Lamborghini Aventador přijede s odpojováním válců

Nová generace supersportu Lamborghini Aventador dostane nejen start/stop systém, ale také koncernové odpojování válců.
Lamborghini Aventador přijede s odpojováním válců

Požadavky „vyšších sfér“ trvají na radikálním snižování emisí CO2 a spotřeby paliva v laboratorních podmínkách. Skutečnost v reálném provozu bývá často úplně jiná, ale je třeba bruselského šimla nakrmit správnými informacemi, k čemuž se náramně hodí speciální elektronické soustavy. Zátěž určitých komponent pohonné jednotky a jejich životnost přitom bývá enormní, ale na životnost se v Bruselu nikdo neptá.

Lamborghini Aventador: vyroben 1000. vůz tohoto typu

Lamborghini Aventador: vyroben 1000. vůz tohoto typu

Nejnovějším příspěvkem do diskuse nad nejzákladnějšími principy automobilizmu se stává hlášení švédského magazínu Auto Motor and Sport Sweden, který tvrdí, že nadcházející nová generace vlajkové lodi značky Lamborghini dostane standardně nejen start/stop systém, ale také odpojování poloviny válců.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová generace modelu Aventador bude standardně opatřena odpojováním poloviny válců

Odpojování válců v případě nízkého a částečného zatížení motoru není ve světě automobilových motorů ničím převratným a koncern VW Group je vyvinul pod jménem COD již před několika lety a nyní je aplikuje na motory 1,4 TFSI určené např. vozům Audi A1.

Vypínání válců - downsizing bez zmenšování

Vypínání válců - downsizing bez zmenšování

V případě nové generace Lamborghini Aventador, jež by se měla veřejnosti představit již na letošním autosalonu v Paříži, má COD ve spojení se start/stop systémem snížit průměrnou spotřebu paliva o 1,2 l/100 km na výsledných 16,0 l/100 km. Důraz má být ale kladen také na snižování hmotnosti vozu, například klasický akumulátor bude nahrazen speciálním kondenzátorem.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků