Lada ve Frankfurtu překvapila ekologickým pohonem

Lada přivezla do Frankfurtu zajímavou koncepci modelu 2111, která je poháněná elektromotorem. Ten si vytváří potřebnou elektrickou energii při spalování vodíku, maximální výkon činí 60 kW (82 koní).

Výhodou tohoto pohonu je minimální hlučnost agregátu a žádné emise vznikající při spalování běžných paliv. Vodík se plní do nádrže pod tlakem 400 bar. Dojezd Lady s plnou nádrží se pohybuje okolo 350 km.

Rusi se v téhle souvislosti nezapomněli vyjádřit k podpoře rozvoje síti čerpacích stanic, kde by byl vodík běžně k dostání.

Je zajímavé, že i Lada má zájem na vývoji ekologických variant pohonu, přitom na emise se v Rusku příliš nehladí. To jen poukazuje na fakt, že táto ruská automobilka má ambice prosazovat se i v jiných evropských státech.

Klepněte pro větší obrázek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 25 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků