Lamborghini Centenario Roadster vás vyjde na 65 milionů i s daní

Na jaře v Ženevě jsme si mohli prohlédnout již beznadějně vyprodané Lamborghini Centenario ve verzi kupé, nyní během festivalu v kalifornském Monterey se představil roadster rovněž s označením Centenario. Opět vznikne jen dvacet kusů a nebojíme se, že by italská automobilka nedokázala všechny velmi rychle udat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stejně jako u kupé má i roadster aktivní aerodynamiku, dvanáctiválec o výkonu 566 kW (770 k), maximálku přes 350 km/h a vyrobí se ho jenom dvacet kusů

Stejně jako u kupé, i v případě roadsteru Centenario se uprostřed karbonového vozu ukrývá tradiční atmosférický dvanáctiválec. Tady je svět zkrátka ještě v pořádku a zatímco jiné automobilky cpou pod falešné obří kapoty elektromotory, Lamborghini se dál drží toho, co umí nejlépe.

Jeremy Clarkson a jeho deset nejoblíbenějších aut let 2015 a 2016

Jeremy Clarkson a jeho deset nejoblíbenějších aut let 2015 a 2016

Dvanáctiválec posílá svou sílu na všechna kola (vpředu 20", vzadu 21"), na 100 km/h zrychlí tohle Lamborghini už za 2,9 sekundy. Proti kupé je roadster Centenario o 50 kg těžší. Výkon motoru dosahuje na 566 kW (770 k) a omezovač otáček byl posunut z 8250 na 8600 ot./min. Maximální rychlost je vyšší než 350 km/h.

Zajímavostí je rovněž aktivní aerodynamika upravující v závislosti na rychlosti polohu a úhel zadního křídla. Pokud jde o cenu, Centenario kupé stálo 1,75 milionu eur. Roadster vyjde na rovné dva miliony eur bez daně, takže jestli o tohle auto máte zájem, potřebujete mít bokem aspoň 65 milionů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků