Vlajková loď italské automobilky se odebírá na odpočinek. Během její dlouhé existence vzniklo 11.465 kusů.
O příchodu nástupce muriélaga se kdysi šuškalo hezkých pár let. Bylo jasné, že Lamborghini chystá něco velkého – a bylo tomu tak. Když se na autosalonu v Ženevě v roce 2011 představila sedmisetkoňová placka, světu spadla čelist. Auto mělo karbonový monokok o hmotnosti pouhých 147,5 kg, zavěšení se suvnými vzpěrami, převodovku ISR, která měnila kvalty během 50 milisekund, a pořádnou strojovnu ve své zádi. Dvanáctiválec o objemu 6,5 litru si Lamborghini vyvinulo samo, dával 515 kW (700 k) a 690 Nm. Vůz byl díky pohonu všech kol na stovce za 2,9 sekundy a rozjel se až na 350 km/h, i když v některých testech mu bylo naměřeno o chlup více.
Později přišel na trh roadster a také posílená verze SuperVeloce s 552 kW (750 k), v roce 2016 se pak představuje vylepšený model S LP 740-4 s výkonem 544 kW (740 k), řízením všech kol, elektronicky ovládaným odpružením a výrazně vyšším přítlakem. O dva roky později přichází na scénu verze SVJ s upraveným motorem o výkonu 566 kW (770 k) a točivým momentem 720 Nm. Díky karbonu a titanu zhubla na 1525 kilogramů a opět přinesla o něco lepší aerodynamiku. Pilot Marco Mapelli s ní zajel tehdejší rekord na severní smyčce Nürburgringu.
Rozloučením s Aventadorem je poslední model LP 780-4 Ultimae, jehož výroba byla omezena na 600 kusů – 350 kupé a 250 roadsterů. Výkon narostl na 574 kW (780 k), na 100 km/h zrychlí za 2,8 sekundy a jede až 354 km/h.
Na bázi Aventadoru vzniklo také mnoho speciálních modelů – Veneno, Centenario, Sián FKP 37, Essenza nebo moderní reinkarnace klasiky, Countach LPI 800-4. Úplně poslední prodaný kus je roadster v modré barvě z programu Ad Personam, užije si jej zákazník ve Švýcarsku.
Při premiéře původního modelu řekl předseda představenstva a generální ředitel společnosti Automobili Lamborghini Stephan Winkelmann: "Aventador je skokem přes dvě generace, pokud jde o design a technologie, s výjimečným balíčkem jedinečných, inovativních technologií a výkonem, který je prostě ohromující." Jeho úspěch a vysoké prodeje až do poslední chvíle mu daly za pravdu.
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus