Lamborghini chce uhladit design a být politicky korektní

Lamborghini chce uhladit design a být politicky korektní

Pamatujete si na koncept Lamborghini Asterion z loňského pařížského autosalonu? Byla to vlastně jen zkouška, jak veřejnost zareaguje na uhlazený a ne tak agresivní design. Automobilka Lamborghini by totiž ráda zavedla ještě jednu modelovou řadu, která by nebyla tak výrazná jako ikonické supersporty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept Asterion naznačil, že i Lamborghini by rádo stavělo umírněné GT modely, u kterých vlastně v 60. letech začínalo

Šéf designu automobilky Lamborghini Filippo Perini pro Automotive News řekl, že značka potřebuje zjisit, zda si může dovolit vytvořit v budoucnu právě ještě jednu řadu modelů s uhlazeným a politicky korektním designem. To by se právě hodilo k luxusním GT modelů, kterými by se vlastně automobilka vrátila ke kořenům.

Lamborghini totiž začalo vyrábět nejprve luxusní cestovní vozy, výrazné supersporty vlastně přišly až s modelem Countach. Právě hybridní koncept Asterion se vrací k umírněnému designovému jazyku klasických modelů Espada a Miura.

Lamborghini Huracan LP 610-4 zvládne zrychlení z nuly na 200 km/h za 9,9 s

Lamborghini Huracan LP 610-4 zvládne zrychlení z nuly na 200 km/h za 9,9 s

Koncept Lamborghini Asterion také naznačil, že například ergonomie ovládání, efektivita a komfort mohou mít u Lamborghini větší prioritu než extrémní a snadno rozpoznatelný design.

Možná je to i tím, že původně mladí zákazníci, kteří kupovali Diabla a Murcielaga, teď stárnou a chtěli by něco decentnějšího a pohodlnějšího. Nicméně to nezmanená, že by Lamborghini úplně opouštělo radikální tvary. Výrazné supersporty v nabídce zůstanou, umírněné modely jsou zatím jen plánem do budoucna.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 51 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků