Lamborghini má ve zvyku držet své modely ve výrobě opravdu dlouho.  Zdroj: Lamborghini Media

Lamborghini má ve zvyku držet své modely ve výrobě opravdu dlouho.  | Zdroj: Lamborghini Media

Místo chrlení nových generací se tak spíše spoléhá na facelifty a kuje své železo, dokud je žhavé, což v případě nadčasových designů značky není až takový problém. Zdroj: Lamborghini Media

Místo chrlení nových generací se tak spíše spoléhá na facelifty a kuje své železo, dokud je žhavé, což v případě nadčasových designů značky není až takový problém. | Zdroj: Lamborghini Media

Vlajková loď Aventador je s námi teď už deset let. Už o rok tak překonává předchozí model  Murciélago.  Zdroj: Lamborghini Media

Vlajková loď Aventador je s námi teď už deset let. Už o rok tak překonává předchozí model Murciélago. | Zdroj: Lamborghini Media

Aventador však stále odmítá odejít, nyní je tu tak místo zcela nového modelu další verze, i když už poslední. Zdroj: Lamborghini Media

Aventador však stále odmítá odejít, nyní je tu tak místo zcela nového modelu další verze, i když už poslední. | Zdroj: Lamborghini Media

Lamborghini Aventador LP780-4 Ultimae je poslední interpretací přelomového modelu značky, kterému byla v roce 2010 postavena zcela nová generace vidlicového dvanáctiválce s označením L539 o objemu 6,5 litru.  Zdroj: Lamborghini Media

Lamborghini Aventador LP780-4 Ultimae je poslední interpretací přelomového modelu značky, kterému byla v roce 2010 postavena zcela nová generace vidlicového dvanáctiválce s označením L539 o objemu 6,5 litru.  | Zdroj: Lamborghini Media

Sluší se dodat, že první generace motoru z Lamborghini 350 GT (1964) vydržela v různých obměnách ve výrobě až do modelu Murciélago LP 670-4 SuperVeloce (2009).  Zdroj: Lamborghini Media

Sluší se dodat, že první generace motoru z Lamborghini 350 GT (1964) vydržela v různých obměnách ve výrobě až do modelu Murciélago LP 670-4 SuperVeloce (2009).  | Zdroj: Lamborghini Media

Aventador Ultimae produkuje v 8500 otáčkách za minutu výkon 574 kW (770 koní) a dosáhne maxima točivého momentu 720 N.m. Zdroj: Lamborghini Media

Aventador Ultimae produkuje v 8500 otáčkách za minutu výkon 574 kW (770 koní) a dosáhne maxima točivého momentu 720 N.m. | Zdroj: Lamborghini Media

Je tedy o 40 koní výkonnější než  Aventador S  a o 10 koní výkonnější než  Aventador SVJ , který má na Severní smyčce Nürburgringu lepší čas než  Ferrari LaFerrari . Zdroj: Lamborghini Media

Je tedy o 40 koní výkonnější než Aventador S a o 10 koní výkonnější než Aventador SVJ, který má na Severní smyčce Nürburgringu lepší čas než Ferrari LaFerrari. | Zdroj: Lamborghini Media

Co dál od Ultimae čekat? Je o 25 kilogramů lehčí než model S a má stejný poměr váhy a výkonu jako SVJ. Celkem váží 1550 kg (1600 kg roadster). Zdroj: Lamborghini Media

Co dál od Ultimae čekat? Je o 25 kilogramů lehčí než model S a má stejný poměr váhy a výkonu jako SVJ. Celkem váží 1550 kg (1600 kg roadster). | Zdroj: Lamborghini Media

Síla motoru se přenáší na všechna kola pomocí 7stupňové převodovky s pádly pod volantem, která umí přeřadit za 50 milisekund (tady se nic nezměnilo).  Zdroj: Lamborghini Media

Síla motoru se přenáší na všechna kola pomocí 7stupňové převodovky s pádly pod volantem, která umí přeřadit za 50 milisekund (tady se nic nezměnilo).  | Zdroj: Lamborghini Media

Při sprintu s pevným startem dosáhne rychlosti 100 km/h za 2,8 sekundy a může jet až 355 km/h. Zdroj: Lamborghini Media

Při sprintu s pevným startem dosáhne rychlosti 100 km/h za 2,8 sekundy a může jet až 355 km/h. | Zdroj: Lamborghini Media

K zastavení vozu slouží karbon-keramické brzdy. Disponuje také natáčením zadní nápravy a ponechává si zavěšení pushrod s tlumiči umístěnými směrem dovnitř skeletu. Zdroj: Lamborghini Media

K zastavení vozu slouží karbon-keramické brzdy. Disponuje také natáčením zadní nápravy a ponechává si zavěšení pushrod s tlumiči umístěnými směrem dovnitř skeletu. | Zdroj: Lamborghini Media

Největším překvapením je určitě design. Místo komiksových divočin vsadilo designové centrum na seriózní notu a ukázalo nám tu nejvíc gentlemanskou tvář vozu. Zdroj: Lamborghini Media

Největším překvapením je určitě design. Místo komiksových divočin vsadilo designové centrum na seriózní notu a ukázalo nám tu nejvíc gentlemanskou tvář vozu. | Zdroj: Lamborghini Media

Jakoby se už auto dost vyblblo a teď přišel čas, aby důstojně odešlo do důchodu. Zdroj: Lamborghini Media

Jakoby se už auto dost vyblblo a teď přišel čas, aby důstojně odešlo do důchodu. | Zdroj: Lamborghini Media

Veřejnosti se vůz představí na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, který startuje dnešním dnem. Zdroj: Lamborghini Media

Veřejnosti se vůz představí na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, který startuje dnešním dnem. | Zdroj: Lamborghini Media

Z finální interpretace modelu žádná masovka nebude. Vznikne pouze 350 kupé a 250 roadsterů. Zdroj: Lamborghini Media

Z finální interpretace modelu žádná masovka nebude. Vznikne pouze 350 kupé a 250 roadsterů. | Zdroj: Lamborghini Media

 Zdroj: Lamborghini Media

| Zdroj: Lamborghini Media

 Zdroj: Lamborghini Media

| Zdroj: Lamborghini Media

 Zdroj: Lamborghini Media

| Zdroj: Lamborghini Media

 Zdroj: Lamborghini Media

| Zdroj: Lamborghini Media

 Zdroj: Lamborghini Media

| Zdroj: Lamborghini Media

 Zdroj: Lamborghini Media

| Zdroj: Lamborghini Media

 Zdroj: Lamborghini Media

| Zdroj: Lamborghini Media

 Zdroj: Lamborghini Media

| Zdroj: Lamborghini Media

 Zdroj: Lamborghini Media

| Zdroj: Lamborghini Media

 Zdroj: Lamborghini Media

| Zdroj: Lamborghini Media

 Zdroj: Lamborghini Media

| Zdroj: Lamborghini Media

 Zdroj: Lamborghini Media

| Zdroj: Lamborghini Media

 Zdroj: Lamborghini Media

| Zdroj: Lamborghini Media

 Zdroj: Lamborghini Media

| Zdroj: Lamborghini Media

 Zdroj: Lamborghini Media

| Zdroj: Lamborghini Media

 Zdroj: Lamborghini Media

| Zdroj: Lamborghini Media

 Zdroj: Lamborghini Media

| Zdroj: Lamborghini Media

 Zdroj: Lamborghini Media

| Zdroj: Lamborghini Media

 Zdroj: Lamborghini Media

| Zdroj: Lamborghini Media

 Zdroj: Lamborghini Media

| Zdroj: Lamborghini Media

 Zdroj: Lamborghini Media

| Zdroj: Lamborghini Media

 Zdroj: Lamborghini Media

| Zdroj: Lamborghini Media

 Zdroj: Lamborghini Media

| Zdroj: Lamborghini Media

 Zdroj: Lamborghini Media

| Zdroj: Lamborghini Media

Místo chrlení nových generací se tak spíše spoléhá na facelifty a kuje své železo, dokud je žhavé, což v případě nadčasových designů značky není až takový problém. Zdroj: Lamborghini Media
Vlajková loď Aventador je s námi teď už deset let. Už o rok tak překonává předchozí model  Murciélago.  Zdroj: Lamborghini Media
Aventador však stále odmítá odejít, nyní je tu tak místo zcela nového modelu další verze, i když už poslední. Zdroj: Lamborghini Media
Lamborghini Aventador LP780-4 Ultimae je poslední interpretací přelomového modelu značky, kterému byla v roce 2010 postavena zcela nová generace vidlicového dvanáctiválce s označením L539 o objemu 6,5 litru.  Zdroj: Lamborghini Media
40
Fotogalerie

Lamborghini Aventador se po 10 letech loučí. Do důchodu odchází seriózně

Jeden z matadorů dnešní scény superaut se už pomalu chystá na odpočinek. Loučí se verzí LP 780-4 Ultimae.

Lamborghini má ve zvyku držet své modely ve výrobě opravdu dlouho. Místo chrlení nových generací se tak spíše spoléhá na facelifty a kuje své železo, dokud je žhavé, což v případě nadčasových designů značky není až takový problém. Vlajková loď Aventador je s námi teď už deset let. Už o rok tak překonává předchozí model Murciélago.

Aventador však stále odmítá odejít, nyní je tu tak místo zcela nového modelu další verze, i když už poslední. Lamborghini Aventador LP780-4 Ultimae je poslední interpretací přelomového modelu značky, kterému byla v roce 2010 postavena zcela nová generace vidlicového dvanáctiválce s označením L539 o objemu 6,5 litru. 

Sluší se dodat, že první generace motoru z Lamborghini 350 GT (1964) vydržela v různých obměnách ve výrobě až do modelu Murciélago LP 670-4 SuperVeloce (2009). 

Aventador Ultimae produkuje v 8500 otáčkách za minutu výkon 574 kW (780 koní) a dosáhne maxima točivého momentu 720 N.m. Je tedy o 40 koní výkonnější než Aventador S a o 10 koní výkonnější než Aventador SVJ, který má na Severní smyčce Nürburgringu lepší čas než Ferrari LaFerrari.

Co dál od Ultimae čekat? Je o 25 kilogramů lehčí než model S a má stejný poměr váhy a výkonu jako SVJ. Celkem váží 1550 kg (1600 kg roadster). Síla motoru se přenáší na všechna kola pomocí 7stupňové převodovky s pádly pod volantem, která umí přeřadit za 50 milisekund (tady se nic nezměnilo). Při sprintu s pevným startem dosáhne rychlosti 100 km/h za 2,8 sekundy a může jet až 355 km/h.

Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae: Technické údaje
Motor V12
Objem [cm3] 6498
Vrtání x zdvih [mm] 95 x 76,4
Kompresní poměr 11,8:1
Výkon [kW/ot.min] 574/8500
Točivý moment [N.m/ot.min] 720/6750
Zrychlení 0-100 km/h [s] 2,8
Zrychlení 0-200 km/h [s] 8,7
Max. rychlost [km/h] 355
Hmotnost [kg] 1550
Délka [mm] 4868
Šířka [mm] 2098
Výška [mm] 1136
Rozvor [mm] 2700

K zastavení vozu slouží karbon-keramické brzdy. Disponuje také natáčením zadní nápravy a ponechává si zavěšení pushrod s tlumiči umístěnými směrem dovnitř skeletu. Největším překvapením je určitě design. Místo komiksových divočin vsadilo designové centrum na seriózní notu a ukázalo nám tu nejvíc gentlemanskou tvář vozu. Jakoby se už auto dost vyblblo a teď přišel čas, aby důstojně odešlo do důchodu.

Veřejnosti se vůz představí na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, který startuje dnešním dnem. Z finální interpretace modelu žádná masovka nebude. Vznikne pouze 350 kupé a 250 roadsterů.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud