Lamborghini Aventador J: 700 koní bez střechy za 52 mil. Kč

Na stánku Lamborghini se v Ženevě skví prototyp otevřeného supersportu nabízený za astronomickou sumu…
Seznam kapitol
  1. Lamborghini Aventador J
  2. Fotogalerie

Ačkoli stránky novin v souvislosti s probíhajícím autosalonem v Ženevě opanovala nová vlajková loď z Maranella v podobě modelu Ferrari F12berlinetta, úhlavní soupeř nepřijel s prázdnýma rukama: špičková značka koncernu VW Group představila plně provozuschopný prototyp Lamborghini Aventador J.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lamborghini Aventador J, údajně "nejradikálnější otevřené Lamborghini v dějinách"

Ačkoli značka Lamborghini v současnosti disponuje pouhými dvěma modelovými řadami Gallardo a Aventador, přesto dokáže překvapit. Horká novinka vychází ze standardního modelu Lamborghini Aventador LP700-4, nese decentní označení Aventador J a její šťastný majitel bude znám na konci ženevské výstavy.

Zajímavosti | Video | Technika | Sportovní auta | Kupé | Premiéry | Palivo | Ferrari

Ferrari F12berlinetta: návrat k tradicím

Doplňkové označení tohoto Aventadoru údajně odkazuje na přílohu „J“ předpisů FIA, jež specifikuje parametry závodních automobilů v konkrétních kategoriích. Novinka vyniká otevřenou karoserií typu speedster, jež při přestavbě ze standardního kupé přišla nejen o střechu a čelní sklo, ale zároveň prošla řadou náročných úprav celého skeletu vyrobeného z uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aventador J: prototyp pouze pro vyvolené 

Zvenčí Aventador J vypadá, že se standardním Aventadorem nemá společný jediný díl karoserie, a tak to ve skutečnosti také je. Tento prototyp je 4 890 mm dlouhý, 2 030 mm široký a pouze 1 110 mm vysoký a odstranění řady komfortních prvků v podobě navigace či klimatizace přispělo k omezení pohotovostní hmotnosti na 1 575 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aventador J má exkluzivní karoserii s upraveným skeletem z uhlíkových kompozitů...

Vzhledem k tomu, že tento prototyp bude stát nového majitele přes 2 mil. Eur, je možná poněkud smutným zjištěním, že před zadní nápravou uložená pohonná jednotka v podobě dvanáctiválce s objemem 6,5 l a výkonem 700 koní (515 kW) zůstala beze změn převzata z výchozího Aventadoru LP700-4.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
... nicméně výkonové parametry pohonné jednotky se nezměnily
 

Při živé premiéře Lamborghini Aventador J v Ženevě vůz na pódium přivezl nejvyšší muž značky Lamborghini Stephan Winkelmann, který pak při své průvodní řeči kromě jiného poznamenal: „Nové Lamborghini Aventador J je tím neradikálnějším otevřeným vozem, jaký kdy Lamborghini vyrobilo. (…) Aventador J dokazuje, že i přes stále přísnější pravidla z oficiálních míst dokáže Lamborghini stále plnit sny svých zákazníků.“ 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lamborghini Aventador J
  2. Fotogalerie
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků