Lamborghini chce uhladit design a být politicky korektní

Lamborghini chce uhladit design a být politicky korektní

Pamatujete si na koncept Lamborghini Asterion z loňského pařížského autosalonu? Byla to vlastně jen zkouška, jak veřejnost zareaguje na uhlazený a ne tak agresivní design. Automobilka Lamborghini by totiž ráda zavedla ještě jednu modelovou řadu, která by nebyla tak výrazná jako ikonické supersporty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept Asterion naznačil, že i Lamborghini by rádo stavělo umírněné GT modely, u kterých vlastně v 60. letech začínalo

Šéf designu automobilky Lamborghini Filippo Perini pro Automotive News řekl, že značka potřebuje zjisit, zda si může dovolit vytvořit v budoucnu právě ještě jednu řadu modelů s uhlazeným a politicky korektním designem. To by se právě hodilo k luxusním GT modelů, kterými by se vlastně automobilka vrátila ke kořenům.

Lamborghini totiž začalo vyrábět nejprve luxusní cestovní vozy, výrazné supersporty vlastně přišly až s modelem Countach. Právě hybridní koncept Asterion se vrací k umírněnému designovému jazyku klasických modelů Espada a Miura.

Lamborghini Huracan LP 610-4 zvládne zrychlení z nuly na 200 km/h za 9,9 s

Lamborghini Huracan LP 610-4 zvládne zrychlení z nuly na 200 km/h za 9,9 s

Koncept Lamborghini Asterion také naznačil, že například ergonomie ovládání, efektivita a komfort mohou mít u Lamborghini větší prioritu než extrémní a snadno rozpoznatelný design.

Možná je to i tím, že původně mladí zákazníci, kteří kupovali Diabla a Murcielaga, teď stárnou a chtěli by něco decentnějšího a pohodlnějšího. Nicméně to nezmanená, že by Lamborghini úplně opouštělo radikální tvary. Výrazné supersporty v nabídce zůstanou, umírněné modely jsou zatím jen plánem do budoucna.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků