LaFerrari si mohou koupit jen ti, kdo dokázali, že si ho zaslouží

Chtěli byste nejrychlejší, nejdražší a nejexkluzivnější model Ferrari? Mít peníze nestačí, pokud nejste na seznamu vyvolených.

LaFerrari je nejrychlejší silniční Ferrari všech dob. Hybridní supersport poháněný kombinací vidlicového dvanáctiválce 6,2 l a elektromotoru dosahuje kombinovaného výkonu 963 koní, z nuly na 300 km/h zrychlí za 15 sekund a stojí milion eur. Bez DPH a dalších místních daní.

Jakkoliv fascinující jsou vzhled, technika i parametry vozu, snad nejpozoruhodnějším aspektem LaFerrari je způsob, jakým se toto exkluzivní zboží prodává.

Ženevský král? Jednoznačně LaFerrari

Ženevský král? Jednoznačně LaFerrari

Nezasvěcený čtenář by si mohl představovat, že stačí přiletět k dealerovi Ferrari ve své helikoptéře, vytáhnout z brilianty posázené portmonky dva miliony eur (přece byste neškudlili na příplatkové výbavě) a prodejce se přetrhne, aby vám vyšel vstříc. Takhle to ale nefunguje. Pro zájemce o LaFerrari okřídlené heslo „náš zákazník, náš pán“ v jistém smyslu neplatí.

Klíčem je exkluzivita. Ferrari mistrně ovládá umění udržování převisu poptávky nad nabídkou. LaFerrari vznikne v počtu 499 kusů, což automobilce z Maranella umožňuje držet si zákazníky od těla a udělat z výběru „vyvolených“ pozoruhodné divadlo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekCelá série LaFerrari byla už rozebrána. Vývoj nicméně stále probíhá a první vozy se tak dostanou ke svým zákazníkům nejspíš až během roku 2014. 

Pouze pro nejvěrnější

Některá média před časem citovala zprávu, podle které bylo pro zařazení na čekací listinu zapotřebí vlastnit nejméně pět jiných Ferrari. To je ovšem nezbytné minimum, nikoliv dostačující podmínka. Museli jste také koupit všechny nové modely uvedené za posledních deset let včetně speciálních sérií. Takže například 430 Scuderia z roku 2007 se nepočítá, pokud jste o dva roky později nekoupili i Scuderii Spider 16M.

Druhý vůz zdarma!

Každý majitel LaFerrari obdrží i model svého vozu v měřítku 1:8, vyvedený do těch nejpodrobnějších detailů od barevné kombinace po zvolený vzor švů na sedadlech.

Nepodařilo se nám zjistit, od kterého roku se těch deset let počítalo. (Proces výběru zákazníků byl zahájen dlouho před zveřejněním prvních konkrétních informací o LaFerrari.) Orientačně se ale mohlo jednat o patnáct až sedmnáct aut v cenovém rozpětí 4,5 až 9 milionů korun.

A víte, co je na tom nejlepší? Splnění těchto podmínek vám zajistilo nikoliv místo v pořadníku, ale pouze šanci se na něj dostat!

Ferrari všechny zájemce důkladně prověřovalo a bralo v úvahu faktory jako pověst klienta, jeho společenské postavení a úroveň vztahů s automobilkou.

Video: Fernando Alonso za volantem LaFerrari

Video: Fernando Alonso za volantem LaFerrari

Svoje šance jste mohli pojistit drobným projevem zdvořilosti, například účastí v programu klientského závodění Corse Clienti nebo pořízením staršího monopostu F1 přímo od Ferrari. Údajně jediný stoprocentně jistý způsob, jak si místo na listině čekatelů zajistit, bylo vlastnictví okruhových speciálů FXX nebo 599XX. A když se vaše jméno na pořadníku ocitlo?

Pozvání na oběd

Pak jste jednoho dne – dlouhé měsíce předtím, než kdokoliv mimo automobilku viděl byť i jen první fotografii LaFerrari – našli v poště pozvánku na osobní návštěvu továrny v Maranellu. Představili vám auto, seznámili vás s možnostmi individualizace, vysvětlili jeho techniku a parametry. Následoval oběd, na který vás do své soukromé pracovny pozval Luca di Montezemolo osobně.

Nejdražší auto všech dob je Ferrari 250 GTO, kupec za něj dal miliardu

Nejdražší auto všech dob je Ferrari 250 GTO, kupec za něj dal miliardu

Povídali jste si s ním o všem možném, popíjeli znamenité víno a vychutnávali italskou kuchyni v její nejlepší podobě. A to bylo všechno. Skoro. Ve vhodném okamžiku, možná při čekání na dezert, se vás di Montezemolo nenuceně zeptal, jestli si budete přát podepsat objednávku. Gratulujeme, právě jste získali právo utratit nejméně milion eur.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

23.  11.  2017 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků