Lamborghini Aventador přijede s odpojováním válců

Nová generace supersportu Lamborghini Aventador dostane nejen start/stop systém, ale také koncernové odpojování válců.
Lamborghini Aventador přijede s odpojováním válců

Požadavky „vyšších sfér“ trvají na radikálním snižování emisí CO2 a spotřeby paliva v laboratorních podmínkách. Skutečnost v reálném provozu bývá často úplně jiná, ale je třeba bruselského šimla nakrmit správnými informacemi, k čemuž se náramně hodí speciální elektronické soustavy. Zátěž určitých komponent pohonné jednotky a jejich životnost přitom bývá enormní, ale na životnost se v Bruselu nikdo neptá.

Lamborghini Aventador: vyroben 1000. vůz tohoto typu

Lamborghini Aventador: vyroben 1000. vůz tohoto typu

Nejnovějším příspěvkem do diskuse nad nejzákladnějšími principy automobilizmu se stává hlášení švédského magazínu Auto Motor and Sport Sweden, který tvrdí, že nadcházející nová generace vlajkové lodi značky Lamborghini dostane standardně nejen start/stop systém, ale také odpojování poloviny válců.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová generace modelu Aventador bude standardně opatřena odpojováním poloviny válců

Odpojování válců v případě nízkého a částečného zatížení motoru není ve světě automobilových motorů ničím převratným a koncern VW Group je vyvinul pod jménem COD již před několika lety a nyní je aplikuje na motory 1,4 TFSI určené např. vozům Audi A1.

Vypínání válců - downsizing bez zmenšování

Vypínání válců - downsizing bez zmenšování

V případě nové generace Lamborghini Aventador, jež by se měla veřejnosti představit již na letošním autosalonu v Paříži, má COD ve spojení se start/stop systémem snížit průměrnou spotřebu paliva o 1,2 l/100 km na výsledných 16,0 l/100 km. Důraz má být ale kladen také na snižování hmotnosti vozu, například klasický akumulátor bude nahrazen speciálním kondenzátorem.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 2 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky