Lamborghini Aventador: nový motor i podvozek

Nástupce stávající řady Murcielago je opět blíže své oficiální premiéře. Nahlédněme teď ale pod jeho specifickou karoserii.

Novinka v podobě Lamborghini Aventador LP700-4 se světu představí na blížícím se autosalonu v Ženevě, ale nyní automobilka Lamborghini uvolnila další informace a snímky. Půjde o skutečně významnou novinku na poli supersport a my jsme o ní naposledy psali v souvislosti s jeho zcela novou pohonnou jednotkou a jejím vznikem. Na novém obrázku je Aventador opatřený jen lehkým maskováním a můžeme z něj již celkem přesvědčivě usuzovat na proporce tohoto modelu v jeho sériové podobě. Příď je prakticky identická s jedinečným konceptem Lamborghini Reventon, přičemž světlomety byly převzaty z neméně působivé studie Lamborghini Sesto Elemento z loňského autosalonu v Paříži.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Aventador se má vyznačovat hladšími liniemi než ostře řezané Murcielago, také zpětná zrcátka nyní spočívají na obvyklém místě v horní části dveří namísto rohů oken. Před zadní nápravou modelu Aventador LP700-4 se bude nacházet zcela nový podélně uložený motor, o němž jsme podrobněji psali již dříve. Připomeňme tedy, že půjde o vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,5 l, výkonem 700 koní (515 kW) při 8 250 ot./min. a točivým momentem 690 Nm při 5 500 ot./min., na který bude navazovat nová převodovka ISR s automatizovaným řazením. Také o této převodové skříni jsme podrobně psali ve výše odkazovaném článku. Má sedm dopředných stupňů a jedinou spojku, nezávislé řadicí tyče údajně zajistí, že sekvenční mechanizmus bude řadit za poloviční dobu ve srovnání se soustavami DSG apod. Samotný postup změny převodů je však podobný, ISR řadí druhou rychlost ve stejnou chvíli, kdy tu první vysazuje. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aventador LP700-4 dostane pérování vodorovnými vzpěrami pushrod

Za zmínku stojí také nový podvozek, přičemž Formulí 1 inspirované závěsy kol využívají vodorovných pružicích jednotek koncepce pushrod. Její výhody jsou všeobecně známy a v daném případě mezi nimi převládá nízká stavební výška celé soustavy, která konstruktérům přišla vhod zvláště v oblasti přídě, jež je nyní skutečně velmi nízká. Za zmínku stojí také omezení neodpružené hmoty, což se má projevit na dalším zlepšení jízdních vlastností. Na plné odhalení modelu Lamborghini Aventador LP700-4 si počkáme až na Ženevu, ale je možné, že se do té doby dozvíme ještě další zajímavosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 


 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky