Lada ve Frankfurtu překvapila ekologickým pohonem

Lada přivezla do Frankfurtu zajímavou koncepci modelu 2111, která je poháněná elektromotorem. Ten si vytváří potřebnou elektrickou energii při spalování vodíku, maximální výkon činí 60 kW (82 koní).

Výhodou tohoto pohonu je minimální hlučnost agregátu a žádné emise vznikající při spalování běžných paliv. Vodík se plní do nádrže pod tlakem 400 bar. Dojezd Lady s plnou nádrží se pohybuje okolo 350 km.

Rusi se v téhle souvislosti nezapomněli vyjádřit k podpoře rozvoje síti čerpacích stanic, kde by byl vodík běžně k dostání.

Je zajímavé, že i Lada má zájem na vývoji ekologických variant pohonu, přitom na emise se v Rusku příliš nehladí. To jen poukazuje na fakt, že táto ruská automobilka má ambice prosazovat se i v jiných evropských státech.

Klepněte pro větší obrázek
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků