Lamborghini Bat LP 640: malý Reventon

Supersporty stárnou pomaleji, a tak ani kompletní představba pro roky staré auto není od věci. Řeč je o italském „Lambu” Murcielago.

Jeho provedení LP 640 si totiž vzal na mušku JB Car Design. I když se začalo vyrábet již v roce 2001 a jeho verze LP 640 debutovala před čtyřmi léty, do starého železa stále nepatří, a proto pro něj u JB připravili sadu modifikací s označením Bat. Ta se podepsala nejen na drobném zvýšení výkonu, ale především na kompletní změně vzhledu stroje.

Jakmile se na bílý vůz na snímcích podíváte, bude vám jasné, proč se jmenuje právě Bat. Možná vám už ale nebude jasné, proč co na něm stojí tolik peněz. Celý paket totiž není nijak levnou záležitostí a díky cifře 88 000 Eur (2,15 milionu Kč) je jen samotná sada úprav dražší než třeba zcela nové Porsche 911 Carrera.

Vzniknout má jen 75 těchto sad, což ale zřejmě plně postačí k uspokojení poptávky. Podle tvůrců modifikace vzhledu kombinují prvky verze Reventon s tvary aktuální generace Murcielaga pro modelový rok 2011. Na první pohled si proto všimneme ostřeji tvarovaného předního nárazníku s novými otvory pro odvod vzduchu po stranách a „lízátkem“ z uhlíkových kompozitů, „mračítek“ na světlech ze stejného materiálu, výraznějších prahových obkladů, mohutného zadního nárazníku či zadního spoileru zrobeného opět z kompozitních materiálů.

Výkon motoru může být podle přání zákazníka zvýšen na 710 koní (522 kW), nebo až na 750 koní (552 kW). Za výše zmíněný peníz dostanete od firmy JB Car Design také denní světla složená z LED nebo dvacetipalcové trojdílné lité ráfky. Stranou zájmu ladičů nezůstal ani interiér vozu, jenž je tvořen kombinací kůže, Alcantary a doplňků z uhlíkových kompozitů. Všimneme si též nového volantu s robustním středem a průměrem 320, nebo 340 mm, a výkonnější audiosoustavy s přídavným zesilovačem a subwooferem.

Pokud vás celková cena této sady vyděsila, pak vězte, že její jednotlivé prvky lze objednávat také samostatně. Ani ceny dílčich modifikací ale jistě nebudou z levného kraje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Bat LP 640 od JB Car Design
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků