Lamborghini Aventador jako „zadokolka“

Další návrat ke kořenům sportovní jízdy. I tak bychom mohli začít příběh o novém projektu z dílen firmy Oakley Design.

Britská společnost Oakley Design patří k renomovaným úpravcům výkonných sportovních automobilů. Donedávna byla její práce spjata ponejvíce s produkty německé značky Porsche, ale před nedávnem se pánové z Oakley Designu pustili také do italských plnokrevníků, když připravili vlastní interpretaci stroje Ferrari 458 Italia. Nyní však připravují projekt, jenž by se mohl stát největším soustem v historii firmy Oakley Design: přestavbu supersportu Lamborghini Aventador LP700-4.

Také vozy Lamborghini se během posledních let soustředí na rozvoj asistenčních prvků, které sice umožní řízení moderního supersportu i cvičené opici, ale opravdovým řidičům jaksi ubírá potěšení z jízdy. Řeč je především o automatických převodovkách, posilovačích a artilerii elektronických soustav, ale také systémech pohonu všech kol. Proti tomuto trendu předloni postavila značka Lamborghini omezenou edici speciálů Lamborghini Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni, jež se vrátila k zadnímu náhonu. Přijata byla tehdy s nadšením a svoji dále vylepšenou adaptaci Gallardo LP 590-2 záhy přidala ladičská společnost Anderson Germany. Ale to jsme poněkud odbočili.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka od Oakley Designu vychází z novější řady Aventador a nese doplňkové označení LP760-2, z něhož je jasné, že dosahuje výkonu zvýšeného na 760 koní (559 kW) a disponuje pohonem pouze zadních kol. Nárůst výkonu jde na vrub novému programu řídicí jednotky a vylepšeným soustavám sání a výfuku, točivý moment nyní vrcholí hodnotou 745 Nm. Navíc se můžeme těšit také na citelné snížení pohotovostní hmotnosti, jen samotná demontáž náhonu přední nápravy prý ušetřila plných 85 kg.  

Dalších 30 kg uspořila výfuková titanová soustava, každý z nových ráfků (vpředu 19 a vzadu 20 palců v průměru) je pak o 1 kg lehčí než ten z výroby. Dekorační obklady karoserie, normálně z černého plastu, byly nahrazeny díly z uhlíkových kompozitů, ale jejich úloha je již spíše estetická než funkční. V rámci projektu LP760-2 vznikne jen pět celých vozů, ale většina výše zmíněných dílů bude k mání i samostatně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků