Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Po sedanu, kombi, a oplastovaném praktičtějším provedení SW Cross je nová Lada Vesta Cross čtvrtou verzí do party jednoho z nejoblíbenějších modelů na ruském trhu.

Lada do toho v posledních letech pořádně šlape a jak se zdá, úsilí se jí vyplácí. Nabídku modelů už netvoří pouze „předpotopní“ modely Kalina, Granta, či legendární Niva (nyní Lada 4x4), ale také už na první pohled velice atraktivní Vesta a neméně zajímavý crossover X-Ray.

Zatímco Vestu si na našem trhu můžete bez problémů zakoupit, a dokonce dostanete i plnou záruku, na X-Ray si budeme muset ještě počkat, a kdo ví, jestli vůbec někdy dorazí (chuť by rozhodně byla!). Zájemci o crossover si však mohou ukrátit čekání další „terénní“ Vestou.

Lada Vesta Sport: Prohlédněte si ruské sportovní náčiní

Lada Vesta Sport: Prohlédněte si ruské sportovní náčiní

Jeden z nejoblíbenějších modelů na ruském trhu v provedení SW Cross už dokonce má českou cenu, avšak jak název napovídá, jde „pouze“ o kombi. To se nicméně nyní mění. Lada se totiž vydala proti proudu a zveřejnila první snímky zvýšeného oplastovaného sedanu. Chce být jedinečný, což se mu mezi konkurenty daří, myšlenka zvýšeného sedanu s ochrannými prvky karoserie je však už poměrně vousatá, navíc nezapomínejme na Volvo S60 Cross Country…

Ladu Vesta SW Cross už koupíte i u nás. Ruský Scout je překvapivě dostupný

Ladu Vesta SW Cross už koupíte i u nás. Ruský Scout je překvapivě dostupný

Rusové na to šli stejně jako v případě Vesty SW Cross. Původní světlá výška 178 milimetrů byla zvýšena o 25 milimetrů, díky čemuž vůz strčí do kapsy i leckteré navoněné crossovery. Karoserie je obehnaná ochrannými plasty, kola mají průměr 17 palců, a dokonce nechybí ani chromovaná koncovka výfuku. Uvnitř bude možné vybírat mezi šedo-černým, oranžovo-černým čalouněním, specialitou je kůže. Tady se vůz pochopitelně neliší od kombi.

Lada Vesta dostala od šéfa designu z Togliatti brutální tuning

Lada Vesta dostala od šéfa designu z Togliatti brutální tuning

Lada uznává to, o čem řada automobilek příliš veřejně nemluví, a sice že je Vesta Cross výsledkem strategie o rozšíření nabídky bez nutnosti vynaložit investice. Proti tomu nelze vůbec nic říci.

Konkrétní datum uvedení do prodeje zveřejněno nebylo, stejně jako výbava, ta by však měla být bohatá jako u kombi. To má v základu čtyři airbagy, klimatizaci, rádio s USB, tempomat, vyhřívaná přední sedadla elektricky ovládaná či centrální zamykání, a na našem trhu jej pořídíte od necelých 350.000 korun.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků