Lamborghini chce uhladit design a být politicky korektní

Lamborghini chce uhladit design a být politicky korektní

Pamatujete si na koncept Lamborghini Asterion z loňského pařížského autosalonu? Byla to vlastně jen zkouška, jak veřejnost zareaguje na uhlazený a ne tak agresivní design. Automobilka Lamborghini by totiž ráda zavedla ještě jednu modelovou řadu, která by nebyla tak výrazná jako ikonické supersporty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept Asterion naznačil, že i Lamborghini by rádo stavělo umírněné GT modely, u kterých vlastně v 60. letech začínalo

Šéf designu automobilky Lamborghini Filippo Perini pro Automotive News řekl, že značka potřebuje zjisit, zda si může dovolit vytvořit v budoucnu právě ještě jednu řadu modelů s uhlazeným a politicky korektním designem. To by se právě hodilo k luxusním GT modelů, kterými by se vlastně automobilka vrátila ke kořenům.

Lamborghini totiž začalo vyrábět nejprve luxusní cestovní vozy, výrazné supersporty vlastně přišly až s modelem Countach. Právě hybridní koncept Asterion se vrací k umírněnému designovému jazyku klasických modelů Espada a Miura.

Lamborghini Huracan LP 610-4 zvládne zrychlení z nuly na 200 km/h za 9,9 s

Lamborghini Huracan LP 610-4 zvládne zrychlení z nuly na 200 km/h za 9,9 s

Koncept Lamborghini Asterion také naznačil, že například ergonomie ovládání, efektivita a komfort mohou mít u Lamborghini větší prioritu než extrémní a snadno rozpoznatelný design.

Možná je to i tím, že původně mladí zákazníci, kteří kupovali Diabla a Murcielaga, teď stárnou a chtěli by něco decentnějšího a pohodlnějšího. Nicméně to nezmanená, že by Lamborghini úplně opouštělo radikální tvary. Výrazné supersporty v nabídce zůstanou, umírněné modely jsou zatím jen plánem do budoucna.

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

včera | Petr Schnagl | 62 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků