Lamborghini Aventador LP750-4SV je další ženevský supersport

Tomu říkáme úroda! Porsche 911 GT3 RS, Ferrari 488 GTB, nové Audi R8, ostrý Aston Martin, koncept sportovního Bentley, nový McLaren a k tomu ještě nové ostré Lamborghini Aventador LP750-4SV, tedy SuperVeloce. To neznamená nic jiného jež „super rychlé“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové Lamborghini dostalo k dobru padesát koní a výrazně účinnější aerodynamiku. Kdo má zájem, ten ať si připraví devět milionů korun. 

Asi jste si už podle fotografií všimli, že má model SV proti „obyčejnému konzumnímu“ Aventadoru agresivnější body kit a aerodynamické doplňky. Vedle toho má také jeho dvanáctiválec o 50 koní větší výkon (odtud číslovka 750 v názvu auta) a o 50 kg nižší hmotnost. Přesto to není s 1525 kg žádná muší váha.

Lamborghini chce uhladit design a být politicky korektní

Lamborghini chce uhladit design a být politicky korektní

Jenže Lamborghini Aventador je velké auto a ten pohon všech kol a atmosférický dvanáctiválec přeci jen něco váží. Výrobce tvrdí, že nové auto má o 150 procent efektivnější aerodynamiku a generuje dokonce o 170 % více přítlaku! Uvnitř si povšimněte výrazného TFT displeje místo přístrojového štítu, který připomíná displeje v závodních autech.

Z dalších dynamických parametrů jmenujme třeba zrychlení na stovku za 2,8 sekundy, schopnost zastavit ze 100 km/h na třiceti metrech (běžná osobní auta potřebují zhruba o deset metrů víc) a maximální rychlost 350 km/h.

Za základní cenu doslova lidových 327 190 eur (9 030 000 korun) dostanete vedle ikonického jména také 20" kovaná kola vpředu a 21" kola vzadu obutá do pneumatik Pirelli P Zero Corsa, za kterými se ukrývají obří karbon-keramické kotouče.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků