

Velmi výmluvně to také dokumentují parametry zrychlení a maximální rychlosti. Diablo GT zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,7 vteřiny a dokáže uhánět maximální rychlostí přesahující 330 km/h.

O výborné výkonové parametry se stará šestilitrový 12 válcový motor, nabízející výkon 575 koní a točivý moment 630 Nm.

Podíváme-li se na Diablo GT ze předu upoutá naši pozornost zajímavě řešená přední partie, především pak velké otvory pro přívod vzduchu k brzdám a samozřejmě také ke chladičům. Když už jsem se zmínil o brzdách, mají úctyhodný průměr 355 mm. Co zejména ve spojení se širokými pneumatikami znamená velmi krátkou brzdnou dráhu.

Dalším zajímavým prvkem karoserie je kryt motoru, s mohutným otvorem pro přístup vzduchu. Ten sice zásobuje motor dostatkem kyslíku, znemožňuje však výhled do zadu prostřednictvím vnitřního zrcátka. To byste ve voze ostatně marně hledali. Důvod je jednoduchý – prostě zde není. Tento problém je u Diabla GT vyřešen velmi elegantně instalací videokamery.

Po odklopení dveří vzhůru Vás přivítá kvalitně zpracovaný interiér, kterému vévodí sportovní skořepinová sedadla a čtyřbodové bezpečnostní pásy. Obecně lze říci, že v interiéru je vše potřebné, přesněji to, co byste očekávali u vozu této kategorie.

Jízdní vlastnosti jsou vynikající. Není se ani čemu divit uvědomíte-li si, že v podstatě řídíte závodní Lamborghini určené na „běžné“ silnice. Uvozovky u slova "běžné" jsou plně na místě protože jen těžko si lze představit, že by někdo „Lambo“ koupil manželce k ježdění na nákupy. Také by to musela být statná manželka, protože řízení (spojkový pedál) i řazení vyžadují opravdovou sílu. Navíc Diablo GT se necítí zrovna příjemně na silnicích, kde jedna zatáčka střídá druhou. Je to dáno vyšší váhou a vůbec konstrukcí vozu.

Setkání s Lamborghini Diablo GT nás utvrdilo v tom, že ještě stále se vyrábějí auta, která výborně jedou, sedí i brzdí a jsou také poměrně málo praktická. O praktičnosti však zcela určitě nepřemýšlí 80 budoucích majitelů Diabla GT

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků