Lada stále žije. Co nabízí na českém trhu?

65 komentářů

Flipper Tom
13. dubna • 19:20

Člověk tu půl roku není a když příjde tak si zase přečte hloupostí až to bolí.
(rusáci všechno ukradli, lada je vlastně opl, niva je naprd v terénu protože nemá uzávěrky, servis nemá díly, ceny ...) mohl bych to rozpitvat příspěvek po příspěvku a snažit se mnohé z vás vyvádět z omylů ... ale proč ?
Upřímě řečeno, už mě to unavuje.
Mě lada nezklamala a je krásná (08 bezpochyby)
a citát z článku "zcela zanedbatelné riziko krádeže či poškození odstaveného vozidla závistivcem..." nechť autor laskavě pošle tomu idiotovi co mi ze všech mých samar orval cedulky plachetnice, lada, vaz, samara, 1500i Pokusil se (a zmrvil) vypáčit zámek, ohnul anténu a poškodil lak

Álojz
28. března • 2:15

Už první Moskviče vyrobené před válkou byly licenční Oply Kadety, Moskviče vyrobené po válce byly opět trofejní Oply vyrobené na linkách odvezených do Ruska z Německa. Další osobní i nákladní auta v Rusku byly kopie amerických vozů. A i když původní Vazy a Lady byly licenční Fiaty, tak Kalina je na první pohled Corsa a Priora Astra F. Rusáci zřejmě vlastní slušné auto nebudou umět nikdy vyrobit!

Vazko
28. března • 14:06

Kalina a Priora má asi toľko spoločného s Oplom ako písmeno B a číslo 8. Nič viac a nič menej. Kiež by malo niečo spoločné s Oplom. Sú to ruské autá ako vyšité, keď samozrejme cítiť, že spolupráca s GB tam je.

Dušan Mihálik
27. března • 6:59

Poznám jeden prípad "šťastného" majiteľa ruskej Lady. Auto v celku v pohode, ale po krátkom čase prišla búračka a tak ho dal majiteľ do servisu. A tu nastal problém. Bolo treba vemeniť ľavý pradný blatník. Po cca mesiaci prišiel náhradný blatník - ale z iného vozidla. Samozrejme ho servis vrátil a žiadal blatní na správny typ auta - po cca mesiaci prišiel - ale pravý. Úspešný bol až tretí pokus. Celkovo bolo auto odstavené niekoľko mesiacov. Bolo to už pred pár rokmi - ale na zázraky v Rusku až tak neverím. Ak neustále klesá podiel Lady na domácom trhu - asi Rusi vedia prečo ich nekupujú.
Raz sa možno Lada rozbehne (podobne ako Dacia) ale dnes by som to ešte neriskoval.

tomino
27. března • 16:40

Vlastním 2111 1.5 16v,pokud to máš od nového auta -není co řešit(samozdřejmě design:-/,zpracování a jizdní vlastnosti nic moc) ovšem rozhodně to není žádný louda a ani žrout;-)maximálka 185km-h opravdu žádný problém a průměrná spotřeba 6.5-7l naprosto reálná;-)
Priora ačkoliv byla původně prezentována jako úplně nové auto -tak dle různých proporcí je vidět,že vychází z řady 10...ovšem jak již zde bylo řečeno jde o absolutně jiné jízdní vlastnosti,o ůplně jiný motor a dílenské zpracování včetně materiálů je opravdu na úrovni(rozhodně plní EU standarty):-)B-]
Do Priory bych se určitě nebál jít-opravdu je to jiná Lada než jsme byli za posledních cca 15 let zvyklíB-]

tomino
27. března • 16:46

No ještě je třeba dodat a to zde asi ani nikdo ppřít nemůže:že kdyby zde v ČR měla Lada hustější prodejní a servisní sít tak by se na našich silnicích vyskytovala ve větší míře.
Současný prodejce CS Autolada se chová jako by auta ani prodávat nechtěl...:-/
Naděje je,že když Renault koupil 25%podíl v Avtovazu tak by se do budoucna mohli využít alespon servisy(pokud ne dealeři)Renaultu tak jako v případě Dacie...,ale to je asi daleká budoucnost:-))

Bismarck
27. března • 20:31

Presne tak. Najvacsim problemom Lady a jej rozsirenia, je ubohy servis. Resp. je tomu tak aspon na Slovensku. Ale rad by som si dal skusobnu jazdu v Kaline a aj v Priore :-P

Vazko
26. března • 20:18

"Kalina je třetí řadou Lady, která vstoupila na český trh. Je navíc ze současných modelů nejmodernější."Tak toto je silné tvrdenie, pretože Kalina sa dostala na trh skôr ako Priora pričom interierom, exterierom a jazdnými vlastnoťami je Priora na vyššej úrovni. Či je Priora restiling 110 alebo nový produkt je však otázne, protože sami vazovci v tom nemajú jasno.

bosá noha
26. března • 22:14

Prioru vlastním a jsem s ní nadmíru spokojen. Síla motoru 98 koní je na naše podmínky a povolenou rychlost až nadmíru silná, vybavení se prvotřídní, počítač, el.ovládání oken, hliníková kola, mlhovky, el.ovládání všech oken, vše je výborné. Ovšem, autům za jeden a půl mimionu se nemůže vyrovnat, ale i tak, pokud za tímto autem pojedu např.z Prahy do Poděbrad, tak mi nemůže ujet, pokud nepřekročí povolenou rychlost, což už začíná být drahá záležitost. A pokud nemá kameru za zadním kufrem, ta mi nechybí. Parkovací automat také nepotřebuji a tak si myslím, že ty dnešní drahá auta jsou pro snoby a blby, kteří se chtějí ukázat, že na to mají. Ať se ukazují, to ano, ale ať nás ostatní neohrožují jejich jízdou. Sice se časem vymlátí, ale vždy někteří zase doplní jejich řady. Ale to jsem odbočil, Priora je laciné auto, se kterým řidič neudělá ostudu a jezdí se s ním velice pěkně.

Vazko
26. března • 22:32

Cool. Ja som mal tú česť len so skúšobnou jazdou. Páčilo sa mi, že jazdnými vlastnosťami je to úplne niekde inde ako 110. Nehovoriac o interiery, dielenskom spracovaní ako aj exterierom. Somozrejme chýby má ako každé auto o to viac a s tým súhlasím, že to je lacné auto.http://www.youtube.com/watch?v=UdgG7KSpIA0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=_aa5ytTFVQg&feature=related

Bismarck
27. března • 20:27

Presne tak, ci Kalina alebo Priora su celkom pekne auta klasickych tvarov. Su ludia, ktori Ladu zavrhnu, ale len preto, ze je to proste Lada. Osobne sa mi Kalina paci, je to sikovne mensie auticko. Priora je trosku vacsie, ale celkom slusne auto. A na nase cesty su to dobre auta, hlavne teraz po zime :-D
PS: Otec ma Samaru a co sa zivosti tyka, Peugeot 206 SW (1,4 benzin 75-konovy, sluzobny voz) sa nechyta :))) ale samozrejme co sa komfortu tyka, niet co riesit. No nove Lady sa mi uz pacia :)

Radek Ondrášík
26. března • 20:13

Na druhou stranu i pres jakousi pomyslnou zaostalost Lady je treba zduraznit ze je to mimo Mazdu jedina automobilka s uspesnym nasazenim wankelu. Jako jedna z prvnich rozjeli vodikove auta apod...

Vazko
26. března • 20:19

To je síce pekné, ale menuj uveď seriovo vyrábanú Ladu s wankelom či vodíkovým pohonom Antel ?

cache
27. března • 9:19

wankel - lada samara.. dala sa aj u nas kupit, mala ich dialnicna policia

Vazko
27. března • 13:19

Tak to je pre mňa úplná novinkam, že ktokoľvek si mohol v ČR/SR kúpiť Ladu s wankelom :-O

cache
27. března • 14:58

Ktokolvek urcite nie, nic to ale nemeni na fakte ze sa "dovazala" a bola v ponuke.. :)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tomino
27. března • 16:28

V ČR-SK se Lada s wanklem určitě nedovážela!!:-(Nicméně je pravda,že již v polovině 90tých let se těmito motory osazovaly např. Lada 2107 a využívala je zejména Policie v RU apd. Wankel dokázal Ladu ,,rozpálit,,na 200km-h :-P

Dusan
30. března • 7:17

Ovsem ne na prilis dlouho. Co jsem cetl o Wankel Ladach, tak slo opravdu o hodne specialni modely jejichz zivotnost vicemene vylucovala nasazeni do beznych prodeju. Jinak i v Rusku byly snad Wankel Samary specialy urcene vyhradne pro milici a KGB, v beznem prodeji snad nebyly ani tam.

Radek Ondrášík
26. března • 21:07

wankelovky se nyni uz nedelaji. Vodik ano.

Vazko
26. března • 16:16

Schizofrénia spoločného podniku AvtoVAZ a GM je model Chevrolet Niva.
Za dobu čo sa tento model vyrába sa okrem individuálnych dovozov na západ od Ukrainy sa tento model nedovážal. Chevrolet dáva od toho ruky preč a Lada tiež.
Zaujímavé však je, že stará známa Lada Niva 4x4 sa predáva stále, a tento novší model Chevrolet Niva nie, pričom pôvodne sa vyhovárali na homologizáciu.
Napr. Chevrolet Niva je aj z hľadiska bezpečnosti na vyššej úrovni ako predchodca obsahuje airbag vodiča a spolujazdca, ABS, ako aj motor FAM Opel Z18XE, 1,8 L (122k) atď.http://www.zr.ru/articles/50664
http://www.zr.ru/article/list/carmodel/155

cache
26. března • 16:27

No mas niekolko moznosti..1) uz sa nic z toho realne nevyraba, ale Lad Niv su plne sklady dielov, takze ich scasu na cas zopar kusov zmontuju.. :)2) Bolo to nerentabilne, naklady na zavedenie do vyroby a vyroba by to nesplatila, alebo by bolo to auto take drahe, ze by si ho nikto popri starej nive nekupil..3) Konkurovalo by to inemu vlastnemu produktu natolko, ze to radsej zrusili.

Vazko
26. března • 16:37

Asi sme sa nepochopili.
Chevrolet Niva sa stále vyrába!
V Rusku sa ich za rok 2008 predalo Chevrolet Niva 47 486 kusov.
Lada 4x4 (Niva) sa v Rusku predalo za rok 2008 24 349 kusov. Ja som skôr myslel, že obstarožná Lada 4x4 (Niva) sa v západnej a strednej Európe predáva a novšia Chevrolet Niva nie.

tomino
26. března • 18:12

Chevy Niva je momentálne po restailingu-takže má drobné úpravy zejména v interiéru apd.,ale co hlavně nově disponuje i motorem 1.9TDi:-P

Vazko
26. března • 18:41

Viem o tom:
http://www.zr.ru/news/162621

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ivory
26. března • 20:15

Ty jo, po tom faceliftu to překvapivě nevypadá vůbec zle, ale na oko to bude fajn, jezdit bych v tom ale nechtěl ;-)

Vazko
27. března • 13:48

Prečo by to malo byť apriori zlé?
Veď ja práve hovorím naopak: pozrite sa koľko starých nových Lád 4x4 (Niva) jazdí po naších cestách kde objektívne pasívna a aktívna bezpečnosť sa takmer od 1977 nezmenila :-O
Chcel som tým teda povedať, že už pekných pár rokov GM-AvtoVaz ponúka Chevrolet Niva, kde je predsa len passívna/aktívna bezpečnosť na oveľa vyššej úrovni ako u Lady 4x4 (Niva) samozrejme aj jazdný confort ja spevnenej ceste ako aj kvalita spracovania interieru a exterieru. Druhá vec je tá, že oproti súčasnej "západnej" konkurencii je to stále málo.
Ale prečo neponúknuť aj Chevrolet Niva na západný trh, veď trh potom určí či sa automobil osvedčil u zákazníkov alebo nie.

Dusan
26. března • 17:23

Mne to prijde logicke. Ta "obstarozni Lada Niva" se v Evrope neprodava jako auto, ale jako extremne laciny lesnicky trakturek, novy Chevy Niva uz alespon podle fotek vice pripomina opravdove auto, coz je segment ve ktere Lada nema prilis mnoho nadeji na uspech a tak radeji prodavaji puvodni uspesne trakturky.

Vazko
26. března • 17:34

Tak to je ale dosti nepravdepodobne pretože ako som Vám vyššie ukázal ani samotní Rusi nepreferujú Ladu 4x4 (Niva) pred Chervroletom Niva teda 47 486 kusov vs. 24 349 kusov v prospech Chevroletu Niva.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dusan
27. března • 12:04

Problem je, ze Rusove kupuji Nivu jako auto a Chevy Niva je asi lepsi auto nez Lada Niva, jenze Nemci kupuji Nivu jako lesni trakturek a tam uz situace muze byt jina.

marekmarekmm
27. května • 23:32

Rusové mají stejný výběr aut na trhu jako Němci. Co jim chybí jsou předsudky.

cache
26. března • 13:14

Zda sa mi, ze som cosi svojho casu cital, ze dizajn Lad je odvodeny z Oplov.
A pozeram, ze je to pravda.. Kalina je ako nafuknuta Corsa B (predna maska, vajickove tvary) a Priora vyzera zase ako Astra ci Vectra (zadne svetla, cely tvar zadku hatchbacku - hotova Astra Classic).Ak by dali lepsiu zakladnu vybavu pri ostavajucej zakladnej cene - preco nie? Priznam sa, ze dizajn aut tej doby sa mi paci viac ako dnesne (sam jazdim zrovna na Corse B)..

Radek Ondrášík
26. března • 14:06

Holt to je výsledek spolupráce AvtoVAZu a General Motors.

Odo
26. března • 9:30

Tohle se mi hned vybaví (obrázek na dolní části stránek vpravo):http://henryklahola.nazory.cz/:-D

roman
26. března • 11:22

Co tohle je za hnus, spamuj s tím na forech, kde se probírají fanatici!!!!!!!!

bosá noha
26. března • 18:01

aby jsi se z těch západních aut neposral ! Ty frajery, kteří s tou novou technikou zápasí končí na hřbitově, protože těch dnešních 90 km na silnicích je ti zápředražené auto na nic. Všichni lezete západu do zadku a je mi vás líto.

LOL
26. března • 8:13

Proč tu máte jen fotky aut po bouračce? :-D

pche
26. března • 7:46

ABS jen za priplatek ci v kombi vubec? A to se smi to vozidlo (auto to v dnesnim slova smyslu neni) prodavat v CR potazmo EU, kde je od cervence 2006 ABS povinne???

tomino
26. března • 18:08

jste poněkud mimo pánové,jak Kala tak Priora ABS disponují lze jej mít za příplatek ,zatím se však do ČR Lady s ABS nevozí.Ostatně Lada výrábí více modelů a s různými motory a v různých modifikacích,ovšem do EU se vozí jen malé spektrum, proč? no přece co je Ruské to je zde špatné..no ne.B-]

Lukas
26. března • 13:24

je i neni, je povinné pro automobilky které sídlí v EU, nikoliv mimo EU.To znamená, že auta vyrobené automobilkami sídlícími mimo EU nemusí mí ABS.

Miki
26. března • 8:13

Toto auto by se do republiky nemelo dovážet. Leda tak jako veterán. 4 roky s ní jezdím služebně. Na silnici nemá vůbec co dělat, příhodné je hodnocení nedávného testu : NULOVÁ BEZPEČNOST. Pohodlí řidiče v roce 2009? Zapomeňte na to. No a v terénu??? Zkusil jste to někdo? stačí, když proklouzne jedno kolo na přední nápravě a druhé kolo napříč na zadní nápravě a proklínáte všechny, proč tam není uzávěrka diferenciálu. Prostě konec a basta. Jediná výhoda- nevýhoda je nízká cena.

acid23
26. března • 10:54

.., proč tam není uzávěrka diferenciálu... jezdil jste vubec s Nivou?viz web vyrobce:
Pohon všech kol zajišťuje pětistupňová přímo řazená převodovka, dvoustupňová redukční převodovka a mezi nápravový diferenciál s uzávěrkou.

Marek Býma
26. března • 11:33

Je potřeba rozlišovat mezi uzávěrkou mezinápravového a nápravových diferenciálů. Lada tím druhým nedisponuje a proto při výše popsané situaci (prokluz jednoho kola na každé nápravě) nepomůže uzávěr mezinápravového diferenciálu.

Radek Ondrášík
26. března • 11:52

Na druhou stranu jaký je problém za 15tisíc tam hodit dozadu špréru a je to.

Bismarck
26. března • 8:10

Posranci z EU parlamentu vymyslaju jednu ftakovinu za druhou... ABS je funkcne a oplati sa na klzkej vozovke, no na suchej predlzuje brzdnu drahu... B-]

petr
26. března • 14:34

ABS je funkční i na suché vozovce ;-)
Smyslem ABS je, aby bylo auto při brždění ovladatelné a to zvládá i na suchu. Daní za to je delší brzdná dráha. Máte tedy na výběr kratší brzdnou dráhu s neovladatelným autem nebo ovladatelné auto s delší brzdnou drahou a záleží na konkrétní situaci co je v danou chvíli lepší :-D

Radek Ondrášík
26. března • 14:41

Rozdíl v brzdné dráze není nijak zásadní a je daleko lepší ovladatelné auto. Už proto, že je možno narazit předkem, což je nejbezpečnější.

Uááá
26. března • 14:52

ABS by mělo jít vždy vypnout!
Ne vždy je ABS výhodou, a rozdíl v brždění je dost velký ne jednou bych rád ABS vypnul. není prabvda že auto bez ABS je neovladatelné jen se to musí umět! Proč asi se nepoužívá ABS u závodních automobilů?
Nařídit ABS z EU je opravdu ptákovina zasluhující si odsouzení!
Možná by bylo zajímavé podívat se na statistiku kolik nehod zavinilo ABS, A nebo k tomu přistoupit tím způsobem jak se to činí sa říci počet havárií vozidel s ABS se zvyšuje a to je fakt!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martin
27. března • 12:12

Všechny systémy jsou dobré, pokud jezdíte tak nějak slušně. Pokud jste prase, který potřebuje k jízdě rychlost v trojciferných číslech, tak je vám vše z toho na pytel. Fyziku neovlivníte. Ale tohle málokdo chápe. ABS (pokud teda víte jak funguje a proč bylo vynalezeno) je velkej pomocník, zvláště za mokra a sněhu. Kór dnes, kdy už umí elektronika přidávat, nebo ubírat na každá kola brzdnou sílu zvlášť. Ale to vše hodně ovlivní chování auta v menších rychlostech. Jsou ale hranice. A ty by měl znát řidič.

Bismarck
27. března • 20:12

Martin, samozrejme mozem len suhlasit. Ale niekedy mi uz to mnozstvo elektroniky prekaza. A nebodaj ked sa nieco pokazi :-P Nezavrhujem ABS a ESP a pod. len si myslim, ze naozaj zalezi na style jazdy. Su zurvalci, ktori nevedia jazdit pod 100km/hod B-] a neznesu pred sebou ziadne auto. Ja mam radsej kludnejsiu jazdu vecer, ked je malo aut, alebo skoro rano ;-) A samozrejme, v kritickych situaciach ABS moze naozaj pomoct... :-)

PT
26. března • 20:00

Kdyby ses podíval na statistiku nehod, tak bys zjistil, že ABS více nehodám zabránilo než způsobilo, tuším že to bylo něco kolem 20%.
Ikdyž taková statistika je dosti pochybná, protože na brzdnou dráhu má velký vliv spousta věcí. První věc jsou kvalitní gumy, např. dle testu AutoBildu byla brzdná dráha ze 100 km/h mezi pneu Continental a Kumho rozdílná o 2,6 metru (cca 6%) a proti čínským šmejdům dokonce o 7,3 metru (na suchu).
Další věc jsou brzdy, v testu brzd byl rozdíl mezi BMW 318i a Toyotou Avensis 1.8 cca 4,5 metru (cca 10 %), při zatížení a zahřátí brzd byl rozdíl až 12 metrů !!! V tom testu testovali i vliv šířky pneu a když u toho BMW dali užší pneu (205 vs 195), tak se brzdná dráha prodloužila až o 15 % !
Takže tvrdit, že nehodu způsobilo ABS je dosti odvážné ;-) Nejčastějším viníkem je řidič :-P

Radek Ondrášík
26. března • 16:44

U závodních automobilů se ABS používá.S prominutím, ale ani vy, ani já a ani nikdo jiný na světě nedokáže vůz brzdit tak efektivně a bezpečně v krizové situaci, jako elektronika, která dokáže zabrzdit a odbrzdit x-krát za sekundu. Nedokážete v krizové sitauci brzdit na úrovni zablokování kol apod. Takže si tu nehrajte na borce.To už nehovořím o tom, že počet dopravních nehod jako celku klesá a tím, jak klesá podíl vozů bez ABS logicky tvoří vozy s ABS stále větší procento nehod z celku. To je opět logické a pochopí to každý.prostě vám ABS vadí. Máte za to, že jste takový borec, že umíte pedál zmáčknout v krizi během setiny sekundy tak, že se kola jenom odvalují a vůz je naprosto ovladatelný. Smekám před vámi.

Bismarck
27. března • 20:06

Netvrdim o sebe, ze som borec a ano, mate prvadu v tom, ze ABS je v mnohych situaciach prinosm k bezpecnosti. Ale na druhu stranu je lepsia prevencia ako sa spoliehat na vsemocnu elektroniku. Je to o tom, poznat hranice seba a svojho auta.
Moja poznamka na adresu europosrancov bola smerovana na ich pochybnu napln prace. Maju pocit, ze sme banda blbcov, ktorych treba stale vodit za rucicky a ochranovat ich nezmyselnymi nariadeniami, zakazmi a prikazmi a pod.
Netvrdim, ze ABS je zla vec, len v istych situaciach je lepsie ho nemat :) a osobne mi uz zacina to mnozstvo vsakovakych asystencnych systemov v aute prekazat :-(
Asi tak, ako automaticka prevodovka. Jednoducho radsej mam v ruke klasicku paku, ako automat. A nie som samovrah, mam rad pohodovu jazdu.
ABS sa oplati hlavne sialencom, co potrebuju neustale jazdit 3-cifernou rychlostou B-]
PS: Vratim sa k Lade Kaline. Netvrdim, ze je to super auto, ale sedel som v novej Thalii a na zadnom sedadle je nad hlavou zufalo malo miesta. V tomto smere je Kalina velkorysejsia. No zasa nema vzadu hlavove opierky :-(

NovoCZ
2. dubna • 13:08

Bismarku, jsi dost srandovní. Nechám stranou úsměv, který jsi mi přihrál řečmi o automatu, jako řidič co hodně jezdí po roce soužití s moderním automatem se můžu opravdu jen usmívat. Ale tlachat něco o prevenci - že je lepší než elektronika - to je pěkná kravina. Když ti přijede domů manželka, která jela v zimě na sněhu s miminem k doktorovi, řekne ti že jí od chodníku vyjel do cesty imbecil s autem bez blinkru, ona chytla smyk, v protismeru náklaďák, a ESP to prostě vybralo a vyřešilo - musíš uznat že jsi u mně jen tlachal ...

bismarck
2. dubna • 18:29

NovoCZ, ocividne si nepochopil, co som tym prispevkom mienil. Ja netvrdim, ze tie asistencne systemy su nanic. V dnesnej uponahlanej dobe su fajn. Len som povedal, ze mozem mat v aute aj 100 asistentov, ked to uz riadne prepisknem, nepomoze mi to! A zalezi, ako jazdim a ako sledujem situaciu na vozovke. A keby ludia dodrziavali zakladne pravidla cestnej premavky, nepotrebovali by sme mozno ani tych asistentov. A za druhe, vsetko sa moze pokazit. A ked sa mi pokazi asistent, tak co? Prestanem jazdit, lebo bez neho to neviem? Sa zobud a riadne citaj a potom posudzuj, ty tlachal...

Vazko
3. dubna • 17:01

No ale aj tak. Dokiaľ sa ti to nepokazí tak si na vyššej bezpečnostnej úrovni. A pokiaľ sa ti to aj pokazí stále sa dostávaš len na svoju úroveň. Takže je to veľké plus mať tieto finesy v podobe ABS, ESP a pod. Čo sa týka spôsobu jazdy tak nikde nie je dané, že pokiaľ máš vyšie uvedené vecicky, že jazdíš agresívnejšie a pod. Možno sa len cítiš podvedome bezpečnejšie tak zrýchluješ. To by však chcelo konkrétne sociologické štúdie či to tak je. Všetko je to v ľuďoch :o)

Jepta
26. března • 17:49

V motorsportu se ABS nepoužívá!

Radek Ondrášík
26. března • 19:15

Vy se v tom motorsportu asi hodne pohybujete, ze? Ne ve vsech disciplinach se ABS pouziva, ale ze by to byla nejaka rarita to opravu ne. Jenom podotknu, ze zavodni ABS funguje trochu jinak, nez to bezne. Ale proc to vysvetlovat nekomu, kdo o tom nema ani poneti.

ka-spel
26. března • 1:54

dmatej bude sice nadšeny, že se o Ladě mluví, ale upřímně řečeno i ta Dacia je proti ní high end.

kk
27. března • 23:08

hmmm, v čem konkrétně je ta dáčka highend ? v tom že nemá pozink, má horší motor a vypadá škaredě ? :-P

tomino
26. března • 18:09

:-))heh ...hod se rybám;-)

Janekjankovatej
26. března • 6:10

Lada Niva za ty prachy není špatnej - kup kam se na ní hrabou SUVéčka v lese (tam by se mohli potkat jen kdyby je niva zapadený vytahovala)
Kamarád jí má na LPG díly za babku a průchodnost terénem super

Petr
26. března • 7:20

Kamrád jí měl jako služební. Do terénu se kvůli množství poruch dostal málokdy, ale když tam byl, docela ji chválil. Pátý rychlostní stupeň nesměl řadit, jinak by mohl pokazit převodovku / byl to údajně nějaký první typ s pětikvaltem /. Celkově to auto prý bylo hodně poruchové, každou chvíli tam něco zatuhlo, s něčím nešlo hýbat atd. Možná to ale bylo i tím, že bylo služební a všichni se k němu tak chovali. Ve své době a v regionu, kde vzniklo, to bylo asi docela solidní auto. Možná kdyby je neustále vyvíjeli, zlepšovali a piplali, by mohlo konkurovat i dnes. A to ne jen cenou. Viz třeba Mercedes G, ale to je trochu jiná třída.

Tom
26. března • 6:27

Za ty prachy není špatnej??? Existuje snad nějaký jiný auto co má takovou průchodnost v terénu? Lepší auto nenajdeš!

Dusan
26. března • 7:07

Niva mela na trhu vicemene jedineho konkurenta a sice Suzuki Samurai (ted tusim Jimmy), ktery byl rovnez klasicky offroadek se spickovou pruchodnosti, stal rovnez malo penez a oproti Lade ma preci jenom novejsi techniku a alespon minimalni komfort. Ona ta Niva je na dnesni pomery uz spise lesni trakturek nez auto v dnesnim slova smyslu.

mibi
26. března • 20:04

akorat , ze v Nemecku ji novou koupite za 6500 euro i s dani ...

Doporučujeme

Články odjinud