Lamborghini Aventador LP700-4: zavěšení ve stylu F1, debut definitivně v Ženevě

O nástupci dosavadního Lamborghini Murciélago, které ukončilo svou pouť trhem v průběhu loňska, píšeme prakticky nepřetržitě již několik měsíců. S jistotou toho ale víme pořád málo. Zcela stoprocentně nemáme jasno ani v tom, jak se vůz vlastně bude jmenovat, ze spekulovaných jmen ale nejvíce věříme označení Aventador LP700-4.

Článků o něm jsme publikovali nespočet, z těch posledních zmiňme oficiální představení jeho motoru a únik fotografie, která může být první oficiálním snímkem. Dnes tu máme další, pro změnu opět oficiální materiál, který nám přibližuje technické řešení podvozku vozu a potvrzuje jeho blízký debut. A tak se pojďme o novém „Lambu” říci zase o něco více.

Podstatnou novinkou je fakt, že nástupce Murciélaga bude vybaven tzv. zavěšením suvnou vzpěrou, které se dnes v sériově vyráběných vozech prakticky nepoužívá a znát jej můžeme spíše ze závodních speciálů jako je formule 1. Automobilka k tomu uvádí, že toto řešení bude upraveno pro dosažení potřeb vysoce výkonného silničního vozu, jak ale bude fungovat ve skutečnosti je zatím obtížné předvídat.

Jak můžete vidět na přiložených snímcích, toto zavěšení odděluje vedení a odpružení kol do dvou samostatných celků a má tak vést jak ke zlepšení ovladatelnosti vozu, tak samotného odpružení. Pružina s tlumičem tedy není přímo součástí zavěšení samotného kola a je připevněna ke skeletu karoserie vozu, což dovoluje použití méně tuhých pružin. Podvozek tak dokáže být poddajnější (rozumějte komfortnější) při zachování jinak nekompromisního sportovního naladění.

Celý podvozek nového Lamborghini je vyroben z hliníku a krom výše zmíněného se vyznačuje i možností nastavení světlé výšky vozu. Díky hydraulickému systému na tlumičích předních kol se může světlá výška měnit až v rozmezí 4 centimetrů, což se v našich podmínkách bude hodit třeba při přejíždění mnohdy zcela nesmyslně pojatých příčných prahů.

Bez zajímavosti není, že řízení vozu si ponechá hydraulický posilovač s třemi nastaveními tuhosti od „závodního” až po cestovní. Pro úplnost dodejme již z dřívějška známá fakta o brzdách a pneumatikách - vůz bude vybaven karbon-keramickými kotouči o průměru 400 mm vpředu a 380 mm vzadu, do nichž se budou zakousávat třmeny s šesti resp. čtyřmi pístky. Přední kola budou mít průměr 19" a pneumatiky 255/35 R19, zadní pak 335/30 R20.

Automobilka při příležitosti bližšího představení podvozku též potvrdila očekávaný fakt o veřejné premiéře vozu na takřka jarním autosalonu v Ženevě. Předpokládáme, že pár dalších detailů Aventadoru (nebo Jotě, nebo ještě úplně jinak nazvaném voze) nás Lamborghini ještě nechá tou či onou cestou poznat...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Další části nového Lamborghini se dočkaly podrobnějšího představení
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků