Lada začíná prodávat auta s osekanou bezpečnostní výbavou. Granta Classic 22 je dostupná, ale ne moc bezpečná

79 komentářů

Kuk Vykuk
22. června • 14:14

Kupte se výdobytek russáckýho fašistickýho diktátorskýho režimu z Kremlu. Bude se vám v tom moc líbit a můžete si bez airbagu zahrát i hru o přežití…

J. frpm SVKstan
20. června • 20:59

Nový VAZ 2109...
https://youtu.be/FprS5DJnfF0...
Načo sú im autá, keď nemaju cesty...
https://youtu.be/EOFiqAZjkhE...
Vojnový zločinec z Kremľa Putler prehral.

Thomas
20. června • 19:13

Mohli tomu dát aspoň raketovej motor, aby to jelo :-DLoni jsem jel s Ladou Niva pickup 2016, po třech dnech jsem vracel šéfovi klíčky, s tím, že tímhle šrotem už v životě nikam nejedu. TAK hlučné a nepohodlné auto jsem v životě neřídil. Bez špuntů do uší mě po půlhodinové jízdě dvě hodiny hučelo v hlavě, o nějaké ergonomii v interiéru se nelze bavit, třeba ovládání vyhřívání sedaček je někde u holení / lýtek... A uvnitř to smrdělo úplně stejně jak žigulik před 30 lety. Ale vypadalo to cool, na první pohled

julo19
21. června • 8:10

presne tak, mám rusofilného suseda kúpil v priebehu roka dve nové, neviem či trpí sebapoškodzovaním, desný šrot. A tá kvalita spracovania čo kus to iná nekvalita špáry od 0,05 mm do 3 cm na každej strane iná, tam kde by sa vdaka presnosti výroby došlo ku kontaktu plech na plech je vlepená guma, tesnenia dopasované orezávacím nožom atď

OnlyTruth
20. června • 13:55

back to the future... ale nevadi , tentokrat najlahsi model Lady nemoze konkurovat svojim najpriamejsim konkurentom a to je skoda fabia/scala/kamiq alebo dacia sandero.. tie airbagy a abs by sa slusilo mat .. ale vsak keby nie je VW ani skoda by nemala tieto vymozenosti.

homer
20. června • 15:07

Lada je konkurentem Škody možná na Slovensku kde si nevydelate ani na novej fúrik, tady si v Evropě.

OnlyTruth
20. června • 16:43

to si velmi globalne opisal :-D ako keby CZ a SK bol nejaky rozdiel.. ale chapem niektory ludia su obmedzeny a podla toho sudia kto je z akeho statu

homer
20. června • 17:24

Tak tady netrep také chujoviny že Škoda a Lada su z jedneho vreca. A rozdíl mezi CZ a SK je asi 1500 let historie: civilizace vs. prales.

20. června • 17:51

No nevím, kde ta civilizace byla dřív... Historicky vzato je východní osídlení první (Moravské a Nitranské knížectví).
A tvé chování tu civilizaci taky dost popírá.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
20. června • 18:36

Poddunají určitě bylo osídlené dřív než ceska kotlina ale rozhodně ne slovákama.

OnlyTruth
20. června • 19:21

ty si urcite z nejakeho stareho kralovskeho rodu, ze sa tu osocujes nad nami ostatnymi obycajnymi ludmi :-D ako fakt iq nikde... mudrujes tu o historii co si cital na FB alebo pocul v krcme :-D

homer
21. června • 9:28

Reagoval jsem na tu tvoji blbost CZ a SK jedno jsou. Stejná hovadina jako CZ a ÖR nejsou jedno jenom proto že pár let byly jeden stát.

OnlyTruth
21. června • 10:28

je to to iste , a nikto neni nic extra :-D tak sa ukuldni

homer
21. června • 14:01

To vždycky mysli ti co se chtěj rovnat. Rozdíl není vidět na první pohled je ukrytej v hlavach.

OnlyTruth
22. června • 10:38

v tvojej je nieco vtipne ukryte :-D

homer
22. června • 15:57

Alespoň ze mě nepadají takový perly jakože Lada a Škoda má stejný zákazníky.

OnlyTruth
22. června • 18:12

vidaval som vela sluzobnych skodoviek ci oktavii ci superb a ta kvalita je biedna, pouzite plasty su ako v lade.. ale asi som ta urazil lebo lada/skoda je tvoja cielovka , preto ten hnev

20. června • 18:59

Panejo, ty jsi fakt kretének.

ACE
20. června • 10:10

Dosti lidem by to bylo jedno, co to má za výbavu, brali by to když to bude za babku, někam to dojede,nebude do toho pršet a v zimě to zatopí. Beztak spousta z tzv. bezpečnostní výbavy je nesmysl, co má auta jenom prodražit.

20. června • 11:14

Možná kdyby to stálo tak sto tisíc, ale ne za přepočtených skoro třista. Za to jsou i u nás auta konstrukčně i výbavou o dvě generace novější. Granta je na trhu od roku 2011, vývojově je ale mnohem starší.
A jestli airbagy a ABS jsou věci, které mají auta "jen prodražit"... Fakt kvalitní myšlenka.

Nojono
20. června • 11:54

Tak od ACE snad kvalitní myšlenky nečekáš....

ACE
20. června • 12:17

To víš vy do 90ky to nepoberete.

Praktické auto
20. června • 10:29

Nejhorší je takže tohle je už na svoji NEvybavu vysokou cenu. Je to prostě produkt snakci, ale zas je to taky první "rychlá" reakce. Uvidíme co ještě vymyslí:). Na druhou stranu kdyby na Škodu padly sankce tak by nejspíš nevyrobila ani tohle jak jsme provázání se vším. Oni mají výhodu že ten základní model který může jezdit i bez toho všeho stále ve výrobě;).

ACE
20. června • 10:41

Souhlas, je mi jasný, že by rádi jezdili v lepším a modernějším,ale jejich pružnost a přizpůsobivost a to jak dokáží reagovat na konkrétní podmínky a realitu je minimálně poučná.

indy35
20. června • 11:37

Žiadna prispôsobivosť to nie je, to je na hulváta aké diely nemajú také tam nedajú a radšej štát zmení predpisy. Aj tak je len o 10 % lacnejšie takže neviem akú dostupnosť tu ospevujete, na to že to nemá ani tú najzákladnejšiu výbavu je to stále dosť. A zistili to už aj Rusi , Putin im nariadil rokovať s dodávateľmi o znížení ceny. Tie shity idú nasilu kupovať štátne zložky.

ACE
20. června • 12:16

Nepochopils to, není to žádné opěvování, ale schopnost reagovat. Vem si takovou EU posledních 10 let tlačí hlava nehlava do čísttých zdrojů a s tím spojené závislosti na Ruském plynu, už už se měl otevřít další plynovod (nic proti tomu), američani pokud si vzpomínáte, už dávno řekli že je to proti jejich zájmům a že zařídí aby se neotevřel, není to divný? Vzniká konflikt na východě a EU zase něco vyhlásí, že nebudeme brát z Ruska nic a odborníci se hroutí, protože ví že je to naprostá kravina. Tak se nabízí otázka, proč vedení EU jedná jak jedná a případně kdo řídí vedeni EU

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
20. června • 12:36

Á, pán je mistr konspirací, tak to je hned jasné. :-D :-D
Nehledě na fakt, že nikdo se nehroutí, protože EU naopak dala všemu dost dlouhý časový rámec na změnu.

indy35
20. června • 12:48

A vraj kto riadi EU, no asi Kambodžania , voľby do EU ako keby neboli, asi pán nepostrehol, a vedenie EU volia poslanci , aj naši, práveže v EU je až príliš veľká demokracia a všetko sa prijíma konsenzom všetkých krajín. Ale niekto asi rozmýšľa ako Putin že o všetkom rozhoduje jeden človek.

ACE
20. června • 14:31

Někomu to holt bude trvat trošku déle, ale neboj nebude to tak dlouho trvat.

Alda
20. června • 12:31

Spíš je divné, jak se může někdo Russáka zastávat. To je divné.

ACE
20. června • 14:29

Je velký rozdíl se zastávat a poučit se, poučit se dá i od nepřítele. Příklad je třeba Izrael který převzal mnoho od Německa a najmul i jejich instruktory nebo agenty, viz. třeba Otto Skorzeny. Pro tebe divné, ale v pohledu do historie to využívají všichni co používají současně i hlavu. V poslední době populární soutěž v hysterických nadávkách na nepřítele jsou sice krásné, ale celkem na nic.

Mirek
20. června • 17:08

Kdyby dokázali udělat nějakou alternativu k tomu, o co v autech přišli, tak by to poučné bylo. Ale udělat z auta žebřiňák, tedy poučné není. Takhle jednoduše může postupovat i Škoda a ostatní automobilky, když nejsou čipy. Nebo si myslíš, že je nějak extra složité vyhodit elektroniku a startovat klikou? Namontovat švihadla do všeho, základní světla... je jednodušší, než mít více variant výbavy.

20. června • 14:52

Na téhle situaci opravdu nevidím nic k poučení. Že lepí na koleně šrot, který sotva udrží v sériové výrobě, to je nějaká "výhoda"? Sotva začali, hned zase měli odstávky, a to takhle bude pořád, protože sami neumí vyrobit ani šroubek. Takhle prostě lepí z toho, co jim zbylo na skladě, ale až vyžerou sklady, nebude nic dál.
Číňani na ně kašlou, Korejci na ně taky kašlou. Nějak nevidím jediný důvod, proč Rusům tleskat a učit se.

20. června • 12:37

Lidí, kteří si myslí, že by ruský vstup na naše území byl to nejlepší pro budoucnost, je v naší zemi plno. Bohužel, stále tu přežívá duch komunistického pravěku...

indy35
20. června • 12:24

Schopnosť reagovať ? Nevyrábali 3 mesiace žiadne auto ! Zo 6 modelových rád vyrábajú len jedno aj to je na zaplakanie a nie ako produkt svetovej veľmoci. Je mi ťa úprimne ľúto že vo svojom príspevku niekde neuvádzaš , asi si nepostrehol, že vojensky napadli iný štát, a to je hlavný dôvod všetkého. Ináč by doteraz s nimi Renault obchodoval !

Praktické auto
20. června • 10:46

No snad to nebudeme brzo potřebovat. Trochu se obávám kubánského scénáře s přechodem na elektromobilitu, ale to se tu moc nehodí říkat;) fanoušci Ev jsou tu často dost agresivní;). Stejně jako to že škoda se stále brání být dacii koncernu VW a přitom by to bylo dle mého názoru to nejlepší co by mohl koncern udělat.

Hulk
20. června • 12:49

Naopak by to bylo to nejhorší co by mohl koncern udělat. Vyrábět primitivní levná auta znamená minimální marže, tudíž prudké snížení zisků pro Škodu (stačí se podívat do výročních zpráv Škody a Dacie a zjistit si kolikrát vyšší jsou zisky Škody než Dacie) potažmo daleko nižší odvody na daních do českého rozpočtu, nižší atraktivita jakožto zaměstnavatele pro vysokoškolsky vzdělané lidi a naopak ještě větší zaměstnanost pro agenturní lopaty z okolních zemí (které jen zvyšují kriminalitu v ČR). Takže platí jednoduchá úměra, čím složitější a dražší výrobky tím lépe pro tento stát a naopak, primitivní montovny starých křápů co vymysleli někde v Evropě před 20 roky tím hůř.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Praktické auto
20. června • 18:31

Ano když jste tvůrcem té technologie tak to obecně celkem plati, škoda ve většině případů tak jako Dacia chodí do skladu VW pro díly a natáhne karoserií aby vytvořila vlastní třídu. U květnu závěrky nejde moc srovnávat protože Dacia je lokální značka pro Evropu a má mnohem menší paletu, ale taky pro koncern plní jinou roli, kterou už škoda pomalu nezvládá. Je zajímavé že tak nekvalitní produkt jako Sandero iii má takový úspěch na západě;) kde je náročnější trh. Daně pro stát jsou dost jiná otázka, bavíme se to o tom co měl udělat koncern. Nevšiml sem si že by hlavním cílem koncernu VW bylo podpořit český rozpočet.

20. června • 18:58

Ty sis toho nevšiml...

Praktické auto
20. června • 19:39

Tak to je VW evidentně ještě socialistictejsi firma než sem myslel;)

20. června • 21:29

Asi proto, že jsi vůbec nemyslel. Čím bys taky mohl?

Praktické auto
20. června • 21:53

Tak teď už víme proč se neshodnem když jste socialista ;)

21. června • 11:12

Neshodneme se, protože jsi hloupý idiot, a s těmi se neshodnu nikdy.

Praktické auto
21. června • 11:50

Jo musí to být námaha vymyslet tak plodné "argumenty".

20. června • 11:11

A proč by takovou chudou značkou nemohl být třetiřadý Seat? Stejně se do toho španělského bordelu jen lijou prachy a užitek mizivý. Polovinu produkce jim vyrábí ostatní, a oni si na to jen lepí svoje odznáčky.
A ještě ke všemu, když se Škoda za ty ceny, které chce, stále velmi dobře prodává. Jen totální debil by takovou značku pohřbil do podoby laciného krámu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Praktické auto
20. června • 13:09

Třeba proto že škodu koupili jako rodinná praktická auta a Seat pro vytvořeni emotivní značky, na první pokus se to nepovedlo a tak zkouší cupru. Ale obecně kanalizovat si téměř identické modely a pak si stěžovat je nesmysl. Kdyby škoda byla znatelně levnější a s trochu jednodušší zaplacenou technikou tak jim přinese víc nových zákazníků jako to bylo dříve, teď už jim prakticky jen pretahujes z VW a snižuje marže. Renault na dacii dost slušně vydělává a VW roky sní jak bude mít něco takového ale nemá odvahu. V Číně si na to musel založit novou značku Jetta. Přitom v Evropě by poptávka byla jak ukazuje Dacia a i pro Indii Rusko a činu by to bylo zajímavější než jak se prezentuje škoda dnes. Proč v Číně tolik padla zatímco Jetta roste??????

20. června • 14:49

Ne, takhle to opravdu nefunguje. Pokud už je Škoda zavedená jako standardní mainstream, změnou na levnou značku spoustu zákazníků naopak ztratí, protože jsou zvyklí na určitou kvalitu, výbavu a úroveň.
Zavést novou levnou značku by mělo smysl, stejně tak by mělo smysl nechat jen jednu z dvojice Seat-Cupra. Ale ne odepsat skvěle prodávanou Škodu.
A Čínu do toho vůbec netahej, čínské modely nemají s Evropou mnoho společného, nehledě na to, že čínské prodeje jsou věcí momentálních politických nálad, nikoli kvality. V Indii, které je politika u prdele, se Škodě skvěle daří, jak je to možné?

Praktické auto
20. června • 17:24

1) ano teď je prakticky pozdě VW měl udržet identitu škody jako praktické rodinné auto již dříve teď už tuhle roli přerostla. Ale v o to těžší situaci brzo bude. Škoda padá daleko rychleji než trh a to i s odečtením Ruska a Číny čistě na hlavním místě v Evropě
2) škoda usilovala o 1,5 mil vozů ročně a k tomu činu dost potřebovala a tam už není konkurenceschopná nižší střední třídu si Číňani umí udělat sami a na prémii škoda nemá. Takze brzo olíznou úplné dno a stáhnou se.
3) Indie je plivnutí do vody cca 23 tis. Aut za loňský rok nic nezachrání a to ještě pro Indii vyvíjí specifické modely. V Číně dřív prodávala cca 350 tisíc!!

20. června • 17:45

Jenže "praktické rodinné auto" se nerovná oholená a lacině vyrobená socka á la Dacia. Ale chápu, neumíš překročit svůj stín chudého pohledu.

Praktické auto
20. června • 17:51

Ji až prekrocite sto lháře viz článek o aygo ;) tak se mužem normálně bavit;). Ono i mezi škodou a dacii by byl prostor který vyplňuje třeba hyundai s i30 ;) ale to byste musel přemýšlet jinak než jako namyšlený hlupák a lhář;)

20. června • 18:58

S tebou se normálně bavit nedá, když tomu nerozumíš. Takové drobné rozdíly, jako výdělečnost Škody vůči stěží udržitelné nule Dacie, to ti uniká. Jsi idiot na věčné časy.

Praktické auto
20. června • 19:43

No jasně když vám někdo vyvrátí vaše lži důkazy tak je to pak těžké se bavit to chápu ;) možná zkuste něco méně náročného abyste se u toho tolik neodkopal ;) uvidíme jak rychle škoda bez změny strategie bude padat dál protože jen nedostatkem chipů její problémy vysvětlit nezle stejně jako u VW, prost poslední golf se moc do vkusu a potřeb zákazníků netrefil ;) ale dal si myslíte že vše je růžové a že se dá vše zachránit zdražováním ;) v ČR to lidem dochází pomaleji ale i když je škoda tady dominantní tak cr ji nespasil a neuživí.

20. června • 21:28

Když nemáš ani přehled o tom, jak si cenově stojí Škoda vůči ostatním mainstreamovým značkám, není vůbec smysluplné s tebou diskutovat. Sice možná zdražuje, ale ostatní ještě více, takže... o čem se tu snažíš se mnou bavit, hňupíčku?

Praktické auto
20. června • 21:52

Jasný i30 kombi za 430 už v pěkné výbavě a motorem 1.5 , 4 válec co by mohl přežít tříválec TSI ;) co na to kontruje škoda? 559 tisíc za základní Octavii combi ;). Ale těšíme to že škoda v prodejcích padá ;) a to SOU prostě reálná čísla a výrazně vyšší než pád trhu a nejde jen o chipy. Kdyby se škoda nechávala macešsky a nesnažila by se drát stále výš tak by ji i fandil, ale kdo chce kam ..... Poslední smysluplnou škodu odsoudili k zániku (fabii combi) mýval jsem ji a dávalo to celkem smysl. A oni ji zařízení i když mohli být poslední na trhu s malým combi. Pro Indy vyvinou samostatne modely a stejně tam napříč modely prodáji 24 tis aut a tady zaříznou fabii combi??? Uvidíme jak je uživí enyaq;)

21. června • 11:12

Zatím se ta patnáctistovka stěží mohla ukázat, takže kecy o přežívání jsou opravdu jen zbožné přání, chudáčku.
No jo, je na tobě ta chudoba strašně vidět, když "smysluplné" auto vidíš Fabii combi. Myslíš, že to auto bylo udržitelné (mimochodem, stále se prodává a ještě nějakou dobu bude)? Asi sotva, že?
A o Enyaq se neboj, i když o tom si můžeš nechat jen zdát.

Mirek
21. června • 16:16

Ty jsi dobrý mudrc. Fabii kombi zařízli, neboť potřebovali prodávat Kamiq, ze kterého je při dnešní módě SUV větší vývar. Navíc ani ta Scala netrhala žádné rekordy a měli strach, že by se stala neprodejnou. Je jednodušší zaříznout něco, do čeho se ještě neinvestovalo, než něco, co sežralo hromadu peněz, aby se to do výroby dostalo. Fabia kombi by se rozhodně prodávala lépe, než Fabia HB a dost možná i než ten Kamiq se Scalou dohromady. Nějak zrovna moc často Kamiq na cestách nevidím. A navíc, přece nezaříznou Scalu, nafouknutou Fabii, o které Škoda tvrdila, že je to Octavia hatchback.

Praktické auto
21. června • 11:49

Tak 4 válcová atmosféra má už z define větší šanci na delší životnost;) ale to chce trochu tech technickych znalosti;). Fabii combi beru za smyslupne auto protože vyhoví jak mladému člověku/ páru/ pak ještě s jedním dítětem. Pokud tito lidé mají peníze na nove auto tak za mě buďme rádi že to tak je a už to vyžaduje pri pořizování bydlení a dalších výdajích dost vysoké příjmy. Taky to bylo dost oblibene auto firem pro obchodní zástupce. Zajímalo by mě od jakého příjmu tedy dle vás začíná ta chudoba (a pokud se do vašich měřítek vejdu moc rád to přiznám s tím že pro normální lidi platí že chudoba cti netratí, ale to je tezke vysvětlit arogantním jedincům). Předem díky za uvedení nějaké konkrétní výše platu kde začíná chudoba;)

emkejx
20. června • 12:30

Seat ide i tak uz do kytek, a coskoro ho mozno pohli Formentor, len sa to este spanieli boja povedat nahlas.

emkejx
21. června • 9:11

*Cupra, pardon nie Formentor, nechal som sa uniest

emkejx
20. června • 9:58

spredu tvary Outlander, ale Mitsubishi to neni, sedadla a operky hlavy ale myslivec to neni. Nablizkany lak, chromove doplnky ale princezna to neni jasny pane!

indy35
20. června • 9:16

Vyrábajú, ale čo: bez airbagov, ABS, ESP, imobilizéra, napinačov pásov, motor nemá žiadnu elektronickú riadiacu jednotku, pod kapotou len kus liatiny ako v tanku, má to reproduktory ale rádio to nemá, namiesto toho diera v prístrojovke, bez klimatizácie, a žiadne zvukové izolácie proste otras, sám som prekvapený akí sú nemohúci bez Renaultu. Tento "zázrak" techniky žiadny rusofil v EU neprihlási do evidencie aj keby to sem doviezol. A nadutí Rusi nechcú ani číňanov preto začali vyrábať toto hovno.

jogurt
20. června • 11:52

Může to ve Švédsku přihlásit jako buggy a dunovku na švédských číslech už v EU přeregistrovat půjde :-D

Honza
20. června • 9:02

Na Autofóru lze čekat oslavný článek.

Kuk Vykuk
22. června • 14:17

Kokotforum své vypatlané čtenáře nezklame.

jogurt
20. června • 11:51

PJanda už na něm jistě usilovně maká

jogurt
20. června • 8:45

vyrábět denacifikovaný shit, co "se může stát konkurentem ojetých vozů", to je v roce 2022 fakt terno

smějící se bestie 2
20. června • 11:58

Řekl bych, že je dost lidí, kteří se obejdou bez těch všech současných " činčurádiček ", z nichž mnohé vlastně odvádějí pozornost od samotného řízení.
Pár čipů kolem motoru/ekologie to ano. Ale abych musel kvůli výměně kterékoliv žárovky do servisu - to ne.

20. června • 12:06

Výměna žárovky v servisu? To už dnes nedělá ani Ford, který tím byl proslavený...

Nojono
20. června • 12:08

Rencek pořád ano. A protože tohle je 30 let starý rencek, navíc RuSS nic nevymyslí, tak to má taky.

20. června • 12:33

Renaulta jsem měl, žárovky jsem si měnil sám. U Dacií taky bez problémů, a tohle má konstrukčně blíž k Daciím a staré Thalii, kde se žárovky měnily asi minutu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Nojono
20. června • 15:43

Zato Modus, Scénic a další, to je zážitek. Nárazník dolů, světlomet ven, vyměnit žárovku, vše zase zpět a seřídit.

20. června • 16:16

Modus? To se divím, konstrukčně je to Clio, kde to šlo krásně.
Jo, taková Laguna, to bylo rodeo. A nebo Mégane, kde se sundavalo kolo, a žárovka měnila dírou v podběhu.
U Fordů jsi rozebral půl auta, aby ses vůbec dostal ke světlům.
Každopádně u nových aut už to není potřeba, jde to zase snadno. A nebo už jsou LED.

Shimi
20. června • 17:55

Naopak, u Focusu II to bylo řešeno naprosto geniálně. Světlomet měl centrální šroub, ten se vyšrouboval, potom se pouze vycvakly dvě zarážky a celý světlomet se vysunul z blatníku ven. Potom už stačilo odpojit konektor a bylo hotovo, "práce" max. na dvě minuty.

20. června • 18:57

U Fusionu jsem rozebíral půl auta. A první Focus taky nebyl žádný zázrak.

Thargas
21. června • 10:28

Proboha co je to za kec? Manželka má Fusiona z 2007 a žárovka se mění za 3 minuty. Vyndá nádržka...

ACE
21. června • 12:40

No tak on neříká že normální člověk to nevymění za 3 minuty, on jen říká že on s jeho inteligencí při tom rozebral půl auta a čemuž se vůbec nedivím

smějící se bestie 2
20. června • 18:26

Takhle to občas bývá u náklaďáků, " kozlů "/tahač návěsů.

Nojono
20. června • 17:39

JJ, Modus celý nárazník. Ten nemá ani ty vrátka v podběhu.

Nojono
20. června • 11:55

Renault Thalia už dávno nebyl prodejný ani v rodném Turecku, tak v RuSSku to po ořezání bude hit

Doporučujeme

Články odjinud