Lamborghini chystá opravdový supersport

Italská automobilka Lamobrghini v současné době úspěšně vyrábí dva modely. Menší Gallardo a větší Murciélago. Vozy od sebe odlišuje nejenom velikost, ale také výkon. Deset válců vs. dvanáct, pět set vs. šest set čtyřicet koní a mnoho dalších odlišností tyto vozy posouvá i přes zdánlivou podobnost daleko od sebe.

Nedávno Lamobrghini představilo speciální verzi modelu Gallardo, která nese označení Superleggera. Tento vůz se od běžného modelu liší výrazným odlehčením a tedy většími jízdními výkony. Jenže tím u Lamba nekončí.

Tip: Představení Gallarda Superleggera naleznete zde.

Italská automobilka v této době již pilně testuje i odlehčenou verzi většího Murciélaga. To dostane více karbonových dílů, více lehkých materiálů a také menší výbavu. To vše se podepíše na hmotnosti, která by měla klesnout až o 150 kilogramů, což bude citelný přínos.

Výkon vozu zůstane ovšem zachován, ale nižší hmotnost by se měla podepsat hlavně na lepší dynamice v nižších rychlostech. Očekává se stovka za 3,2 s (nyní 3,4 s). Další zajímavý údaj bude maximální rychlost. Díky pozměněné aerodynamice a nové sadě přítlačných prvků by se měla posutnou nejvyšší rychlost nad 350 km/h (nyní 340 km/h).

To vše udělá z tohoto vozu asi nejrychlejší sériově vyráběný vůz v rozumné cenové hladině. Vládcem je samozřejmě Veyron, ale za jednu Bugatti máte pět kousků Murciélaga.

Lamobrghini se tak v této chvíli snaží maximálně využít mezery v nabídce největšího rivala, Ferrari. Tato automobilka v této chvíli nemá podobný supersport, protože Enzo je nenávratně vyprodáno a nástupce tu bude nejdříve za dva až tři roky.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků