Lada VFTS 1.6 má 175 koní a je na prodej. Stojí půl milionu korun

Možná vás po přečtení článku o novém a mimochodem skvělém Focusu RS napadlo, že by vlastně vůbec nebylo špatné nějaké to sportovní auto si pořídit. Jenže RS je už moc drahé a přece jen by to chtělo něco, co drifutje jednodušeji? Pak tu máme celkem zajímavé řešení. Starou Ladu z roku 1986 za zhruba půl milionu korun.

Další Lada prošla radikálním tuningem. Výsledek? 400 koní

Další Lada prošla radikálním tuningem. Výsledek? 400 koní

Samozřejmě nejde o sériový vůz. Tento exemplář označený jako Lada 1.6 VFTS je závodní speciál, který byl dokončen v prosinci minulého roku a který si jen tak na zkoušku zajel jednu malou rallye. Teď je na prodej.

Auto je přepracované úplně celé. Motor má sice objem 1,6 litru, ale dostal nové písty, ojnice, vačky, vačkovou hřídel, odlehčený setrvačník, vylepšený systém zapalování, nerezový výfuk a tak dále. Výsledek nabídne 129 kW (175 k) dostupných při 8500 ot./min. Čtyřválec je spojen s pětistupňovou převodovkou a zadní náprava dostala samosvorný diferenciál.

A Žiguli s motorem ze Subaru WRX STI jste už viděli?

A Žiguli s motorem ze Subaru WRX STI jste už viděli?

Došlo také na řádně vylepšený podvozek, ochrannou klec v interiéru nebo karbonovou kapotu a víko kufru. Vůz je k dispozici v Maďarsku a prodávající si jej cení na 19 500 eur, což je v přepočtu necelých 530 000 Kč. A pokud byste chtěli tuto Ladu s jinou specifikací, není problém objednat si úplně nové auto, které vám bude postaveno přímo na míru. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků