Lambo Gallardo Spyder: býčí odpověď na otevřené F430

Italská sportovní automobilka přivezla do Frankfutu otevřenou verzi Gallarda. Spyderu předcházel koncept Piton, který Lamborghini představilo na jarním ženevském autosalónu. Kabriolet se technicky příliš neliší od kupé, ale kvůli bezpečnosti má Spyder pevnější rám čelního skla a ochranný systém posádky při převrácení vozu. Hlavním rozdílem je pochopitelně střecha, u kabrioletu je elektronicky ovládaná pomocí tlačítek na přístrojové desce. Plátená střecha se po aktivaci složí během 20 sekund.

Technické specifikace vozu si přebírají řadu prvků z Gallarda ve verzi SE (Special Edition). Před zadní nápravou se ukrývá vidlicový desetiválec o objemu 5.0 l, který bude naladěn na 383 kW (520 k) při 8 000 ot/min, což je o 15 kW/20 k více než standardní verze.  Díky modifikované šestirychlostní převodovce, kde bude prvních pět stupňů kratších, se přiostří dynamika vozu a Gallardo Spyder vystřelí z klidu na stovku za rovné 4,3 s.  Nejvyšší rychlost se posune o 6 km/h na hranici 314 km/h. Lamborghini předpokládá, že prodej kabrioletu bude atakovat hranici 4 000 vozů za rok.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 26 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků