Lamborghini Centenario Roadster vás vyjde na 65 milionů i s daní

Na jaře v Ženevě jsme si mohli prohlédnout již beznadějně vyprodané Lamborghini Centenario ve verzi kupé, nyní během festivalu v kalifornském Monterey se představil roadster rovněž s označením Centenario. Opět vznikne jen dvacet kusů a nebojíme se, že by italská automobilka nedokázala všechny velmi rychle udat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stejně jako u kupé má i roadster aktivní aerodynamiku, dvanáctiválec o výkonu 566 kW (770 k), maximálku přes 350 km/h a vyrobí se ho jenom dvacet kusů

Stejně jako u kupé, i v případě roadsteru Centenario se uprostřed karbonového vozu ukrývá tradiční atmosférický dvanáctiválec. Tady je svět zkrátka ještě v pořádku a zatímco jiné automobilky cpou pod falešné obří kapoty elektromotory, Lamborghini se dál drží toho, co umí nejlépe.

BMW | Ford | Sportovní auta | Opel | Kabriolety | Zajímavosti | Mercedes-Benz | Alfa Romeo | Ferrari | Názory | Volvo | Lamborghini

Jeremy Clarkson a jeho deset nejoblíbenějších aut let 2015 a 2016

Dvanáctiválec posílá svou sílu na všechna kola (vpředu 20", vzadu 21"), na 100 km/h zrychlí tohle Lamborghini už za 2,9 sekundy. Proti kupé je roadster Centenario o 50 kg těžší. Výkon motoru dosahuje na 566 kW (770 k) a omezovač otáček byl posunut z 8250 na 8600 ot./min. Maximální rychlost je vyšší než 350 km/h.

Zajímavostí je rovněž aktivní aerodynamika upravující v závislosti na rychlosti polohu a úhel zadního křídla. Pokud jde o cenu, Centenario kupé stálo 1,75 milionu eur. Roadster vyjde na rovné dva miliony eur bez daně, takže jestli o tohle auto máte zájem, potřebujete mít bokem aspoň 65 milionů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků