Je to krásný příspěvek z automobilového průmyslu.Spousta dnešních zaměstnanců na montážích automobilek v České Republice uvidí montáž před více než 20 lety.Princip je pořád stejný.
Nazdar. Proč propagujete tuhle sovětskou/ruskou firmu? Máte za to penízky pro redakci?
Proč jsi se narodil?:-D
...na to, aby si na truc zmazal z nicku jedno policko a smradil dalej.
...pekna spomienka, zaujimave zabery. Uputala ma ta momentka, kde ta zenuska drzi tu pilku, ta vlavo od nej ten kus *polystyrenu*. Ktovie pri akej prilezitosti sa to fotilo, ten zaber je zaujimavy (bohuzial mozno aj orezany). Plus ten detaj, ze ten platok drzi tak ze k tomu chyba uz len to tatatatatata :-D :-DAle zigulak bol pekny, hlavne v hnedej kozenke a chrome. Proste klasika - dnes auto, za ktorym sa kazdy otoci.
Ale musí se nechat , že ten design 2101(spíše tedy Fiatu 124) byl vydařený. Jednoduchý vkusný , prostě italové. Podle mě nejhezčí, postupem času se začalo přidávat na "pompéznosti" chrom, a vůbec měnit vzhled tak už ztratil své kouzlo. Měli jsme 16 let 1600 a bylo to solidní auto , na východním trhu. Loketní opěrka vzadu, osvětlená skřínka u spolujezdce, světla ve dveřích, osvětlení motoru, otáčkoměr, měřič tlaku (nebo teploty, ted nevím) oleje. O tom se škodovce mohlo jen zdát. A obstojný výkon. Ale se západním trhem se to absolutně rovnat nemohlo. Ani smykem. Dnes je to nostalgie časů, naštěstí, dávno minulých, připomínka robustních a jednoduchých aut, která však aby správně fungovala, potřebovala permanentní údržbu. Jednoduchou, doma zvládnutelnou a levnou , ale neustálou. Mnoho lidí na ně vzpomíná jako na dokonalá ,vše přeživší auta, ale už si nepřipouští, že se pod nimi muselo permanentně ležet a něco dotahovat, měnit , čistit a štelovat. Bezpečnost strašná. Ale díky za ně, do automobilového světa patří stejně jako brouk nebo cv2. ;-)
My jsme měli Žigulíka, když ji děda dával do šrotu, měla 40 let. :)
Tlak oleje to ukazovalo- v azbuce napsaný nápis MASLO
No kdo mel 1600 zigula to byl nekdo. Je pravda, ze ctverice svetel, spousta chromu ji sluselo.
Fakt se pod Žigulem permanentně leželo?
Abyste mě špatně nepochopil, nemyslel jsem jen žiguly ale obecně auta východního bloku té doby. A oproti škodě byl žigul opravdu jiná liga. Jak výkonem tak výbavou . Kvalitou si netroufnu posuzovat, měli jsme jen žigula škodárnu ne. Chyběl mu pětikvalt, vyhřívání zadního okna, a posilovač řízení. Já na něj vzpomínám strašně rád. Ikdyž ta doba byla ...jaká byla. Akorát tedy doost reznul.
Pokud mel odpovidajici peci, tak nelezelo. Oni ty motory nebyli spatny. Meli jsme cerveny 2105 a z embecka to byla parada. Topilo rychle, uvnitr spousta mista, sice v zime to chtelo pytel pisku do kufru, ale v te dobe a v tech moznostech parada. Prodavali jsme ji 10 letech v snad lepsim stavu nez bylo nove - putovala na Ukrajinu.
Zdaleka ne tak často jako pod šáde 105-120, to bylo opravdu dodo. žigul už byl vyšší liga...
Přesně tak, proti 105/120 byl Žigul opravdu úplně jiná liga, podstatně komfortnější, s daleko praktičtějším kufrem a také spolehlivější.
..zaujimava a mila spomienka na automobilove detstvo. Celkom pekny veteran dnes - 2103 / 1500ka, v tom case lux interier, zadokolka, chrom, ...
Lada byla rozhodně lepší volba než 105-120. A s pětikvaltem ani tolik nežrala
ČEST A DOBRÉ RÁNO. Než tady bude napliváno :-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.