Lamborghini Aventador LP700-4: zavěšení ve stylu F1, debut definitivně v Ženevě

O nástupci dosavadního Lamborghini Murciélago, které ukončilo svou pouť trhem v průběhu loňska, píšeme prakticky nepřetržitě již několik měsíců. S jistotou toho ale víme pořád málo. Zcela stoprocentně nemáme jasno ani v tom, jak se vůz vlastně bude jmenovat, ze spekulovaných jmen ale nejvíce věříme označení Aventador LP700-4.

Článků o něm jsme publikovali nespočet, z těch posledních zmiňme oficiální představení jeho motoru a únik fotografie, která může být první oficiálním snímkem. Dnes tu máme další, pro změnu opět oficiální materiál, který nám přibližuje technické řešení podvozku vozu a potvrzuje jeho blízký debut. A tak se pojďme o novém „Lambu” říci zase o něco více.

Podstatnou novinkou je fakt, že nástupce Murciélaga bude vybaven tzv. zavěšením suvnou vzpěrou, které se dnes v sériově vyráběných vozech prakticky nepoužívá a znát jej můžeme spíše ze závodních speciálů jako je formule 1. Automobilka k tomu uvádí, že toto řešení bude upraveno pro dosažení potřeb vysoce výkonného silničního vozu, jak ale bude fungovat ve skutečnosti je zatím obtížné předvídat.

Jak můžete vidět na přiložených snímcích, toto zavěšení odděluje vedení a odpružení kol do dvou samostatných celků a má tak vést jak ke zlepšení ovladatelnosti vozu, tak samotného odpružení. Pružina s tlumičem tedy není přímo součástí zavěšení samotného kola a je připevněna ke skeletu karoserie vozu, což dovoluje použití méně tuhých pružin. Podvozek tak dokáže být poddajnější (rozumějte komfortnější) při zachování jinak nekompromisního sportovního naladění.

Celý podvozek nového Lamborghini je vyroben z hliníku a krom výše zmíněného se vyznačuje i možností nastavení světlé výšky vozu. Díky hydraulickému systému na tlumičích předních kol se může světlá výška měnit až v rozmezí 4 centimetrů, což se v našich podmínkách bude hodit třeba při přejíždění mnohdy zcela nesmyslně pojatých příčných prahů.

Bez zajímavosti není, že řízení vozu si ponechá hydraulický posilovač s třemi nastaveními tuhosti od „závodního” až po cestovní. Pro úplnost dodejme již z dřívějška známá fakta o brzdách a pneumatikách - vůz bude vybaven karbon-keramickými kotouči o průměru 400 mm vpředu a 380 mm vzadu, do nichž se budou zakousávat třmeny s šesti resp. čtyřmi pístky. Přední kola budou mít průměr 19" a pneumatiky 255/35 R19, zadní pak 335/30 R20.

Automobilka při příležitosti bližšího představení podvozku též potvrdila očekávaný fakt o veřejné premiéře vozu na takřka jarním autosalonu v Ženevě. Předpokládáme, že pár dalších detailů Aventadoru (nebo Jotě, nebo ještě úplně jinak nazvaném voze) nás Lamborghini ještě nechá tou či onou cestou poznat...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Další části nového Lamborghini se dočkaly podrobnějšího představení
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků