Lamborghini Aventador jako „zadokolka“

Další návrat ke kořenům sportovní jízdy. I tak bychom mohli začít příběh o novém projektu z dílen firmy Oakley Design.

Britská společnost Oakley Design patří k renomovaným úpravcům výkonných sportovních automobilů. Donedávna byla její práce spjata ponejvíce s produkty německé značky Porsche, ale před nedávnem se pánové z Oakley Designu pustili také do italských plnokrevníků, když připravili vlastní interpretaci stroje Ferrari 458 Italia. Nyní však připravují projekt, jenž by se mohl stát největším soustem v historii firmy Oakley Design: přestavbu supersportu Lamborghini Aventador LP700-4.

Také vozy Lamborghini se během posledních let soustředí na rozvoj asistenčních prvků, které sice umožní řízení moderního supersportu i cvičené opici, ale opravdovým řidičům jaksi ubírá potěšení z jízdy. Řeč je především o automatických převodovkách, posilovačích a artilerii elektronických soustav, ale také systémech pohonu všech kol. Proti tomuto trendu předloni postavila značka Lamborghini omezenou edici speciálů Lamborghini Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni, jež se vrátila k zadnímu náhonu. Přijata byla tehdy s nadšením a svoji dále vylepšenou adaptaci Gallardo LP 590-2 záhy přidala ladičská společnost Anderson Germany. Ale to jsme poněkud odbočili.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka od Oakley Designu vychází z novější řady Aventador a nese doplňkové označení LP760-2, z něhož je jasné, že dosahuje výkonu zvýšeného na 760 koní (559 kW) a disponuje pohonem pouze zadních kol. Nárůst výkonu jde na vrub novému programu řídicí jednotky a vylepšeným soustavám sání a výfuku, točivý moment nyní vrcholí hodnotou 745 Nm. Navíc se můžeme těšit také na citelné snížení pohotovostní hmotnosti, jen samotná demontáž náhonu přední nápravy prý ušetřila plných 85 kg.  

Dalších 30 kg uspořila výfuková titanová soustava, každý z nových ráfků (vpředu 19 a vzadu 20 palců v průměru) je pak o 1 kg lehčí než ten z výroby. Dekorační obklady karoserie, normálně z černého plastu, byly nahrazeny díly z uhlíkových kompozitů, ale jejich úloha je již spíše estetická než funkční. V rámci projektu LP760-2 vznikne jen pět celých vozů, ale většina výše zmíněných dílů bude k mání i samostatně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků