Lamborghini Centenario Roadster vás vyjde na 65 milionů i s daní

Na jaře v Ženevě jsme si mohli prohlédnout již beznadějně vyprodané Lamborghini Centenario ve verzi kupé, nyní během festivalu v kalifornském Monterey se představil roadster rovněž s označením Centenario. Opět vznikne jen dvacet kusů a nebojíme se, že by italská automobilka nedokázala všechny velmi rychle udat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stejně jako u kupé má i roadster aktivní aerodynamiku, dvanáctiválec o výkonu 566 kW (770 k), maximálku přes 350 km/h a vyrobí se ho jenom dvacet kusů

Stejně jako u kupé, i v případě roadsteru Centenario se uprostřed karbonového vozu ukrývá tradiční atmosférický dvanáctiválec. Tady je svět zkrátka ještě v pořádku a zatímco jiné automobilky cpou pod falešné obří kapoty elektromotory, Lamborghini se dál drží toho, co umí nejlépe.

Jeremy Clarkson a jeho deset nejoblíbenějších aut let 2015 a 2016

Jeremy Clarkson a jeho deset nejoblíbenějších aut let 2015 a 2016

Dvanáctiválec posílá svou sílu na všechna kola (vpředu 20", vzadu 21"), na 100 km/h zrychlí tohle Lamborghini už za 2,9 sekundy. Proti kupé je roadster Centenario o 50 kg těžší. Výkon motoru dosahuje na 566 kW (770 k) a omezovač otáček byl posunut z 8250 na 8600 ot./min. Maximální rychlost je vyšší než 350 km/h.

Zajímavostí je rovněž aktivní aerodynamika upravující v závislosti na rychlosti polohu a úhel zadního křídla. Pokud jde o cenu, Centenario kupé stálo 1,75 milionu eur. Roadster vyjde na rovné dva miliony eur bez daně, takže jestli o tohle auto máte zájem, potřebujete mít bokem aspoň 65 milionů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků