Lamborghini Aventador J: 700 koní bez střechy za 52 mil. Kč

Na stánku Lamborghini se v Ženevě skví prototyp otevřeného supersportu nabízený za astronomickou sumu…
Seznam kapitol
  1. Lamborghini Aventador J
  2. Fotogalerie

Ačkoli stránky novin v souvislosti s probíhajícím autosalonem v Ženevě opanovala nová vlajková loď z Maranella v podobě modelu Ferrari F12berlinetta, úhlavní soupeř nepřijel s prázdnýma rukama: špičková značka koncernu VW Group představila plně provozuschopný prototyp Lamborghini Aventador J.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lamborghini Aventador J, údajně "nejradikálnější otevřené Lamborghini v dějinách"

Ačkoli značka Lamborghini v současnosti disponuje pouhými dvěma modelovými řadami Gallardo a Aventador, přesto dokáže překvapit. Horká novinka vychází ze standardního modelu Lamborghini Aventador LP700-4, nese decentní označení Aventador J a její šťastný majitel bude znám na konci ženevské výstavy.

Ferrari F12berlinetta: návrat k tradicím

Ferrari F12berlinetta: návrat k tradicím

Doplňkové označení tohoto Aventadoru údajně odkazuje na přílohu „J“ předpisů FIA, jež specifikuje parametry závodních automobilů v konkrétních kategoriích. Novinka vyniká otevřenou karoserií typu speedster, jež při přestavbě ze standardního kupé přišla nejen o střechu a čelní sklo, ale zároveň prošla řadou náročných úprav celého skeletu vyrobeného z uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aventador J: prototyp pouze pro vyvolené 

Zvenčí Aventador J vypadá, že se standardním Aventadorem nemá společný jediný díl karoserie, a tak to ve skutečnosti také je. Tento prototyp je 4 890 mm dlouhý, 2 030 mm široký a pouze 1 110 mm vysoký a odstranění řady komfortních prvků v podobě navigace či klimatizace přispělo k omezení pohotovostní hmotnosti na 1 575 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aventador J má exkluzivní karoserii s upraveným skeletem z uhlíkových kompozitů...

Vzhledem k tomu, že tento prototyp bude stát nového majitele přes 2 mil. Eur, je možná poněkud smutným zjištěním, že před zadní nápravou uložená pohonná jednotka v podobě dvanáctiválce s objemem 6,5 l a výkonem 700 koní (515 kW) zůstala beze změn převzata z výchozího Aventadoru LP700-4.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
... nicméně výkonové parametry pohonné jednotky se nezměnily
 

Při živé premiéře Lamborghini Aventador J v Ženevě vůz na pódium přivezl nejvyšší muž značky Lamborghini Stephan Winkelmann, který pak při své průvodní řeči kromě jiného poznamenal: „Nové Lamborghini Aventador J je tím neradikálnějším otevřeným vozem, jaký kdy Lamborghini vyrobilo. (…) Aventador J dokazuje, že i přes stále přísnější pravidla z oficiálních míst dokáže Lamborghini stále plnit sny svých zákazníků.“ 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lamborghini Aventador J
  2. Fotogalerie

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků