Lamborghini Centenario Roadster vás vyjde na 65 milionů i s daní

Na jaře v Ženevě jsme si mohli prohlédnout již beznadějně vyprodané Lamborghini Centenario ve verzi kupé, nyní během festivalu v kalifornském Monterey se představil roadster rovněž s označením Centenario. Opět vznikne jen dvacet kusů a nebojíme se, že by italská automobilka nedokázala všechny velmi rychle udat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stejně jako u kupé má i roadster aktivní aerodynamiku, dvanáctiválec o výkonu 566 kW (770 k), maximálku přes 350 km/h a vyrobí se ho jenom dvacet kusů

Stejně jako u kupé, i v případě roadsteru Centenario se uprostřed karbonového vozu ukrývá tradiční atmosférický dvanáctiválec. Tady je svět zkrátka ještě v pořádku a zatímco jiné automobilky cpou pod falešné obří kapoty elektromotory, Lamborghini se dál drží toho, co umí nejlépe.

Jeremy Clarkson a jeho deset nejoblíbenějších aut let 2015 a 2016

Jeremy Clarkson a jeho deset nejoblíbenějších aut let 2015 a 2016

Dvanáctiválec posílá svou sílu na všechna kola (vpředu 20", vzadu 21"), na 100 km/h zrychlí tohle Lamborghini už za 2,9 sekundy. Proti kupé je roadster Centenario o 50 kg těžší. Výkon motoru dosahuje na 566 kW (770 k) a omezovač otáček byl posunut z 8250 na 8600 ot./min. Maximální rychlost je vyšší než 350 km/h.

Zajímavostí je rovněž aktivní aerodynamika upravující v závislosti na rychlosti polohu a úhel zadního křídla. Pokud jde o cenu, Centenario kupé stálo 1,75 milionu eur. Roadster vyjde na rovné dva miliony eur bez daně, takže jestli o tohle auto máte zájem, potřebujete mít bokem aspoň 65 milionů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků